ידועה מחלוקת האחרונים בעניין חיוב ברכות השחר לנשים. (באור לציון [פ"ד ה"א] לגרב"צ אבא שאול מתיר לנשים לברך אך כותב שאין זו חובה "אין הנשים חייבות בברכות השחר. ומכל מקום מותרות לברך" והוא מסתמך על הרשב"א שכתב שזמן ברכות השחר הוא עד ארבע שעות, ולכן זו מצוות עשה שהזמן גרמא. וכן משתמע לכאורהה שזה מנהג התימנים בשו"ת עולת יצחק ח"א עמ' תה). מסתמות לשון הרמב"ם והטור אין מפורש לגבי נשים בברכות השחר.
שאלתי היא האם יש מי מהראשונים או הגאונים שהתייחס בפירוש לסוגייה הזאת ופטר נשים מברכות השחר?