אם יש לא' מהחכמים לציין מקור סגנון הלשון לטוב או למוטב - לטב או למוטב - איזכורים ראשונים
כנראה למוטב הוא כינוי לרע בלשון סגי נהור ואם יש פירוש לשינוי לשון בין טוב למוטב שדוקא מוטב יכנה לרע, או משום הכפילות משנה הלשון ואין לשון מוטב יותר כינוי לרע
מוטב הוא קיצור המשפט - מוטב היה אילו לא היה כך... מוטב שלא.
טוב זה כפשוטו. אין לו דו משמעות.
אבל מוטב זה לא עצם הטוב. אין כזו מילה בפנ"ע בכלל, אין כזו הגדרה או מושג. אלא משמש רק ביטוי למה שצריך להיטיב. וכאמור זה קיצור ממשפט שלם.
אכן כך! ותחת לומר 'לרע או לטוב' אומר המספר בלשון נקיה 'לטוב או ליותר טוב'.מעיין כתב:טוב הוא בל"א 'גוט', ומוטב כנראה בל"א 'בעסער'.
ביקורת תהיה כתב:אכן כך! ותחת לומר 'לרע או לטוב' אומר המספר בלשון נקיה 'לטוב או ליותר טוב'.מעיין כתב:טוב הוא בל"א 'גוט', ומוטב כנראה בל"א 'בעסער'.
ביקורת תהיה כתב:אכן כך! ותחת לומר 'לרע או לטוב' אומר המספר בלשון נקיה 'לטוב או ליותר טוב'.מעיין כתב:טוב הוא בל"א 'גוט', ומוטב כנראה בל"א 'בעסער'.
מעיין כתב:אם יש לא' מהחכמים לציין מקור סגנון הלשון לטוב או למוטב - לטב או למוטב - איזכורים ראשונים
כנראה למוטב הוא כינוי לרע בלשון סגי נהור ואם יש פירוש לשינוי לשון בין טוב למוטב שדוקא מוטב יכנה לרע, או משום הכפילות משנה הלשון ואין לשון מוטב יותר כינוי לרע
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 249 אורחים