מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אוהב אוצר
הודעות: 2824
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ב' מרץ 23, 2020 11:21 pm

בסידור בית יעקב של ר' יעקב מעמדין, יש קטע בעמ' 268 והלאה בנוגע לסדר לימוד בליל שביעי של פסח.
קטע זה לא נמצא בעמודי שמים ובסידור החדש בהוצאת אשכול.
האם מישהו יכול להסביר לי פשר דבר לפני שאכתוב חלילה דבר לא נכון?
יש"כ למסייעים.

עמקן
הודעות: 1516
הצטרף: ו' יוני 17, 2011 2:48 pm

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי עמקן » ב' מרץ 23, 2020 11:31 pm

הסידור של אשכול אינו הסידור של הרי"ע, אלא סידור רגיל עם פירושים של הרי"ע. יש אפילו נוסח ספרד, למרות שנוסח שלו אשכנז.
יש בו הרבה דברים שהם לא הביאו. ומאידך יש הוספות שאינם מרי"ע.
והדברים ידועים.

ממזרח שמש
הודעות: 56
הצטרף: ג' מאי 07, 2019 2:47 pm

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי ממזרח שמש » ב' מרץ 23, 2020 11:39 pm

עמקן כתב:הסידור של אשכול אינו הסידור של הרי"ע, אלא סידור רגיל עם פירושים של הרי"ע. יש אפילו נוסח ספרד, למרות שנוסח שלו אשכנז.
יש בו הרבה דברים שהם לא הביאו. ומאידך יש הוספות שאינם מרי"ע.
והדברים ידועים.


בלבול. בסידור בית יעקב יש הרבה שאינו מר' יעקב עמדין. בשונה בהוצאת אשכול, הפירוש וההוספות הם מהרב עמדין עצמו. ומה שאין מהרב עמדין, יש שינוי בגופן להבליט שאין זה מהרב עמדין. זה נכון שנוסח התפלה בהוצאת אשכול, אינו נוסח המקורי של רבי יעקב עמדין. ולכן הדפיסו בסוף חלק ב צילום אורגינלי של הסידור דפו"ר, כך יש לדעת כל דבר על אופניו.


אוהב אוצר
הודעות: 2824
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ג' מרץ 24, 2020 2:00 am

חיימקה כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=33070

יש"כ על ההפניה.
פלא פלאות -פחד פחדים.
אז נראה שכל סדר לימוד וכד' שנמצא שם, אינו בכלל ממנו - אכן?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 2766
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי נהר שלום » ג' מרץ 24, 2020 5:45 am

כ"כ הרב שמואל ישמח בשם הרב גולדהבר במאמרו בירחון האוצר גיליון יד (בהערה מט)

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 12472
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי איש_ספר » ג' מרץ 24, 2020 11:28 am

ר"מ בניהו האריך על מקורו של תיקון שביעי של פסח. לפי מסקנתו עולה שהכנסת התיקון לסידור הקרוי ע"ש היעב"ץ היא "הגם לכבוש" בדרגה הגבוהה ביותר.

איש פלוני
הודעות: 505
הצטרף: ג' יוני 13, 2017 11:50 pm

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי איש פלוני » ג' מרץ 24, 2020 1:49 pm

איש_ספר כתב:ר"מ בניהו האריך על מקורו של תיקון שביעי של פסח. לפי מסקנתו עולה שהכנסת התיקון לסידור הקרוי ע"ש היעב"ץ היא "הגם לכבוש" בדרגה הגבוהה ביותר.

אם אפשר ביאור או לכה"פ הפניה מדועקת למאמר של רמ"ב.
יש"כ גדול.

מה שנכון נכון
הודעות: 9839
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' מרץ 24, 2020 2:41 pm

וה"ה לענין הכנסת למנצח לפני התקיעות והבקשה לתוקע.

יוצא פוניבז'
הודעות: 1287
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 12:04 am

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי יוצא פוניבז' » ג' מרץ 24, 2020 2:48 pm

מה שנכון נכון כתב:וה"ה לענין הכנסת למנצח לפני התקיעות והבקשה לתוקע.

למנצח מקורו טהור בס' שם טוב קטן.

בברכה המשולשת
הודעות: 12130
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ג' מרץ 24, 2020 3:14 pm

יוצא פוניבז' כתב:
מה שנכון נכון כתב:וה"ה לענין הכנסת למנצח לפני התקיעות והבקשה לתוקע.

למנצח מקורו טהור בס' שם טוב קטן.


אך אין זה אומר שרבינו היב"ץ ס"ל הכי

יוצא פוניבז'
הודעות: 1287
הצטרף: ה' מרץ 29, 2012 12:04 am

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי יוצא פוניבז' » ג' מרץ 24, 2020 3:16 pm

בברכה המשולשת כתב:
יוצא פוניבז' כתב:
מה שנכון נכון כתב:וה"ה לענין הכנסת למנצח לפני התקיעות והבקשה לתוקע.

למנצח מקורו טהור בס' שם טוב קטן.


אך אין זה אומר שרבינו היב"ץ ס"ל הכי

אך אי"ז מקומם כ"כ כמו מהחמ"י, אלא כמו שאר השינויים.

חיימקה
הודעות: 1153
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: סידור בית יעקב - השמטת קטע במהדורות

הודעהעל ידי חיימקה » ג' מרץ 24, 2020 4:24 pm

איש פלוני כתב:
איש_ספר כתב:ר"מ בניהו האריך על מקורו של תיקון שביעי של פסח. לפי מסקנתו עולה שהכנסת התיקון לסידור הקרוי ע"ש היעב"ץ היא "הגם לכבוש" בדרגה הגבוהה ביותר.

אם אפשר ביאור או לכה"פ הפניה מדועקת למאמר של רמ"ב.
יש"כ גדול.

http://bookreader.nli.org.il/NliBookVie ... 0/mode/2up


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 118 אורחים