המשנה ברורה בסימן רכ"ה סקי"ח כותב שאין מברכים ברכת שהחיינו על "ער"ד עפיל" מפני שדרך העולם להטמין אותו בבורות בחורף.
ובשער הציון שם כתב: "ובחידושי ר' עקיבא איגר הביא בשם מהרי"ל שהיה דרכו לברך שהחיינו בליל ראש השנה על ער"ד עפי"ל, משמע דלא סבירא לה האי סברא דמגן אברהם [ומה שנרשם ברמ"א מהרי"ל טעות סופר הוא, וצריך לומר מהרי"ו, כמו דאיתא בדרכי משה ופרישה, עיין שם] ואפשר דבזמן המהרי"ל לא נתפשט עדיין כל כך זריעת זה המין בארץ ולא היו זורעין אותו אלא מעט מן המעט, ולא היו צריכין להטמינו בחורף בקרקע, כמו בימינו שהוא מעיקרי מיני מזון, וחפשו עצה להעמידו שלא יכלה".
ולכאורה כוונתו בכל זה לתפוחי אדמה.
והנה כידוע ומפורסם, מקור המין של תפוח אדמה הוא בדרום אמריקה, ולא הובא לאירופה עד כמאה שנה לאחר גילוי אמריקה על ידי סר פרנסיס דרייק (בסביבות 1590), ואם כן יש לתמוה איך היה ביד מהרי"ל או מהר"י וייל "ערד עפיל", בעוד שהם חיו כ200 שנה קודם לכן?!