וְאֶת הָעָם צִוָּה יְהוֹשֻׁעַ לֵאמֹר לֹא תָרִיעוּ וְלֹא תַשְׁמִיעוּ אֶת קוֹלְכֶם וְלֹא יֵצֵא מִפִּיכֶם דָּבָר עַד יוֹם אָמְרִי אֲלֵיכֶם הָרִיעוּ וַהֲרִיעֹתֶם.
וכתב אחד מהראשונים בספרו כת"י להסביר את סיבת אומרו "עד יום אמרי", ולא: "עד יום השביעי":
"עד יום אמרי", ולא אמר 'עד יום השביעי', פן יודיעו זה לזה, שמא שום אדם מיריחו יש ביניהם לשמוע מה עושים, ואם ידעו ישראל ויגידו איש אל חבירו, וידע המרגל, ויודיעו עיר שביום השביעי, ילכו העיר ויחגרו כלי מלחמה ויעמדו אצל החומה.
זהו בהחלט פירוש מקורי (שאפשר שהוא גם מבוסס על כך שיהושע עצמו שלח פעמיים מרגלים כפעולה טרום-מלחמתית; ביריחו ובהעי). האם החברים מכירים מקבילות לפירוש?