תוכן כתב:האם מצאנו עדויות על חכמים שהיה קשה ביניהם לפרסם דברי תורתם ברבים, מחמת רוב חביבותם אצלם?
תוכן כתב:האם מצאנו עדויות על חכמים שהיה קשה ביניהם לפרסם דברי תורתם ברבים, מחמת רוב חביבותם אצלם?
פלגינן כתב:[בספרו החדש של י"ש שפיגל, הדר המחבר, מונה עשרות נימוקים ששימשו למחברים לחבר ספריהם או להימנע, והוא אינו מזכיר נימוק כזה, ואולי יש להסיק משהו מההעדר, בפרט שהטעם אינו מובן כ"כ.]
מה שנכון נכון כתב:פלגינן כתב:[בספרו החדש של י"ש שפיגל, הדר המחבר, מונה עשרות נימוקים ששימשו למחברים לחבר ספריהם או להימנע, והוא אינו מזכיר נימוק כזה, ואולי יש להסיק משהו מההעדר, בפרט שהטעם אינו מובן כ"כ.]
בספרים רבים מאד המחבר כותב בהקדמתו שמצדו בכלל לא רצה להוציא את דבריו לאור עולם, ואינו חוב'ר חב'ר ולא יוצא בקולמוסו, ומה בצע בעשות ספרים הרבה אין קץ וכו' וכו', ורק מפני היראה פן יכשל ונלכד בעוון כובש נבואתו, כי גילו לו מן השמים רק ע"מ לכתוב וכמ"ש בס"ח, ושמא יחשב חלילה מונע בר וכו' וכו'. האם מוזכרת בספר החדש איזו תרופה לחששות וחרדות אלו?
תוכן כתב:אני לא מדבר מצד צדקות, אלא אולי קצת ממידת אנוכיות, שהחידוש כל כך מתוק, שהוא לא רוצה לשתף אחרים.
תוכן כתב:אני לא מדבר מצד צדקות, אלא אולי קצת ממידת אנוכיות, שהחידוש כל כך מתוק, שהוא לא רוצה לשתף אחרים.
תוכן כתב:האם מצאנו עדויות על חכמים שהיה קשה ביניהם לפרסם דברי תורתם ברבים, מחמת רוב חביבותם אצלם?
מה שנכון נכון כתב:וכמ"ש ר"י מוסקאטו שגם מי שהיו נפתחים בפניו שערי השמים לא היה מתענג על מה שראה עד שיספר לאחרים, וכמ"ש התרוה"כ בהקדמתו לקצה"ח, וגם השו"מ כותב זאת בא' מספריו.
יבנה כתב:מסופר על הגר"א ששמר ד"ת שהיו חביבים עליו לב"ד של מעלה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 412 אורחים