דרומי כתב:לא מצאתי החת"ס שציינת
וכן מחמת קדושת חכמי המשנה שהתגברו אז ואורייתא היא דמרתחא בהו, דחו את הזוהמא מכלל ישראל, ויצא מכלל ישראל אותו האיש הידוע, אחר איזה דורות. וע"כ זמן לידתו הוא תמיד בזמן מפלת היונים, שזה הי' גמר מפלתם שנדחו מכלל ישראל לגמרי. והמנהג שמתבטלין אז מת"ת, לרמז על הפסקת חיבורו לישראל באמצעות התורה, שהרי הי' תלמיד ר' יהושע בן פרחי', ועי"ז נדחה לגמרי מכלל ישראל.
מה שנכון נכון כתב:הכוונה לחת"ס זה?
יהודה בן יעקב כתב:מה שנכון נכון כתב:הכוונה לחת"ס זה?
שם מיירי באופן כללי, ולא ביחס לאותו האיש.
דרומי כתב:כד הוינא טליא שמעתי תמיד שהכלל "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא" נכון תמיד מלבד יוצא מן הכלל והוא ישו הנוצרי שיצא מכלל ישראל.
האמנם נכונים הדברים מבחינה הלכתית? וכי אם היה מקדש אשה לא היו קידושין קידושין?
נשאלתי על כך ואשמח להרחבה
דרומי כתב:מנהגי 'ניטל' מוכיחים שהתייחסו אליו באופן מיוחד לגריעותא, עד היום הזה.
אפרים זלמן כתב:לכאו' אותו האיש עצמו לא גרע משאר אפיקורסים ועובדי ע''ז, ורק המשוגעים שאחריו עשו ממנו דת, (אבל בגמ' גיטין משמע שהוא התייחד בלעגו על דברי חכמים).
אפרים זלמן כתב:לכאו' אותו האיש עצמו לא גרע משאר אפיקורסים ועובדי ע''ז, ורק המשוגעים שאחריו עשו ממנו דת, (אבל בגמ' גיטין משמע שהוא התייחד בלעגו על דברי חכמים).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 373 אורחים