א. רשימת החילופים בין בני בבל לבני ארץ ישראל, למתי היא מתוארכת (והיכן)?
ב. שאלה:
מפשטות דברי הגמרא נראה שלגבי בישול/פת נכרי צריך הדלקת אש או חיתוי בה, שהם בעלי משמעות ממשית להכנת המאכל, ולא מספיקה משמעות סמלית של השלכת קיסם. אולם חלק מן הראשונים העדיפו לדחוק בגמרא ולפרש שדי בהשלכת קיסם משום שכך מנהג בבל כמובא ברשימת החילופים, וראשונים אחרים חלקו וסברו שאין לדחוק את החיבור המוסמך מפני זה שאינו מוסמך.
האם יש דוגמאות נוספות לתופעה זו?