הודעהעל ידי לענין » ו' יוני 28, 2019 11:34 am
בעיני יפלא דברי אותו הרב הדיין שליט"א שדבריו הובאו בקובץ לעיל -
משל היתה בת ישראל תרנגולת שאפשר להשליכה לאשפתות ולהוציא עליה שם מקודשת או ספק מקודשת ולהכריחה להתגרש ולהשפילה ולהפסידה שלא בפניה.
במחילה על הסגנון (של כל תשובתו הנכבדה עיין שם), הלכה בחורה אחת לאן שהלכה, נטועה לה באיזו כת קיצונית ותמוהה, עשתה מה שעשתה, אינני יודע את מצבה (המשפחתי נפשי וכיו"ב), אך תכל'ס זה המקום שהיא הביאה אליו את עצמה. מדובר בסגנון חיים בכלל ובאירוע זה בפרט, בדבר שהוא פשע אמיתי, משחקים בסודי סודות עם גיטין וקדושין כאילו היו משחק ילדים, מרבים אשת-איש נסתרות למיניהם, ועדיין אין לנו מושג מה באמת הולך שם בפנים שהרי לא נחשף אלא קצה הקרחון (איך זה עובד בקדושין הסודיים האלה שהבעל הולך בלי טלית והאשה בלי טבעת, לא מולידים ילדים? אני משער שהקטסטרופה האמיתית עדיין לא התגלתה. יהי רצון שזה לא יהיה כזה חילול השם שיסעיר את כל העולם כולו).
אבי הכלה הלך לשאול רב, הרב אסר, רב אחר פרסם תשובה להיתר כאשר הוא כותב שהנתונים עדיין לא התבררו. בא רב שלישי (קטן מהם, אמנם) ואומר לרב המתיר, הלא עיני בית הדין הרבני נשואות למצוא אדם גדול שיוכלו להשען עליו (בלי לקבל פשקווילים מחד, ובלי להנזק מארגוני הנשים מאידך), וטוען כדרכה של תורה. אז מי בדיוק עשה אותה לתרנגולת? מי השליך אותה לאשפתות? הלא ברור כשמש שהאשמים הבלעדיים הם מי ששטף לה את המח עם כל שטויות הכת. להציג את זה כמצב שאין בו שאלה בכלל, וזו נוכלות של אנשים שרוצים להשפיל בחורה תמימה שהרגע נשלפה מספסלי הסמינר, זה פשוט הצגת מצג שוא. התנפלות שלא כדין. לא מכובדת ולא מכבדת.
אקוה שמוריה יצנזרו שם קצת.