נהר שלום כתב:מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M
נהר שלום כתב:עוד חידה
מהו שם התואר המשותף לארבע הנשים הללו?
האחת-בתורה אם אלפי רבבה.
השנייה-מופיעה בנביאים והיא אם המלכים.
השלישית- בכתובים וקשורה בעל הניסים.
והרביעית - בעצם קדמה לשלישית.
נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?
נהר שלום כתב:עוד חידה
הוא טוב אבל לא להרבות, הוא חלק ממזונו של מלך נמלט, אשת מלך לנביא בקבוק הביאה, בן מלך כמעט שילם בחייו בגין ההלך,
נביא אכל וערבה לו המגילה.
נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך
עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M
בפרשת וישב מדובר על בן זקונים - ויש אחריו עוד בן.
אבל החידה פורסמה בשבוע שעבר, אז "ואת לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת ויוסף אחרונים".
והשני בפרשת שמות "האות האחרון", ואחריו יש עוד אות.
שברי לוחות כתב:נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך
משנה למלך?
נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?
צופר הנעמתי כתב:נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?
וימן
עזריאל ברגר כתב:קראתי באיזה ספר ששאלו פעם את אחד מגדולי ישראל (כמדומני החת"ס בילדותו): הלא כתיב "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון" - משמע שיהיו רק שני בתי מקדש וח"ו לא יהיה שלישי!
ענה להם כנ"ל שאחרון הוא לאו דווקא אחרון כמפורש בתורה גבי מופתי משה לפני בני ישראל "אם לא יאמינו לקול האות הראשון והאמינו לקול האות האחרון, והיה אם לא יאמינו גם לשני האותות האלה ולקחת ממימי היאור . . והיו לדם ביבשת", והוסיף שתשובתו נרמזת בפסוק "והיה הדם לכם לאות על הבתים", שמופת הדם הוא אות וסימן לנו שגם בפסוק שמדבר על הבתים - בתי המקדש - האחרון הוא שני מתוך שלשה ולא אחרון שאין אחריו עוד.
הכהן כתב:נהר שלום כתב:עוד חידה
הוא טוב אבל לא להרבות, הוא חלק ממזונו של מלך נמלט, אשת מלך לנביא בקבוק הביאה, בן מלך כמעט שילם בחייו בגין ההלך,
נביא אכל וערבה לו המגילה.
דבש
הכהן כתב:נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?
'וימן' ביונה
הכהן כתב:נהר שלום כתב:עוד חידה
מהו שם התואר המשותף לארבע הנשים הללו?
האחת-בתורה אם אלפי רבבה.
השנייה-מופיעה בנביאים והיא אם המלכים.
השלישית- בכתובים וקשורה בעל הניסים.
והרביעית - בעצם קדמה לשלישית.
טובת מראה
עזריאל ברגר כתב:שברי לוחות כתב:נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך
משנה למלך?
לא.
נהר שלום כתב:36. חידה במסכת ב"ק דף לה ע"א
איך יתכן שור שהזיק ורק לפי המשך מעשיו נדע אם חייב?
לא ידען כתב:איזו עבירה, מחייבת את העובר במיתה,
אבל אם יעבור אותה 2 או 3 פעמים, לא יתחייב?
עזריאל ברגר כתב:עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M
בפרשת וישב מדובר על בן זקונים - ויש אחריו עוד בן.
אבל החידה פורסמה בשבוע שעבר, אז "ואת לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת ויוסף אחרונים".
והשני בפרשת שמות "האות האחרון", ואחריו יש עוד אות.
קראתי באיזה ספר ששאלו פעם את אחד מגדולי ישראל (כמדומני החת"ס בילדותו): הלא כתיב "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון" - משמע שיהיו רק שני בתי מקדש וח"ו לא יהיה שלישי!
ענה להם כנ"ל שאחרון הוא לאו דווקא אחרון כמפורש בתורה גבי מופתי משה לפני בני ישראל "אם לא יאמינו לקול האות הראשון והאמינו לקול האות האחרון, והיה אם לא יאמינו גם לשני האותות האלה ולקחת ממימי היאור . . והיו לדם ביבשת", והוסיף שתשובתו נרמזת בפסוק "והיה הדם לכם לאות על הבתים", שמופת הדם הוא אות וסימן לנו שגם בפסוק שמדבר על הבתים - בתי המקדש - האחרון הוא שני מתוך שלשה ולא אחרון שאין אחריו עוד.
נהר שלום כתב:1. חידה במסכת ב"ק דף ב
איך יתכן שבהמה נשכה כלי וחייבת מדין שן?
נהר שלום כתב:2. חידה במסכת ב"ק דף ג ע"א
איך יתכן שבהמה שהזיקה ובי"ד חייבו את בעליה אולם לאחר מכן חזרה הבהמה והזיקה ואז יצא מבי"ד שבעל הבהמה פטור גם על הנזק הראשון?
נהר שלום כתב:8. חידה במסכת ב"ק דף נח ע"א
מתי קורה שאדם הוזק בממונו, ורצה גובה מזה מעדית או מזה בינונית?
נהר שלום כתב:5. חידה במסכת ב"ק דף כד ע"ב
איך יתכן שלהרוג אדם קל יותר מלהוציא ממונו?
(רמז: כלב)
אמסטרדם כתב:נהר שלום כתב:1. חידה במסכת ב"ק דף ב
איך יתכן שבהמה נשכה כלי וחייבת מדין שן?
ב"ק כ' א': ההוא ברחא דחזא ליפתא אפומא דדנא סריך סליק אכלה לליפתא ותבריה לדנא חייביה רבא אליפתא ואדנא נזק שלם מאי טעמא כיון דאורחיה למיכל ליפתא אורחיה נמי לסרוכי ולמסלק.
אמסטרדם כתב:נהר שלום כתב:2. חידה במסכת ב"ק דף ג ע"א
איך יתכן שבהמה שהזיקה ובי"ד חייבו את בעליה אולם לאחר מכן חזרה הבהמה והזיקה ואז יצא מבי"ד שבעל הבהמה פטור גם על הנזק הראשון?
ניחוש: בהמה תמה נתחככה בכותל והודה הבעלים לפני שבאו עדים, דבסתמא תלינן שנתחככה להנאתה וחייבת מדין "שן" שהוא חיוב "ממונא", אבל אם אח"כ בעטה בכותל ושברה יותר והודה הבעלים איגלאי מילתא דלהזיק נתכוונה ופטור - למ"ד פלגא נזקא קנסא.
וצ"ע בסוגיא מ"ד א'.
ברוך ברגר כתב:נהר שלום כתב:36. חידה במסכת ב"ק דף לה ע"א
איך יתכן שור שהזיק ורק לפי המשך מעשיו נדע אם חייב?
נתחכך בכותל להנאתו
שעלתה לו נשיכה בגביו וחזינן אם אחרי שהפיל עדיין מתחכך בכותל שנפל.
נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך
נהר שלום כתב:3. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"א
איך יתכן שישראל יאכיל כרשיני תרומה לבהמתו שנולדו לו?
4. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"ב
איזהו דבר הפקר שאסור לזכות בו ואם זכה בו הוא שלו?
עזריאל ברגר כתב:נהר שלום כתב:3. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"א
איך יתכן שישראל יאכיל כרשיני תרומה לבהמתו שנולדו לו?
4. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"ב
איזהו דבר הפקר שאסור לזכות בו ואם זכה בו הוא שלו?
לא זוכר ב"ק, אבל נראה לי:
3. בכור - מכיוון שהוא מיועד לכהן.
4. חמץ בפסח (אם זכה בו הרי הוא שלו לענין חיוב מלקות על בל-יראה ובל-ימצא, וגם לענין חיוב 10 זהובים אם אחר חטף ממנו את מצוות הביעור) ובור ברה"ר (אם זכה בו הרי הוא שלו בין לחיוב נזקיו בין לקנות חפצים שנכנסו לתוכו וכיו"ב).
הכהן כתב:נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך
השארתי לאחרים ולא ענו
משנה תורה
ברוך ברגר כתב:היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}
ברוך ברגר כתב:היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}
="עזריאל ברגר
אבל בטח התכוונת למשהו מחוכם יותר...
עזריאל ברגר כתב:ברוך ברגר כתב:היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}
לפי סדר הרמב"ם:
א. ברמב"ם סוף הלכות יסודי התורה "נביא שהעיד לו נביא אחר".
ב. ברמב"ם הלכות תשובה "ויעיד עליו יודע תעלומות".
ג. במקומות שהאמינה התורה עד אחד (עגונה (מדרבנן?), סוטה, איסורין, לשבועה של ממון, עגלה ערופה).
אבל בטח התכוונת למשהו מחוכם יותר...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 399 אורחים