כשהרמב"ם חזר בו ותיקן במשנה תורה, לא תיקן בכל מקום במשנה תורה
בשו"ת ברכת אברהם לר"א בנו של הרמב"ם סי' ח' השיב להשואל בענין דברי הרמב"ם ריש פ"ט מהל' קרבן פסח שכ' "אינו נאכל אלא בחבורה אחת" דלכאורה הוי דלא כהלכתא. השיב ר"א שכבר תיקן הרמב"ם בכתב ידו כך: כל אוכל מן הפסח אינו אוכל אלא בחבורה אחת.
ולמה ששאל בדברי הרמב"ם בהל' ה' "שאין הפסח נאכל בשתי חבורות", השיב דקאי לפי סברא קמא אבל להאי סברא בתרא שתיקן ראוי להיות הנוסח בהשמטת תיבות "שאין הפסח נאכל בשתי חבורות".
היוצא מדבריו דכשחזר בו הרמב"ם, תיקן רק בריש הפרק אבל לא בהל' ה', אבל באמת צריך לתקן גם שם.
(ועי' מש"כ כעי"ז ר"י קאפח בפ"א שבועות (ובפ"ג ציצית ה"ח) במש"כ הרמב"ם כגון שנשבע שלא יתעטף בציצית).
האם ידוע עוד מקומות כאלו?