לבנון כתב:גם בזוהר עצמו נזכר פעמים רבות מילוי שם הוי"ה
ורזא דמלה יו"ד ה"א וא"ו ה"א איתקרי אדם, ואתפשט נהורא דיליה לחמשא וארבעין נהורין, ודא הוא חושבן אדם מ"ה.
ה"א וא"ו מתמלאים על שני פנים: אם באל"ף, אם ביו"ד.
מטעם, כי כאשר יתגלה המערכת בבינה גילוי עצמי באל"ף, אז יתגלה התפארת הבן הנחמד גילוי המערכת במציאות אל"ף, כפי יניקתו מאמו.
אמנם כאשר הה"א תתמלא ביו"ד כזה: ה"י, אז מורה העלם - כמו שבארנו שיו"ד היא נעלמת יותר מאל"ף, ואז תתמלא הוא"ו ביו"ד כזה: וי"ו, מורה על העלם המערכת שלא נתגלה אליו יותר מהאם.
ולפי היות מילוי ו' שבתפארת - כן תתמלא ה' שבמלכות, לפי שקבלתה ממנו לבד.
ולפעמים אף על פי שמילוי הוא"ו באל"ף - מילוי הה' ביו"ד (= כלומר, בשם ס"ג: יו"ד ה"י וא"ו ה"י), מורה על שנתגלה ונתעלם, כי כן דרך המלכות שהיא פרוכת מסך מעלים ומסתיר האצילות כולו.
ובענין "ימלא ה' " (תהלים כ, ו: 'ימלא ה' כל משאלותיך') - פירש: יתמלא השם במילויו, דהיינו מילוי השם או באל"ף או ביודי"ן, ובסיבת זה ישתלמו כל משאלותינו'.
גם תמצא בזוהר ובתיקונים, כמה מיני בחינות הויו"ת שונות זו מזו במילוייהם, אם במילוי ע"ב, ואם במילוי ס"ג, ואם במילוי מ"ה, ואם במילוי ב"ן.
וצריך שתחקור בשכלך ותדע באיזו בחינה מהבחינות הנ"ל מדבר המאמר ההוא, כדי שתדע באיזו בחינה רומזת אותה ההוי"ה הנז' שם.
אשר בזה תבין, איך עם היות שסדר ההויו"ת הם ע"ב, ואח"כ ס"ג, ואח"כ מ"ה, ואח"כ ב"ן, עם כל זה, יש בחינת ב"ן גדולה מבחינת ע"ב, וכן כיוצא בזה.
ובהיותך מעיין בשכלך ובחקירתך לעמוד על כל הנז"ל, אז אפשר שתשיג לדעת כוונת המאמר ההוא שאתה עוסק בו, אם יהיה א-להים עמך, אם תהיה תמים בדרכיו, כי לא ימנע טוב להולכים בתמים.
גם תמצא מוזכרים בחינות הויו"ת במלוים שונים, או במלוי ע"ב, או במלוי ס"ג, או מ"ה, או ב"ן.
כנודע מהקדמת התיקונים מכתיבת יד שלא נדפסה בדפוס, וכן סוף תיקון י"ג, וכיוצא במקומות אלו, כי שם נזכרו אלו ההויו"ת.
וצריך שתדע באיזו בחינה מתעסק המאמר ההוא, כדי שתדע אותה ההוי"ה באיזו מקום היא רומזת.
והנה בהיותך מעמיק ומעיין ועומד על ברורן של דברים אלו, אז אפשר שתוכל להבין המאמר ההוא, אם יהיה א-להים עמך, בהיותך תמים לו, כי לא ימנע טוב להולכים בתמים.
במסתרים כתב:ייש"כ הרב שבע, אך מה שאני שאלתי הוא למה מתחשבים באות א' שאינה באה (לכאורה) אלא להקל על הקריאה. בגימט' של "כוונה" לא תחשב ב' ווין, ומאי שנא אלפי"ן אלו?
זקן ששכח כתב:...
במסתרים כתב:זקן ששכח כתב:...
לא שאלתי על אותיות שאין הוגים אותן, אלא על אותיות שאינן מהתיבה כלל ונוספו רק בכתיבה לגלות על הקריאה הנכונה, והנן ממש (לכאורה) כמו ו' כפולה ב"כוונה".
זקן ששכח כתב:במסתרים כתב:זקן ששכח כתב:...
לא שאלתי על אותיות שאין הוגים אותן, אלא על אותיות שאינן מהתיבה כלל ונוספו רק בכתיבה לגלות על הקריאה הנכונה, והנן ממש (לכאורה) כמו ו' כפולה ב"כוונה".
מסתבר שיש הבדל בין אות ו' של 'בכוונה' שאותה המציא לא יודע מי, לבין אותיות שהבורא יתברך מסר ביד משה רבינו לכתבה בצורה שכזו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אליהו חיים ו־ 261 אורחים