ביקורת תהיה כתב:אוצר החכמה כתב:אכן כתוב שאין חשש קטלנית ביבמה.
והנה קטע בעניין זה מהספר זרעה של רחל של הגרש"ז זלזניק.
היוצא מדבריהם, כי לדעת רש"י חששא דקטלנית קיים גם במקום יבום; ולפי זה אשה קטלנית שנפלה ליבום, חולצת ולא מתייבמת.
אך רבינו חיד"א בברכי יוסף
(אבן העזר סימן ט) כתב וז"ל:
ונראה לחלק בין ההיא דיהודה לדין זה דביבמה ליכא איסור קטלנית. והוא, דהשתא דקי"ל כרב אשי דמזל גורם, ואפילו מן האירוסין היא קטלנית, א"כ היבמה דרחמנא אקנייה ליבם ואינו צריך לקדשה מן התורה, ודאי ליכא איסור קטלנית, דהתורה דרכיה דרכי נועם, וזו דמצד דין תורה נתקדשה ליבם ודאי ליכא למימר מזל גורם וקטלה ליה, דהתורה שהקנתה לו אשה זו משויא לה מזלא לטב ומשמיא מרחמי עליה. ולפ"ז
אין ראיה ממ"ש רש"י והרמב"ן גבי תמר, דאף דחשיבא טובא מצוה דאורייתא שהיו עושים, מ"מ פרט זה דתמר היתה מקודשת לשלה חסורי מחסרא, דעדיין לא ניתנה תורה, וא"כ גם ביבום שכיח הזקא.