כתב ר' יוסף יוזל סגל בספרו תפארת יוסף (פראג תפ"ה) פרשת שמיני דף קכג סוף ע"ג וריש ע"ד:
"ובאבות דרבי נתן פרק ל"ז אמרו: ויש אומרים משכו אהרן מתוך הצבור לחוץ כו'. ולפי דבריהם בלאו הכי נמי לא היה לו לאלעזר לעשות כן , כי אם אהרן דהיה גדול ממשה, כמו שאמרו באבות דרבי נתן שם שאף אהרן היה בקצפון, אהרן היה גדול ממשה וגדול מאהרן הקדוש ברוך הוא, ולמה לא דבר עם אהרן, על שלא (היה) [היו לו] בנים עומדין בפרץ, שאילו היו [בנים] עומדין בפרץ אלעזר ואיתמר לא גרם חטא לנדב ואביהו[א] כו', עכ"ל. והכי פירושו, ולמה לא דבר עם אהרן בלא קצפון הואיל והוא היה גדול ממנו, ומשני דקצפון היה משום שלא עמדו בפרץ כו'. והוא הדין נמי כאן שלא גרם חטא זה גם לאהרן ע"ל והואיל וכן יתכן טפי מה שהשיב אהרן. עיין הרא"ם [ויקרא יו'ד יט]".
רצו"ב לינק לכל דבריו http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.asp ... &pgnum=249 ואני הקטן העתקתי הפיסקא הנ"ל מכוללות דבריו, אך דומני יש לה מקום לעצמה באופן הנ"ל.
לצערי הקטע הזה אינו מובן אצלי, בפרט סיומו, וכן במה שכתב "ע"ל", עיין לעיל? עיין לקמן?
אודה מאד למי שיוכל לסייע בהבנת הדברים לאשורם בצחות ובהירות.
ייש"כ רב.