בספר עבודת הקודש צפורן שמיר סימן י' כותב החיד"א: דברים המסוגלים לכפרה. באפס דמי"ם כעשבי דדברא. בכל עש"ב יהיה מותר ורפואות תעלה לחולי פצע וחבורה:
[קמג] כל העונה אמן יהא שמיה רבא מברך בכל כחו, אפילו היה בו שמץ מינות מוחלין לו (שבת קיט ע"ב):
[קדם] כל השומר שבת כהלכתו, אפילו עובד כוכבים כאנוש מוחלין לו (שבת קיח ע"ב):
[קמה] כל המעביר על מדותיו, מעבירין לו על כל פשעיו (ר"ה יז.). ועיין בריש קונטריס מורה באצבע (סימן א' אות ו'):
[קמו] כל השומע אגדה מפי הדורש ועונה אמן יהא שמיה רבא, מכפרין לו עונותיו. (חסד לאברהם מעין ב' נהר ל'. ועי' מדבר קדמות מע' ד' אות י"ד):
[קמז] כל האומר שירת הים בשמחה, ובעצמו שיער כאלו הוא ניצול מהים, ופרעה וחילו הם נטבעו, ואמר שירה, הנה משורר ששיע"ר כך מכפרים לו עונותיו:
[קמח] כל הבוכה ומתאבל על אדם כשר, מוחלין לו על כל עונותיו (שבת קה:
[קמט] כל המתפלל בערב שבת ואומר ויכולו, שני מלאכי השרת אומרים לו (ישעי' ו,ז) וסר עונך וחטאתך תכופר (שבת קיט ע"ב):
[קנ] יסורין ממרקין עונותיו של אדם. ואם קבלם מאהבה יראה זרע יאריך ימים וחפץ ה' בידו יצלח וכו'
[קנא] כל העוסק בסדר קרבנות, כאילו הקריבם (מנחות קי.), ומוחלין לו על כל עונותיו, ומליצי יושר מלמדין עליו זכות בשמים:
[קנב] כל העוסק בתורה לשמה, עונותיו מתכפרין, ורבו מעלותיו כמו שאמרו פרק קנין תורה (אבות פ"ו מ"א):
[קנג] כל המתעטף בציצית ומניח תפילין וקורא קריאת שמע ומתפלל, מוחלין לו על כל עונותיו:
[קנד] כל המצטער ובוכה ביום הכפורים כשקורין פרשת אחרי על אבודהון דצדיקייא, קודשא בריך הוא אכריז עליה (זוהר ח"ג נז ע"ב) וסר עונך (ישעי' ו,ז):
[קנה] כל מי שנעשה לו נס ואומר שירה, בידוע שנמחלו עונותיו (שוח"ט תהלים י"ח):
ויש לדעת אם מה שאמרו מוחלין לו על כל עוונתיו וכנ"ל האם גם עון חלול ה' נמחל לו שהרי אמרו מוחלים לו על כל עוונתיו, ומ"ש יומא פו. שרק מיתה מכפרת על חלול ה', היינו במסגרת ארבעת חילוקי הכפרה תשובה ויסורים וכו', אבל שם לא דיברו מענין סגולות וראה היטב דברי השערי תשובה [ש"ד סעיף ה'] "וגם לחלי הזה (ר"ל חלול ה') אע"פ שאין לו מרפא על דרך שאר העונות ימצא לו מרפא אם יעזרהו השי"ת לקדש תורתו נגד בני אדם ולהודיע לבני האדם גבורת השם וכבוד הדר מלכותו, וסר עונו ברב גודל כשרון המעשה שהוא בהפך מן המעשה אשר נואל ואשר חטא בו, וכו' יש מי שדיבר בזה?