הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אב בבינה
הודעות: 605
הצטרף: ב' אפריל 07, 2014 3:46 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי אב בבינה » ד' יולי 11, 2018 8:47 pm

עוד יש לדון, על אלו שנחסמו, האם זה פסול על הגברא, או שמא פסול על הניק.
נפק"מ לאלו שכבר נחסמו כמה פעמים וחוזרים עוד הפעם בניק חדש.

שומע ומשמיע
הודעות: 1212
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ד' יולי 11, 2018 9:02 pm

שומע ומשמיע כתב:לענ"ד ההצעות שהועלו פה הן אקמול לבעיה גדולה.
הסיבה היא שאין כאן כללים מוגדרים לשום דבר, ותלוי בדעתו של כל אחד ואחד. וממילא לאין לדבר סוף.
או שהמנהלים לוקחים לעצמם את הקרדיט בלי להסביר יותר מדי [כמו שעד היום נעשה במקרים מועטים] או שלא.

אני לא הבנתי כל מיני החלטות של המנהלים אבל לא ניסיתי להתווכח כי אין לדבר סוף ובשביל זה יש מנהלים, פעם אחת היה נראה לי משהו מוגזם ושאלתי מנהל באישי והסביר לי את דעתו. למרות שאני לא חשבתי ככה לר חשבתי לנהל על זה וויכוח.

המהנלים יכולים גם לפנות באישי לניק ולהעיר לו.
'אין דעתנו נוחה מ.... וכיו"ב.

יכול להיות שכל זה יגזול מהמנהלים זמן, אבל איני חושב שפתרונות מוגדרים הם יעילים.
]אשתי מנהלת בפרוג ואני מכיר גם שם איך הדברים עובדים (או שלא..), למרות שיש שם חוקה וכללים[/size]].

שמש
הודעות: 638
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי שמש » ה' יולי 12, 2018 2:28 pm

אוצר החכמה כתב:
שמש כתב:לצערנו, לעתים זה נראה כאילו שכל זמן שהת"ח המבוזה הוא דתי-לאומי/אדמו"ר חסידי/חכם ספרדי/דיין ברה"ר או כל מי שלא נמנה על המיינסטרים החרדי-ליטאי מותר לכתוב עליו הכל ומבזיו לא יחסמו...

אני לא מסכים עם זה.
בפורום הזה אנו מקבלים כותבים מכל הסוגים ואיננו בודקים בציציותיהם ובלבד שיעמדו בתנאי הכתיבה שהזכרתי למעלה.
הרבה מן הכותבים כאן הם חסידים ולא מעטים הם גם חסידי חב"ד ואני לא רואה שהצד שלהם לא מקבל את מקומו.
מצד שני אם אסור לומר ביקורת על שום דעה או אפילו התנהגות אין הרבה ערך לדיונים.
יתירה מזו לרוץ ולחסום כל מי שאומר ביקורת אפילו לא ראויה כלל לא מכבד את המבוקר ואם יש במה להצדיקו ראוי שהתומכים בו יצדיקוהו ויגלו את צדקתו.
(אם כוונתכם לגט מצפת או לביטול הקידושין מחיפה נכון שרבים מחברי הפורום מתקיפים את העושים אבל אין זה עקב השתייכותם אלא מתוך המחשבה שהמעשה אינו ראוי והוא חורבן)

כך שאני לא רואה כאן את התופעה שאתם מציגים כאן כתופעה ואני מקווה שאין זה סתם טעות שלי.


ואני לא מסכים אתך.
אמנם בפורום כותבים מכל החוגים והצדדים השונים מקבלים - בד"כ - את מקומם, אך זאת כשהם כותבים ומבטאים את עמדתם, אך היחס הכללי הן מכמה מהכותבים כאן והן מהתנהלות ההנהלה עושה לעתים רושם (אולי שגוי) של אפליה בנושא זה של ביזוי ת"ח (כשלעתים מדובר גם פשוט בהעלאת טיעוני אד הומינם, בנימה מזלזלת, כנגד רבנים מסוימים שלעולם לא יתקבלו כנגד אחרים). נכתב כאן פעם על ר"י ספרדי 'דיבר שטויות' האם אינו עילה לחסימה/מחיקה? על הרב גורן כבר הזכירו וכן לגבי ת"ח חסידיים לא חסרו התבטאויות מזלזלות. לגבי ביטול הקדושין מחיפה יעיין מר באשכול המדובר ויגלה לא מעט פנינים בנוסח 'זה דרכם כסל למו' (על רבני המזרחי) וזלזול כנגד 'בית המדרש' ממנו יצאו הדיינים ונגד עצם הלגיטימיות של פסקי הגרע"י ועוד...
איני יודע מה נחשב בעיניך ל'תופעה' אבל היות וברי לי שמי שיכתוב על הגר"ד כהן ש'דיבר שטויות' או על הגר"ח קנייבסקי ש'כל פסקיו צריכים בדיקה(!)' ייחסם לאלתר או למצער הודעתו תימחק ומאידך על החוגים שהזכרתי זה קיים הרי שמדובר לענ"ד ב'תופעה' שרצוי לבחון האם אינה מושפעת גם מ'רוח המפקד' (ולו בטעות).

נ"ב, בעניין החסימה עקב עיסוק בנושאים מסוימים ג"כ נ"ל שאילו היה מגיב אובססיבי בנושאים אלו בדיוק, רק שהיה מטיף להחמיר בהם ולא להקל (ויש כאן כמה כאלה רק שרמת פעילותם ובפרט כושר ורמת כתיבתם הם נמוכים למדי וכנראה לכן אינם בולטים) לא היה עולה על דעת אי מי לחסמו וגם זו נקודה למחשבה...

הפשוט בפשטותו
הודעות: 132
הצטרף: ג' ינואר 10, 2017 9:34 am

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי הפשוט בפשטותו » ה' יולי 12, 2018 2:37 pm

דעתי העניה סוברת שזה צריך להיות כל אשכול לפי עניינו ולא כלפי האדם במה רוב עיסוקו.
ואכן יש אשכולות שהיה מן הראוי לסוגרם, ובעיקר בעניינים צנועים רגישים שלא מן הראוי לדון בהם בפומבי, וכן ביקורת על גדו"י מכל צד אשר הם 'אש אוכלה'.

פלוריש
הודעות: 617
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי פלוריש » ה' יולי 12, 2018 3:00 pm

אני חושב שיש מקום לניק שעיסוקו רק בנושא מסויים.
לדוגמא, אם לאדם יש שיטה חריגה בנושא מסויים (נניח, למשל, שהוא חב"דניק שסובר שאסור לחבוש פאה וצריך לשים מטפחת) והוא לא רוצה שידעו על כך, הגיוני שבפורום הוא יכתוב בניק פלוני ובענייני פאה ומטפחת בניק אחר.
[כמובן, גם שם עליו לכתוב עניינית ולא להטריל ולא להעליב וכו']

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 3:15 pm

אני נגד. אין פה משהו מוצק, אלא הגדרה גמישה. ואם יחילו את הכלל הזה על מישהו, הוא ירגיש שזה לא הוגן. ואולי הוא צודק.

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 3:26 pm

ארזי הלבנון כתב:אני מדבר על עצם הזכרת שם של חכם, הגם שנפטר מזמן, אך עצם הזכרת שמו גורמת חלחלה לכמה משתתפים, וגם אם אין כאן 'בשר', הם לא ימנעו טרף מפיהם.
לדוגמא - הרב גורן זצ"ל.
מיד יקומו המתנגדים ויכנוהו בשמו ללא שום תואר, או עם תואר אך הוא יימצא בגרשיים, או שידברו עליו כעל אחד הפחותים, למרות גדלותו העצומה בתורה, עליה יעידו ספריו, פסקיו ועיוניו; למרות שגדולי ישראל העריכוהו וכיבדוהו, והגם שהיו מחלוקות - האם אלו שחלקו עליו, לא קמו עליהם עוררים גם כן? והלא אין לדבר סוף! עם כל זאת, ככלל, גדולי ישראל העריכו אותו מאד.
ובכלל, האם איננו מחוייבים להכיר לו טובה על תרומתו הגדולה בהכנסת צביון דתי מעולה לתוך צבא עמנו? התמודדותו האמיצה אל מול האתגרים ההלכתיים שהתעוררו בהקמת הצבא, דבר דאין לו אח ורע באלפיים שנים האחרונות בתולדות עמנו? מה עם מלחמותיו וחירוף נפשו למען ארצנו ועיר קדשנו ירושלים? ועוד ועוד.
גם אם פלוני אינו מסכים עם עמדתו, אל לו לכפור בטובה שעשה עמו!

בפעם האחרונה שביזוהו, כשעמדתי אני הקטן לגונן, מחקו את הודעתי.

אבקש לדרוש בבמה זו את כבוד חכמי ישראל, ושהמנהלים החשובים שליט"א לא יתנו שדברים חמורים כאלו יתגלגלו תחת אפם, מבלי מונע.


כיון שאתה מתכוין אלי, אז אקום ואשנה פרק זה. הביקורת על גורן, לא היתה כמו הביקורת על פסקים או התנהגות רבנים אחרים, שאולי ראו בפסק זה או אחר שגגה או מכשול, או שראו שדברים מסויימים באישיות שלו הן לא תקינים. אצל גורן היחס של רוב המוחלט של גדולי ישראל היה, שהאדם הזה מקולקל ביסודו, שעם כל גדלותו התורנית, תורתו אינו אלא קרדום לחפור בו, והוא שם את תורת ישראל ללעג וקלס. בשעתו יצאו נגדו עשרות גדולי ישראל מכל העדות, חוץ מהחוג הד"ל. אכן היו כמה רבנים חרדים שסבורים היו שאינו מקולקל, אבל הם היו המיעוט, הרוב סברו שהוא הורס בידיו תורת ישראל.

זה שהיו לו מעלות אחרות, עליהם יקבל שכרו מן השמים, אבל למרות מעלותיו, רוב גדולי ישראל ראו בו אדם שלילי. לומר: 'ככלל, גדולי ישראל העריכו אותו מאד', הוא לחטוא לאמת ההיסטורית.

שמש
הודעות: 638
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי שמש » ה' יולי 12, 2018 3:36 pm

דוגמה מצוינת לבעיה המדוברת... בכסות של ציטוטים מרבנים אפשר לכתוב כל דבר על כל אחד גם אם זה פוגע בהרבה יהודים כשרים הרואים בו את מורם ורבם (כמובן, אא"כ הוא 'משלנו' שאז יש לחסום מיד כל ביקורת כלפיו).

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 3:46 pm

שתהיה בריא, כאן זה לא גן ילדים, ולא כנס של מרץ. בפורום הזה פוגעים באנשים, ועל דעת כן נכנסים לפה. ומה שכתבת: 'בכסות של ציטוטים מרבנים אפשר לכתוב כל דבר על כל אחד', זה שטויות. למשל, על החפץ חיים אי אפשר לומר כל דבר. גם לא על ר' חיים עוזר, ולא על ר' אלחנן וסרמן, וכן הלאה וכן הלאה.

אין לי ענין לפגוע לא בך ולא בחברך, ואין לי ענין להזכיר כל חסרון של כל ת"ח שכבר הלך לעולמו. אבל במקרים מסויימים, אני חושב שזה לא נכון לשכוח את המציאות.

שמש
הודעות: 638
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי שמש » ה' יולי 12, 2018 3:51 pm

תוכן כתב:שתהיה בריא, כאן זה לא גן ילדים, ולא כנס של מרץ. בפורום הזה פוגעים באנשים, ועל דעת כן נכנסים לפה. ומה שכתבת: 'בכסות של ציטוטים מרבנים אפשר לכתוב כל דבר על כל אחד', זה שטויות. למשל, על החפץ חיים אי אפשר לומר כל דבר. גם לא על ר' חיים עוזר, ולא על ר' אלחנן וסרמן, וכן הלאה וכן הלאה. מבלי לפרט, יש כמה אנשים שיכולים להוכיח שאפשר ואפשר...
אין לי ענין לפגוע לא בך ולא בחברך, ואין לי ענין להזכיר כל חסרון של כל ת"ח שכבר הלך לעולמו. אבל במקרים מסויימים, אני חושב שזה לא נכון לשכוח את המציאות.

את משפט הזהב שהדגשתי כדאי לענ"ד לכתוב באותיות קדוש לבנה בעת הכניסה לפורום... כמובן, בתנאי שההנהלה גם היא סבורה כך, שאם לא כן עליה לחדד נהלים בנושא זה ויפה שעה אחת קודם.
לגבי מה שאתה חושב מתי נכון להזכיר את ה'מציאות' ומתי להשכיח, עליך לזכור שזו דעתך האישית וככל שזה מתאפשר גם במחיר פגיעה בת"ח (ובתלמידיהם ובקרוביהם וכד') הרי שלפ"ז מן הראוי לאפשר גם לאחרים להזכיר לציבור כל מיני 'מציאויות' שחשוב להזכירן לדעתם וד"ל...

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 4:23 pm

שמש כתב:לגבי מה שאתה חושב מתי נכון להזכיר את ה'מציאות' ומתי להשכיח, עליך לזכור שזו דעתך האישית וככל שזה מתאפשר גם במחיר פגיעה בת"ח (ובתלמידיהם ובקרוביהם וכד') הרי שלפ"ז מן הראוי לאפשר גם לאחרים להזכיר לציבור כל מיני 'מציאויות' שחשוב להזכירן לדעתם וד"ל...


אתה נוגע פה בנקודה חשובה. זאת אומרת, כיון שאין כזה דבר גדול בתורה שהוא שלם בכל השלמויות, אלא שכל אחד ואחד יש לו חסרון או חסרונות, האם ראוי להזכיר חסרונות אלו. ומכאן והלאה אני מדבר בשם עצמי, כמה כללים שאני נוקט.

א. באופן כללי, אחרי שת"ח נפטר, אין להזכיר חסרונותיו, ועל זה אמרו ברכות י"ט א': כל המספר אחר מטתן של ת"ח נופל בגיהנם. ונראה שהטעם הוא, שכיון שאין טעם לדבר עליהם, אז הדיבורים הם בכלל ביזיון ת"ח.

ב. אם תלמידי הת"ח ההוא ממשיכים חסרונותיו, אז נראה שיש לבקר גם הת"ח, כדי שלא ילמדו ממנו. ויש לחכות קצת זמן אחר פטירתו לפני שיודעים אם תלמידיו ממשיכים דרכו אם לאו, כי אחרי שהת"ח נפטר, לוקח זמן לתלמידים להתאזן.

ג. בחיי חיותו, הגישה היתה להיפך, שלא נמנעו כלל מלבקר גם את הת"ח הכי גדולים, והטעם הוא, כדי למנוע אחרים מלהכשל. פה בפורום המנהלים סבורים שאין לפתוח אשכולות על אנשים חיים, ולדעתי העניה טעות בידם. כי דוקא הפורום הזה הוא כלי יעיל ונפלא להצביע על כל מיני מכשולים שראוי לתת את הדעת עליהם. ואדרבה, לפעמים אנשים יכולים להצביע על בן אדם שמתחיל להתקלקל, ובכך למנוע עגמת נפש מרובה מכל מיני אנשים שנוהים אחריו.

ד. כל הנ"ל נאמר לגבי ת"ח. זאת אומרת, אנשים שהיו ת"ח אלא שלא היו שלמים בכל השלמויות. אבל אנשים שבחיי חיותם היו סבורים שהם אינם ת"ח אלא הורסים ומחריבים, מותר לדבר אליהם אחרי מותם.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15026
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' יולי 12, 2018 4:31 pm

תוכן כתב:ג. בחיי חיותו, הגישה היתה להיפך, שלא נמנעו כלל מלבקר גם את הת"ח הכי גדולים, והטעם הוא, כדי למנוע אחרים מלהכשל. פה בפורום המנהלים סבורים שאין לפתוח אשכולות על אנשים חיים, ולדעתי העניה טעות בידם. כי דוקא הפורום הזה הוא כלי יעיל ונפלא להצביע על כל מיני מכשולים שראוי לתת את הדעת עליהם. ואדרבה, לפעמים אנשים יכולים להצביע על בן אדם שמתחיל להתקלקל, ובכך למנוע עגמת נפש מרובה מכל מיני אנשים שנוהים אחריו.



אנחנו התנגדנו לפתיחת אשכולות שיתארו מעלות וישבחו אנשים חיים.

לא דברנו על הרעיון של פתיחת אשכולות שישמיצו אנשים חיים.

פשוט על זה אפילו לא חשבנו..

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 4:35 pm

לפעמים אנשים קטנים חושבים על דברים שאנשים גדולים לא העלו בדעתם!

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15026
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' יולי 12, 2018 4:51 pm

נחמד.

אבל אני הקטן ואני בטוח שגם חברי הגדולים מנהלי הפורום לא רוצים לחשוב אפילו שהמקום הזה יהיה במה להשמצות של כל ת"ח שאינו מוצא חן בעיני זה או אחר.

הגהמ
הודעות: 1142
הצטרף: א' אוגוסט 07, 2011 5:49 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי הגהמ » ה' יולי 12, 2018 4:53 pm

תוכן כתב:כיון שאתה מתכוין אלי, אז אקום ואשנה פרק זה. הביקורת על גורן, לא היתה כמו הביקורת על פסקים או התנהגות רבנים אחרים, שאולי ראו בפסק זה או אחר שגגה או מכשול, או שראו שדברים מסויימים באישיות שלו הן לא תקינים. אצל גורן היחס של רוב המוחלט של גדולי ישראל היה, שהאדם הזה מקולקל ביסודו, שעם כל גדלותו התורנית, תורתו אינו אלא קרדום לחפור בו, והוא שם את תורת ישראל ללעג וקלס. בשעתו יצאו נגדו עשרות גדולי ישראל מכל העדות, חוץ מהחוג הד"ל. אכן היו כמה רבנים חרדים שסבורים היו שאינו מקולקל, אבל הם היו המיעוט, הרוב סברו שהוא הורס בידיו תורת ישראל.

זה שהיו לו מעלות אחרות, עליהם יקבל שכרו מן השמים, אבל למרות מעלותיו, רוב גדולי ישראל ראו בו אדם שלילי. לומר: 'ככלל, גדולי ישראל העריכו אותו מאד', הוא לחטוא לאמת ההיסטורית.

לו יהא כדבריך, וגם אני קבלתי כן ממורי הדרך שלי, בכל זאת נראה לי שמן הראוי שלא להמשיך בהשמצות פומביות נגדו כל עוד שזה פוגע באנשים הרואים בו דמות ראויה לכבוד והערצה. כמדומני שבכגון זה פסק הרשב"א בתשובה שבכבוד ת"ח מתחשבים בתדמותו של החכם בעיני ההמון ולא בערכו האמיתי, ובלא"ה כשם שמצוה לומר דבר הנשמע, כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע.

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 4:56 pm

לכאורה אתה צודק.

אש משמים
הודעות: 1334
הצטרף: ב' אפריל 24, 2017 7:14 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי אש משמים » ה' יולי 12, 2018 5:08 pm

תוכן כתב:שתהיה בריא, כאן זה לא גן ילדים, ולא כנס של מרץ. בפורום הזה פוגעים באנשים, ועל דעת כן נכנסים לפה.

??!!
אבקש להנהלה להתייחס למשפט שכתב "תוכן".

כדכד
הודעות: 2446
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי כדכד » ה' יולי 12, 2018 5:57 pm

הרב תוכן הוא מהרבנים הגדולים ששמם כבר נחשף ולכן יש להתייחס אליו אחרת

שמש
הודעות: 638
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי שמש » ה' יולי 12, 2018 6:45 pm

תוכן כתב:
שמש כתב:לגבי מה שאתה חושב מתי נכון להזכיר את ה'מציאות' ומתי להשכיח, עליך לזכור שזו דעתך האישית וככל שזה מתאפשר גם במחיר פגיעה בת"ח (ובתלמידיהם ובקרוביהם וכד') הרי שלפ"ז מן הראוי לאפשר גם לאחרים להזכיר לציבור כל מיני 'מציאויות' שחשוב להזכירן לדעתם וד"ל...


אתה נוגע פה בנקודה חשובה. זאת אומרת, כיון שאין כזה דבר גדול בתורה שהוא שלם בכל השלמויות, אלא שכל אחד ואחד יש לו חסרון או חסרונות, האם ראוי להזכיר חסרונות אלו. ומכאן והלאה אני מדבר בשם עצמי, כמה כללים שאני נוקט.

א. באופן כללי, אחרי שת"ח נפטר, אין להזכיר חסרונותיו, ועל זה אמרו ברכות י"ט א': כל המספר אחר מטתן של ת"ח נופל בגיהנם. ונראה שהטעם הוא, שכיון שאין טעם לדבר עליהם, אז הדיבורים הם בכלל ביזיון ת"ח.

ב. אם תלמידי הת"ח ההוא ממשיכים חסרונותיו, אז נראה שיש לבקר גם הת"ח, כדי שלא ילמדו ממנו. ויש לחכות קצת זמן אחר פטירתו לפני שיודעים אם תלמידיו ממשיכים דרכו אם לאו, כי אחרי שהת"ח נפטר, לוקח זמן לתלמידים להתאזן.

ג. בחיי חיותו, הגישה היתה להיפך, שלא נמנעו כלל מלבקר גם את הת"ח הכי גדולים, והטעם הוא, כדי למנוע אחרים מלהכשל. פה בפורום המנהלים סבורים שאין לפתוח אשכולות על אנשים חיים, ולדעתי העניה טעות בידם. כי דוקא הפורום הזה הוא כלי יעיל ונפלא להצביע על כל מיני מכשולים שראוי לתת את הדעת עליהם. ואדרבה, לפעמים אנשים יכולים להצביע על בן אדם שמתחיל להתקלקל, ובכך למנוע עגמת נפש מרובה מכל מיני אנשים שנוהים אחריו.

ד. כל הנ"ל נאמר לגבי ת"ח. זאת אומרת, אנשים שהיו ת"ח אלא שלא היו שלמים בכל השלמויות. אבל אנשים שבחיי חיותם היו סבורים שהם אינם ת"ח אלא הורסים ומחריבים, מותר לדבר אליהם אחרי מותם.

אני דן אותך לכף זכות שאתה פשוט לא מבין מה שאתה כותב...
מדבריך עולה, שיש כעת חובה קדושה לפתוח אשכול מפורט שיצביע על כל חסרונותיך ושיבושיך והמכשולים העלולים לצאת מכך (וכבר יוצאים) בכדי למנוע עגמת נפש ממי שיקראו דברים אחרים שלך ועלולים משום-מה לחשוב שמדובר בת"ח ובר-דעת... בנוסף יש לחקור את מקור שיטתך וקלקולך שמא קבלת כן מרבותיך ולברר האם השיבוש הזה תלוי בך או שהם אחראים לכך (בבחינת אוי לרבו שלמדו תורה) מה שכמובן יוכיח שהם אינם ת"ח כלל (ותורתם היכן הלכה? לתוכן הפתרונים...) אלא הורסים ומחריבים... ואידך זיל גמור.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 15026
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm
שם מלא: משה דביר

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' יולי 12, 2018 7:51 pm

אש משמים כתב:
תוכן כתב:שתהיה בריא, כאן זה לא גן ילדים, ולא כנס של מרץ. בפורום הזה פוגעים באנשים, ועל דעת כן נכנסים לפה.

??!!
אבקש להנהלה להתייחס למשפט שכתב "תוכן".

התייחסתי למעלה לנושא.
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=40990&p=471299#p471222

תוכן
הודעות: 3596
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי תוכן » ה' יולי 12, 2018 7:57 pm

שמש כתב:אני דן אותך לכף זכות שאתה פשוט לא מבין מה שאתה כותב...
מדבריך עולה, שיש כעת חובה קדושה לפתוח אשכול מפורט שיצביע על כל חסרונותיך ושיבושיך והמכשולים העלולים לצאת מכך (וכבר יוצאים) בכדי למנוע עגמת נפש ממי שיקראו דברים אחרים שלך ועלולים משום-מה לחשוב שמדובר בת"ח ובר-דעת... בנוסף יש לחקור את מקור שיטתך וקלקולך שמא קבלת כן מרבותיך ולברר האם השיבוש הזה תלוי בך או שהם אחראים לכך (בבחינת אוי לרבו שלמדו תורה) מה שכמובן יוכיח שהם אינם ת"ח כלל (ותורתם היכן הלכה? לתוכן הפתרונים...) אלא הורסים ומחריבים... ואידך זיל גמור.


אם תקרא את ההודעות שלי, תראו שדבריך הנכונים והנכוחים מתקיימים בהידור רב, ורבים הם המגיבים ומצביעים על החסרונות הרבים שלי, וכך מונעים אפילו חשש מכשול קל.

שמש
הודעות: 638
הצטרף: ג' דצמבר 01, 2015 9:19 pm

Re: הצעה לחסימת כותב לפי עיסוקו

הודעהעל ידי שמש » ה' יולי 12, 2018 11:35 pm

אני מתנצל ששכחתי עם מי יש לי עסק...
מ"מ נראה שרב המנהל אינו סבור כמוך (ב"ה) ויש לקוות שיתחיל גם לפעול באופן שוויוני בהתאם לדעותיו.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], מדבר קדש ו־ 26 אורחים