לענין כתב:הזכירוני כעת שר' שוקי גריינימן נקרא ע"ש החזו"א רק בשם ישעיהו ולא אברהם ישעיהו.
לענין כתב:אאל"ט לא' הבנות יש ב' שמות.
לענין כתב:מעניין שר' שמריהו גריינימן, יד ימינו של מרן ז"ל, שאף נקרא בשמו של אביו, נקרא רק 'שמריהו' ולא 'שמריהו יוסף' כשמו של הרב מקוסובה.
לענין כתב:כעת, נשאלתי מחבר על כך שזקנותיו - ממשפחת רם, מעידות ברורות בשם החזון שהוא התנגד לגמרי לקריאת שני שמות לילדים. באופן עקרוני מאד, הוא קבע (למקורביו הגדולים בלבד) לתת לזרעם, הן בנים והן בנות, אך ורק שם אחד. גם במקום שזה היה על שם סבא או סבתא שהיו להם שני שמות, לא הרשה מרן ז"ל לקרוא את שניהם.
פאר יעדע נאמען ליידט מען עקסטער
לבי במערב כתב:מצאתי כתוב באיזהו מקומן שנפטר בשנת תרע"ו (לערך).וונדרבר כתב: . . משום שאבי אביו היה שמו יוסף, ויתכן שהיה בחיים באותו זמן, ולכן לא יכלו לתת את השם יוסף . .
לבי במערב כתב:אכן, לכך התכוונתי.
לאח"ז מצאתי שנרשם כאן כי נולד בשנת 1904 (תרס"ד־ה), אלא שאינו מסתבר כלל... (אביו נולד בשנת תרמ"ט).
לענין כתב:ידוע ומפורסם בשם החזו"א ששתי שמות הם יצירה חדשה, דהיינו מי שיש לו סבא אחד בשם אברהם, וסבא נוסף בשם יצחק, אזי אם יקראוהו 'אברהם יצחק' זה לא נקרא שהוא קרוי על שניהם, אלא לא על שם אף אחד. שם חדש.
עד כאן הידוע.
בתוך הגולה כתב:וזאת אף שכמובן לא ניתן היה לקרוא לו אברהם ישעיהו.
דרופתקי דאורייתא כתב:לענין כתב:ידוע ומפורסם בשם החזו"א ששתי שמות הם יצירה חדשה, דהיינו מי שיש לו סבא אחד בשם אברהם, וסבא נוסף בשם יצחק, אזי אם יקראוהו 'אברהם יצחק' זה לא נקרא שהוא קרוי על שניהם, אלא לא על שם אף אחד. שם חדש.
עד כאן הידוע.
האם זה נכתב בספרים היכן שהוא?
ועוד אמר אם קוראים לילוד שני שמות המצורפין משני אנשים, הרי זה שם חדש לחלוטין
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 223 אורחים