הנוטל צפרניו זו בזו או בשיניו וכן שערו וכן שפמו וכן זקנו וכו' רבי אליעזר מחייב וחכמים פוטרין.
וברש"י ד"ה וכן שערו כתב
תולש שער ראשו בידיו.
מלשונו נראה שבא לשלול אפשרות נטילת שיער ראשו בפיו משום שאין אפשרות כזאת מאחר ולא היה דרכם לגדל שיער ארוך, מה שלא הפריע לו בנוטל שער זקנו כי ככל הנראה גידלו זקן ארוך על כל פנים בגודל שמאפשר תלישתו בפיו. וכן נראה שהבין בדבריו הגאון החסיד רבי אליעזר פאפו בספרו חדש האבי"ב
אתא לפרש דשערו אינו כולל כל מין שיער וגם דאף דתנן. וכן לא שייך ביה זו בזו או בשיניו אלא ר"ל בידיו וק"ל.
אולם לעומתו מפירוש רבי ישמעאל בן חכמון נראה שאין הבדל בין שיער ראשו לשיער זקנו
הנוטל צפורניו זו בזו כלומר שקצץ צפרניו בצפרניו או שנטלן בשיניו וכן התולש בהן שער ראשו או שער שפמו או שער זקנו
וכן נראה מפירוש רבינו חננאל שם.