מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

מקור לכך שאין שאלה לנזיר שמשון

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
שמייכ'ל
הודעות: 61
הצטרף: א' מאי 16, 2010 2:06 am

מקור לכך שאין שאלה לנזיר שמשון

הודעהעל ידי שמייכ'ל » ה' יוני 03, 2010 4:39 pm

אני מחפש מקור בגמרא לכך שאין נשאלים על נזירות שמשון.
בראשונים ובאחרונים מובא הענין כדבר פשוט, ובגמרא לא מצאתי כי אם את הגמרא במכות כב. שמזכירה זאת דרך אגב.
המשנה אומרת שאדם יתחייב במספר לאוים בבת אחת (יש חורש תלם אחד וכו'), ומקשה הגמרא למה לא מדובר אף בנשבע על כך ועובר על שבועתו ומתרצת שיכול לישאל על השבועה, ומקשה והלא נזיר (שמוזכר שם) ג"כ יכול לישאל, ומתרצת הגמרא בנזיר שמשון.
זהו. לא מצאתי מקום אחר ולפלא בעיני הדבר שלא הזכירה זאת הגמרא יחד עם כל דיני נזירות שמשון בריש נזיר.
אם לא הזכירה זאת הגמרא בשום מקום, אמשח לשמוע אם יש מי שמסביר מדוע.
תודה מראש.

אליהוא
הודעות: 1057
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:18 pm

Re: מקור לכך שאין שאלה לנזיר שמשון

הודעהעל ידי אליהוא » ה' יוני 03, 2010 5:19 pm

הקשת קושיית התוס' נזיר ד' א' ד"ה "מה בין נזיר שמשון לנזיר עולם. וא"ת שאלה איכא בינייהו דנזיר שמשון ליתא בשאלה ונזיר עולם איתא בשאלה כדאי' בפ' בתרא דמכות (דף כב.) גבי חורש תלם אחד וי"ל מילתא דליתא בנזירות לא קתני ואם ישאל על נזירות אז לא הוי נזיר וה"ק מה בין נזיר שמשון כו' כששניהם נזירין".

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 11498
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: מקור לכך שאין שאלה לנזיר שמשון

הודעהעל ידי איש_ספר » ה' יוני 03, 2010 6:08 pm

בדבר זה נתחבט החו"י בתשובתו הידועה. עי"ש בסי' ט"ו עי"ש ותרו"ץ

ווונדערלעך
הודעות: 122
הצטרף: ב' מאי 10, 2010 10:53 am

Re: מקור לכך שאין שאלה לנזיר שמשון

הודעהעל ידי ווונדערלעך » ה' יוני 03, 2010 7:52 pm

הנה עוד מקור: נזיר י"ד ע"א
קבצים מצורפים
2.JPG
2.JPG (65.52 KiB) נצפה 850 פעמים

שמייכ'ל
הודעות: 61
הצטרף: א' מאי 16, 2010 2:06 am

Re: מקור לכך שאין שאלה לנזיר שמשון

הודעהעל ידי שמייכ'ל » ה' יוני 03, 2010 8:37 pm

אליהוא כתב:הקשת קושיית התוס' נזיר ד' א' ד"ה "מה בין נזיר שמשון לנזיר עולם. וא"ת שאלה איכא בינייהו דנזיר שמשון ליתא בשאלה ונזיר עולם איתא בשאלה כדאי' בפ' בתרא דמכות (דף כב.) גבי חורש תלם אחד וי"ל מילתא דליתא בנזירות לא קתני ואם ישאל על נזירות אז לא הוי נזיר וה"ק מה בין נזיר שמשון כו' כששניהם נזירין".

את התוספות הזה ראיתי (ומשם לקחתי את מכות כמקור), אך כנראה לא שמת לב לשאלתי. השאלה היא למה הגמרא לא כתבה בפירוש שלא נשאלים על נזירות שמשון.
איש_ספר כתב:בדבר זה נתחבט החו"י בתשובתו הידועה. עי"ש בסי' ט"ו עי"ש ותרו"ץ

יישר כח
ווונדערלעך כתב:הנה עוד מקור: נזיר י"ד ע"א

וכן למר..

(חבל שאין לחצן של שליחת תודה)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 46 אורחים