מבואר בפוסקים שאם איחר ישלים עד שמח"ת
ויל"ע מאחר שלרוב הפוסקים עבר זמנו*, מה טעם חוששין לדעת המיעוט ולא נאמר ספקו לקולא?
*ובזה גרע טפי מהשאלה הידועה בקיום מצוה דרבנן שמסופק אם יצא כגון לולב ביהשמ"ש.
מקדש מלך כתב:היכן הובא בפוסקים שאכן צריך לעשות ככה? בשו"ע ומשנ"ב מובאת הדעה שאפשר להשלים עד שמיני עצרת, אבל מי אמר שנפסק למעשה שיש לחוש לה? הרבה פעמים מובא דעת מיעוט, והרוצה לחוש ולהדר יחוש, אבל לא שחיוב לעשות כן. אולי כוונתך לפוסק אחר, אז נשמח אם תציין איה מקום כבודו.
ש"ע הרב כתב:וטוב לחוש לדבריהם שמי שעבר ולא השלים בזמנה ישלים עד סוף יום ג' ואם לא השלים יש לו להשלים עד שמחת תורה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 475 אורחים