ואגב נזכור מה ששמעתי ממורי ביאור רש"י וכי דרכו של בועז וכו' אלא דבר צניעות וחכמה ראה בה וכו' והקשה הא וכי דרכו וכו' מושם הרהור ומה משני דבר צניעות וכו' וכי הותר הרהור באשה שצנועה ועוד מנ"ל דצניעות וחכמה ראה וביאר כי באתערותא דלתתא איתער לעילא בין לטב ובין לבוש וכאשר האשה מתחלת להרהר באיש עי"ז נתעורר הרהור באיש שיהרהר באשה וכאשר האשה צנועה ואין מהרהרת באיש אז לא יבא הרהור לאיש ג"כ (ויש מופת לזה כאשר האשה מהרהרת לתאות תשמיש תמיד אז יוצאת מדעתה ומשתגעה משא"כ הצנועה בדעתה וחכמתה) ובזה יובן וכי דרכו של בועז לשאול בנשים כי עקימת שפתיו בדיבור ושאלה הוי מעשה להרהר באשה כמ"ש חז"ל כל האומר רחב וכו' ומשני דבר צניעות ראה וכו' שאין האשה מהרהרת תחלה אז אין חשש הרהור באיש גם כן ושפיר משני דבר חכמה וצניעות ראה בה ודפח"ח
ביליצר כתב:גם כאן הוא בדרך רמז ,עכ"פ דברים דומים כתובים באריז"ל דמתחיל בנוקבא
פי האתון כתב:ביליצר כתב:גם כאן הוא בדרך רמז ,עכ"פ דברים דומים כתובים באריז"ל דמתחיל בנוקבא
היכן באר"י?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 411 אורחים