ותו דרבי' שמואל פירש הוצרך לנקביו זה שהוציאוהו עכו"ם ה"נ יצא לדעת דאמרי' ביה הואיל ועל
ובאור זרוע מהדו' אור עציון [מכון ירושלים] תשס"א
ובמהדורת מכון ירושלים תש"ע נכתב כפי הגירסה במהדורה הראשונה, כמובן בפתיחת הראשי תיבות
ותו דרבינו שמואל פירש הוצרך לנקביו זה שהוציאוהו עכו"ם הכי נמי יצא לדעת דאמרינן ביה הואיל ועל
עיקר ההבדל הוא במילים המודגשות [מלבד תוספת מילת 'על', ע"י אור עציון, בסוף הטקסט המצוטט].
מעיון בסוגיא נראה כגירסת אור עציון, ולכך הביא האו"ז פירוש זה בשם רבינו שמואל, שפירש 'הוצרך לנקביו' גם על הוציאוהו גוים וגם על יצא לדעת, ולא כרש"י שפירשו רק על הוציאוהו גוים, ולכן לא ציטטו בשם רש"י [שציטטו לעיל בסימן זה] וכהצעת מהדירי מכון ירושלים בהערה דש שם.
אשמח לדעת האם ידוע מהו הנוסח המדוייק יותר.