שמעתי שבעל הלשם אומר שבעגל לא היה לעם ישראל בחירה, והיו אנוסין לחטוא ונענשו מחמת אחר החטא שכבר לא היו אנוסים לא עשו תשובה.
אשמח למוא את המקור- או שמישהו אחר אומר זאת?
איש הגבעה כתב:שמעתי שבעל הלשם אומר שבעגל לא היה לעם ישראל בחירה, והיו אנוסין לחטוא ונענשו מחמת אחר החטא שכבר לא היו אנוסים לא עשו תשובה.
אשמח למוא את המקור- או שמישהו אחר אומר זאת?
איש הגבעה כתב:שמעתי שבעל הלשם אומר שבעגל לא היה לעם ישראל בחירה, והיו אנוסין לחטוא ונענשו מחמת אחר החטא שכבר לא היו אנוסים לא עשו תשובה.
אשמח למוא את המקור- או שמישהו אחר אומר זאת?
אבני גזית כתב:איש הגבעה כתב:שמעתי שבעל הלשם אומר שבעגל לא היה לעם ישראל בחירה, והיו אנוסין לחטוא ונענשו מחמת אחר החטא שכבר לא היו אנוסים לא עשו תשובה.
אשמח למוא את המקור- או שמישהו אחר אומר זאת?
א. לפני בעל הלשם, האין די בשבת פח. שלא חטאו ישראל אלא להורות תשובה לרבים, דמשמע מזה שכביכול הובלו למעשה הזה בעל כרחם?
ב. אם ירצה מר מקור צעיר יותר, זכור לי שהדברים מפורשים בשיחות הרבי מסלונים שלא חטאו ישראל בעגל, כי לא הייתה להם בחירה. אלא משום השמחה במחולות, על זה נענשו.
לבינתיים אין את נתיבות שלום באוצר, אבל כמדומה שראיתי זאת בפרשת שמיני. ואולי גם בפרשת כי תשא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים