האם יש מקור למסופר להלן - שהוא דומה לכתובות קג ע"א - אך שונה לגמרי:
בארץ הגליל גר חכם אחד גדול מחכמי יבנה, משנתו היתה שלמה ובה' תמים דרכו. הוא היה בין חבריו צפיר-העזים אשר חזה דניאל. יומם ולילה היה יושב ועוסק בדברי-הלכה, רך-לבב נחשב בעיניו זה המתירא מפני עבירות שבידו; ומוטב היה בעיניו, שבר-נש ימות זכאי בטרם עשותו הרעה משיעשה מדחה וימות חייב. פעם ישב ודרש: אודך, ה', על כי נוראות נפלאת, נפלאים מעשיך! והראה על ההבדל הגדול, שבין מידת בשר-ושם ובין מידתו של יוצר-האדם: אדם נותן זרעונים בערוגה, כל אחד עולה במינו, ואילו הקדוש-ברוך-הוא צר העוּבּר במעי אשה – והכל, זרע האב ו\רע האם, עולה למין אחד. וזרח אור על פניו. הוא גם היה מפאר את השלום: יוצא גוי למלחמה על אויבו ויריב ריבו, לא יפתח לו אלא בשלום.
הרב הזה היה מן הצדיקים הללו, שאף אחרי מותם לבשו את גופיהם כבני-חיים. וגם כשנפטר וחצבו לו קבר, היה בא בכל יום ערב-שבת לביתו לברך את רעיתו והיה יושב על שולחנו והוגה בדברי-תורה. יום אחד עברו שני תלמדים לפני אוהל אלמנת החכם וישמעוּ קול אדם משׂיח עמה. אמר אחד לחברו: הרב הגדול מת ושבק לנו חיים – ואשתו, אר הניח, מתיחדת עם אדם זר ופוגעת בכבוד המורה! הלכו וסיפרו את הדבר לבית-דין; וביקשו השופטים לדון את החוטאת למלקות. צעקה הרבנית ואמרה: בעלי היה זה שסיפּר עמי, לא האמינו לה אנשי-התורה ויקראו: שקר בפיך ולא כנים דבריך! בערב-שבת הבּא בא לדרוש בשלום רעיתו, כמנהגו, וימצא אותה יושבת ובוכיה. שאל אותה למה תבכי, בתי? הגידה לו את אשר קרה אותה בבית-הדין, ותסתּתר פניה. ויהי ביום המחרת, כשנאסף בציבור בבית-הכנסת להתפלל והדיינים עומדים בשורה הראשונה, הופיע הרב המת לנגד עיניהם ויוכיחם באמרי-פיו על מעשיהם ויענוש את גדוליהם. אבל מהיום ההוא והלאה לא בא עוד אל ביתו ויחדל מהיות חוזר למושב אדם.