עמוד 1 מתוך 1

הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 3:38 pm
על ידי שמשון
יש מנכדי גדולי ישראל זיע"א שלא המשיכו בדרך אבות. האם יש לענין קירוב יש להם עדיפות על פני אחרים?
הגרמ"מ שולזינגר כותב שכן!
לדבריו מרן הגר"ח מבריסק סבר שיש בזה הכרת הטוב לגדולי ישראל שעושים להם נחת רוח ע"י קירוב נכדיהם לחיי תורה ומצוות.
כך מופיע בכרך החדש שיצא לאחרונה.

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 3:52 pm
על ידי גימפעל
שמשון כתב:יש מנכדי גדולי ישראל זיע"א שלא המשיכו בדרך אבות. האם יש לענין קירוב יש להם עדיפות על פני אחרים?
הגרמ"מ שולזינגר סובר שכן!
לשיטתו יש בזה הכרת הטוב לגדולי ישראל שעושים להם נחת רוח ע"י קירוב נכדיהם לחיי תורה ומצוות.
כך מופיע בכרך החדש שיצא לאחרונה.

כך מובא בספר שנקרא תלמוד בבלי.

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 4:18 pm
על ידי דרומי
ב"מ פה, א.

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 4:45 pm
על ידי שמשון
בב"מ פ"ה מדובר על בן של רבי אלעזר ברבי שמעון. האם על צאצא חילוני חמש דורות גם? וכי יש לאותו גדול נח"ר או להיפך מהתנהגות של צאצא מאתיים שנה אח"כ? הגרמ"מ שולזינגר סבר שנין נינו של ר' זלמלה מוולוז'ין ראוי לקירוב כהכרת הטוב לר' זלמן מוולוז'ין.
הגרמ"מ שולזינגר קירב גם צאצאי צאצאים של מרן רבי יצחק אלחנן שאינם שומרי תורה ומצוות:

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 7:49 pm
על ידי קול מבשר
לא הבנתי. אם נין נינו של ר' זלמל'ה מוואלאזי'ן ראוי לקירוב מיוחד, מדוע לא יזכה לכך גם נין נינו של יעקב אבינו?

עד כמה דורות אחורה מוגבלת אותה קירבה יתירה?

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 8:33 pm
על ידי עזריאל ברגר
בגמ' שם מפורש גם לגבי בן בתו של רבי טרפון.
ועצ"ע עד כמה דורות.

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ד' ספטמבר 26, 2018 8:49 pm
על ידי דרומי
משנה מפורשת (באותה סוגיא - ב"מ פג, א):
"אפילו אם אתה להם כסעודת שלמה בשעתו לא יצאת ידי חובתך עמהן, שהן בני אברהם יצחק ויעקב"!

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ה' ספטמבר 27, 2018 11:23 am
על ידי שמשון
קול מבשר כתב:לא הבנתי. אם נין נינו של ר' זלמל'ה מוואלאזי'ן ראוי לקירוב מיוחד, מדוע לא יזכה לכך גם נין נינו של יעקב אבינו?

עד כמה דורות אחורה מוגבלת אותה קירבה יתירה?

התשובה טמונה ב"אהבה" שאתה רוחש וחש כלפי אותו גדול. אם למשל רבי יצחק אלחנן הוא "חי" אצלך ואתה לומד בספריו וכו' וכו', הרי כשאתה רואה צאצא שלו אפילו כמה דורות אתה יוצא מכליך כדי להכיר טובה לאותו גדול ולעשות לו נח"ר באמצעות קירוב נכדו. הכל תלוי בשייכות שלך לאותו גדול.
הנה אצל יוצאי הונגריה, ולא רק אצלם, יהודים שחיים את ה"חתם סופר" והולכים לאורו, הם יכולים לצאת מכליהם כשנפגשים עם נכד החתם סופר גם דור שישי ושביעי וגם אם הוא לא הכי חרדי, יש סיפורים כאלו על מרן הגר"ש וזנר זצוק"ל

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ו' ספטמבר 28, 2018 6:32 am
על ידי אוהב עמו
לכאורה יהיה בגדר של עד היכן רחמי האב על בנו ותו לא.

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 11:42 am
על ידי לבי במערב
אוהב עמו כתב:לכאורה יהיה בגדר של עד היכן רחמי האב על בנו ותו לא.

א"כ ה"ז עד לנינו [כמפורש ברש"י וירא כא, כג].

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 7:39 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
קול מבשר כתב:לא הבנתי. אם נין נינו של ר' זלמל'ה מוואלאזי'ן ראוי לקירוב מיוחד, מדוע לא יזכה לכך גם נין נינו של יעקב אבינו?

עד כמה דורות אחורה מוגבלת אותה קירבה יתירה?



אין גבול לדורות.

בתנאי שאותו סבא גדול הוא מארץ ליטא.

Re: הכרת הטוב לגדולי ישראל ע"י קירוב נכדיהם וצאצאיהם

פורסם: ג' אוקטובר 09, 2018 9:55 pm
על ידי דרומי
וגם בתנאי שלא עבד ברעיית צאן וכיוצא בזה, ונכלל לגדר 'חרדי עובד'.