מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ד' דצמבר 10, 2014 10:59 pm

מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' דצמבר 11, 2014 12:04 am

נהר שלום כתב:מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M

בפרשת וישב מדובר על בן זקונים - ויש אחריו עוד בן.
אבל החידה פורסמה בשבוע שעבר, אז "ואת לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת יוסף אחרונים".
והשני בפרשת שמות "האות האחרון", ואחריו יש עוד אות.
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ה' דצמבר 11, 2014 9:45 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 2:06 am

שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 2:07 am

עוד חידה
הוא טוב אבל לא להרבות, הוא חלק ממזונו של מלך נמלט, אשת מלך לנביא בקבוק הביאה, בן מלך כמעט שילם בחייו בגין ההלך,
נביא אכל וערבה לו המגילה.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 2:08 am

עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 2:09 am

עוד חידה
מהו שם התואר המשותף לארבע הנשים הללו?
האחת-בתורה אם אלפי רבבה.
השנייה-מופיעה בנביאים והיא אם המלכים.
השלישית- בכתובים וקשורה בעל הניסים.
והרביעית - בעצם קדמה לשלישית.

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ה' דצמבר 11, 2014 2:29 am

נהר שלום כתב:עוד חידה
מהו שם התואר המשותף לארבע הנשים הללו?
האחת-בתורה אם אלפי רבבה.
השנייה-מופיעה בנביאים והיא אם המלכים.
השלישית- בכתובים וקשורה בעל הניסים.
והרביעית - בעצם קדמה לשלישית.

טובת מראה

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ה' דצמבר 11, 2014 2:31 am

נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?

'וימן' ביונה

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » ה' דצמבר 11, 2014 2:31 am

נהר שלום כתב:עוד חידה
הוא טוב אבל לא להרבות, הוא חלק ממזונו של מלך נמלט, אשת מלך לנביא בקבוק הביאה, בן מלך כמעט שילם בחייו בגין ההלך,
נביא אכל וערבה לו המגילה.

דבש

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' דצמבר 11, 2014 3:22 am

נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך

משנה למלך?

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' דצמבר 11, 2014 9:42 am

עזריאל ברגר כתב:
נהר שלום כתב:מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M

בפרשת וישב מדובר על בן זקונים - ויש אחריו עוד בן.
אבל החידה פורסמה בשבוע שעבר, אז "ואת לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת ויוסף אחרונים".
והשני בפרשת שמות "האות האחרון", ואחריו יש עוד אות.

קראתי באיזה ספר ששאלו פעם את אחד מגדולי ישראל (כמדומני החת"ס בילדותו): הלא כתיב "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון" - משמע שיהיו רק שני בתי מקדש וח"ו לא יהיה שלישי!
ענה להם כנ"ל שאחרון הוא לאו דווקא אחרון כמפורש בתורה גבי מופתי משה לפני בני ישראל "אם לא יאמינו לקול האות הראשון והאמינו לקול האות האחרון, והיה אם לא יאמינו גם לשני האותות האלה ולקחת ממימי היאור . . והיו לדם ביבשת", והוסיף שתשובתו נרמזת בפסוק "והיה הדם לכם לאות על הבתים", שמופת הדם הוא אות וסימן לנו שגם בפסוק שמדבר על הבתים - בתי המקדש - האחרון הוא שני מתוך שלשה ולא אחרון שאין אחריו עוד.
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב ה' דצמבר 11, 2014 9:45 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' דצמבר 11, 2014 9:43 am

שברי לוחות כתב:
נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך

משנה למלך?

לא.

צופר הנעמתי
הודעות: 1715
הצטרף: א' יולי 14, 2013 12:12 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופר הנעמתי » ה' דצמבר 11, 2014 10:02 am

נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?


וימן

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' דצמבר 11, 2014 10:05 am

צופר הנעמתי כתב:
נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?


וימן

viewtopic.php?f=7&t=541&start=1080#p200616

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ה' דצמבר 11, 2014 1:57 pm

עזריאל ברגר כתב:קראתי באיזה ספר ששאלו פעם את אחד מגדולי ישראל (כמדומני החת"ס בילדותו): הלא כתיב "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון" - משמע שיהיו רק שני בתי מקדש וח"ו לא יהיה שלישי!
ענה להם כנ"ל שאחרון הוא לאו דווקא אחרון כמפורש בתורה גבי מופתי משה לפני בני ישראל "אם לא יאמינו לקול האות הראשון והאמינו לקול האות האחרון, והיה אם לא יאמינו גם לשני האותות האלה ולקחת ממימי היאור . . והיו לדם ביבשת", והוסיף שתשובתו נרמזת בפסוק "והיה הדם לכם לאות על הבתים", שמופת הדם הוא אות וסימן לנו שגם בפסוק שמדבר על הבתים - בתי המקדש - האחרון הוא שני מתוך שלשה ולא אחרון שאין אחריו עוד.


עיין כאן בשם אמרי נועם...

http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?2 ... 2111350146

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 9:13 pm

הכהן כתב:
נהר שלום כתב:עוד חידה
הוא טוב אבל לא להרבות, הוא חלק ממזונו של מלך נמלט, אשת מלך לנביא בקבוק הביאה, בן מלך כמעט שילם בחייו בגין ההלך,
נביא אכל וערבה לו המגילה.

דבש

נכון
הדבש טוב לאכילה: "אכל בני דבש כי טוב"(משלי כד,13) ועם זאת: "אכול דבש הרבות לא טוב" (שם,כה,27) וכן:"דבש מצאת אכול דייק פן תשבענו והקאתו" (שם,16).

הדבש נמנה עם הדברים שהוגשו לדוד בבורחו מאבשלום:"ודבש וחמאה... הגישו לדוד" (שמו"ב יז,29).

אשת ירבעם הגישה לאחיה הנביא בקבוק דבש כשבאה לבקשעל בנה החולה (מל"א יד,3).

שאול ביקש להמית את יהונתן לאחר שאכל מהלך הדבששמצא ביער (שמו"א יד,26).

העם פדה את יהונתן כיוון שהוא חולל את הישועהבמלחמה (שם,44-45).

יחזקאל אכל את המגילה: "ותהי בפי כדבשלמתוק" (יחזקאל ג,3).

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 9:14 pm

הכהן כתב:
נהר שלום כתב:עוד חידה
מה המשותף לדג, לתולעת,לרוח ולקיקיון?

'וימן' ביונה

נכון

"וַיְמַן ה' דָּג גָּדוֹל לִבְלֹעַאֶת יוֹנָה" (יונה ב,1)

"וַיְמַן ה' אֱלֹקים קִיקָיוֹןוַיַּעַל מֵעַל לְיוֹנָה לִהְיוֹת צֵל עַל רֹאשׁוֹ לְהַצִּיל לוֹ מֵרָעָתוֹוַיִּשְׂמַח יוֹנָה עַל הַקִּיקָיוֹן שִׂמְחָה גְדוֹלָה"(שם ד,6)

"וַיְמַןהָאֱלֹקים תּוֹלַעַת בַּעֲלוֹת הַשַּׁחַר לַמָּחֳרָת וַתַּךְ אֶת הַקִּיקָיוֹןוַיִּיבָשׁ" (שם,7)

"וַיְהִי כִּזְרֹחַ הַשֶּׁמֶשׁ וַיְמַןאֱלֹקים רוּחַ קָדִים חֲרִישִׁית וַתַּךְ הַשֶּׁמֶשׁ עַל רֹאשׁ יוֹנָה"(שם,8)

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 9:16 pm

הכהן כתב:
נהר שלום כתב:עוד חידה
מהו שם התואר המשותף לארבע הנשים הללו?
האחת-בתורה אם אלפי רבבה.
השנייה-מופיעה בנביאים והיא אם המלכים.
השלישית- בכתובים וקשורה בעל הניסים.
והרביעית - בעצם קדמה לשלישית.

טובת מראה

נכון
האחת - רבקה: "והנערה טובת מראה מאוד..." (בראשית כד,טז), שנתברכה: "את היי לאלפי רבבה" (שם,ס)
השנייה - בת שבע אם שלמה: "והאשה טובת מראה מאוד" (שמו"ב יא,ב), שהיא אם מלכי יהודה.
השלישית - אסתר: "והנערה יפת תואר וטובת מראה" (אסתר ב,ז)
הרביעית- ושתי: "להביא את ושתי... להראות העמים והשרים את יופיה כי טובת מראה היא" (אסתר א,יא), שקדמה לאסתר במלכות.

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 9:18 pm

עזריאל ברגר כתב:
שברי לוחות כתב:
נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך

משנה למלך?

לא.

קרוב אבל לא נכון

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ה' דצמבר 11, 2014 9:19 pm

1. חידה במסכת ב"ק דף ב
איך יתכן שבהמה נשכה כלי וחייבת מדין שן?

2. חידה במסכת ב"ק דף ג ע"א
איך יתכן שבהמה שהזיקה ובי"ד חייבו את בעליה אולם לאחר מכן חזרה הבהמה והזיקה ואז יצא מבי"ד שבעל הבהמה פטור גם על הנזק הראשון?

3. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"א
איך יתכן שישראל יאכיל כרשיני תרומה לבהמתו שנולדו לו?

4. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"ב
איזהו דבר הפקר שאסור לזכות בו ואם זכה בו הוא שלו?

5. חידה במסכת ב"ק דף כד ע"ב
איך יתכן שלהרוג אדם קל יותר מלהוציא ממונו?
(רמז: כלב)

6. חידה במסכת ב"ק דף לה ע"א
איך יתכן שור שהזיק ורק לפי המשך מעשיו נדע אם חייב?

7. חידה במסכת ב"ק דף מא ע"א
איך יתכן שור שהרג אדם ובכל זאת פטור מסקילה ובשרו מותר?
(יש ארבעה תשובות, עי' תוספות רי"ד מסכת קידושין דף נו ע"ב)

8. חידה במסכת ב"ק דף נח ע"א
מתי קורה שאדם הוזק בממונו, ורצה גובה מזה מעדית או מזה בינונית?

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ה' דצמבר 11, 2014 9:51 pm

נהר שלום כתב:36. חידה במסכת ב"ק דף לה ע"א
איך יתכן שור שהזיק ורק לפי המשך מעשיו נדע אם חייב?


נתחכך בכותל להנאתו
שעלתה לו נשיכה בגביו וחזינן אם אחרי שהפיל עדיין מתחכך בכותל שנפל.

לא ידען
הודעות: 1093
הצטרף: ו' יוני 22, 2012 1:16 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לא ידען » ו' דצמבר 12, 2014 2:00 am

איזו עבירה, מחייבת את העובר במיתה,
אבל אם יעבור אותה 2 או 3 פעמים, לא יתחייב?

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ו' דצמבר 12, 2014 7:41 am

לא ידען כתב:איזו עבירה, מחייבת את העובר במיתה,
אבל אם יעבור אותה 2 או 3 פעמים, לא יתחייב?

אם אתה מדבר על המעביר מזרעו למולך - זה כבר נידון לעיל.

אום אני חומה
הודעות: 855
הצטרף: ג' אוקטובר 07, 2014 2:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אום אני חומה » ו' דצמבר 12, 2014 9:43 am

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
נהר שלום כתב:מפרשתנו ומפרשה נוספת בתורה ניתן ללמוד שאחרון הוא לא תמיד אחרון.
מַה הֵן שתי הפרשיות מֵהֵן ניתן ללמוד זאת?
כאן תוכלו לקבל פרסים
http://www.hidush.co.il/page.asp?id=214#.VIiy3rCMy8M

בפרשת וישב מדובר על בן זקונים - ויש אחריו עוד בן.
אבל החידה פורסמה בשבוע שעבר, אז "ואת לאה וילדיה אחרונים ואת רחל ואת ויוסף אחרונים".
והשני בפרשת שמות "האות האחרון", ואחריו יש עוד אות.

קראתי באיזה ספר ששאלו פעם את אחד מגדולי ישראל (כמדומני החת"ס בילדותו): הלא כתיב "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון" - משמע שיהיו רק שני בתי מקדש וח"ו לא יהיה שלישי!
ענה להם כנ"ל שאחרון הוא לאו דווקא אחרון כמפורש בתורה גבי מופתי משה לפני בני ישראל "אם לא יאמינו לקול האות הראשון והאמינו לקול האות האחרון, והיה אם לא יאמינו גם לשני האותות האלה ולקחת ממימי היאור . . והיו לדם ביבשת", והוסיף שתשובתו נרמזת בפסוק "והיה הדם לכם לאות על הבתים", שמופת הדם הוא אות וסימן לנו שגם בפסוק שמדבר על הבתים - בתי המקדש - האחרון הוא שני מתוך שלשה ולא אחרון שאין אחריו עוד.

זה מתחיל קצת קודם החת"ס... הרשב"א (שו"ת, ח"ד סי' קפז) נשאל ותירץ כך, וכ"כ התוי"ט (דמאי ז ג) מדעתא דנפשיה ועיי"ש במפרשי המשניות שדחו את הראיה.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' דצמבר 12, 2014 4:35 pm

נהר שלום כתב:1. חידה במסכת ב"ק דף ב
איך יתכן שבהמה נשכה כלי וחייבת מדין שן?

ב"ק כ' א': ההוא ברחא דחזא ליפתא אפומא דדנא סריך סליק אכלה לליפתא ותבריה לדנא חייביה רבא אליפתא ואדנא נזק שלם מאי טעמא כיון דאורחיה למיכל ליפתא אורחיה נמי לסרוכי ולמסלק.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' דצמבר 12, 2014 4:45 pm

נהר שלום כתב:2. חידה במסכת ב"ק דף ג ע"א
איך יתכן שבהמה שהזיקה ובי"ד חייבו את בעליה אולם לאחר מכן חזרה הבהמה והזיקה ואז יצא מבי"ד שבעל הבהמה פטור גם על הנזק הראשון?

ניחוש: בהמה תמה נתחככה בכותל והודה הבעלים לפני שבאו עדים, דבסתמא תלינן שנתחככה להנאתה וחייבת מדין "שן" שהוא חיוב "ממונא", אבל אם אח"כ בעטה בכותל ושברה יותר והודה הבעלים איגלאי מילתא דלהזיק נתכוונה ופטור - למ"ד פלגא נזקא קנסא.
וצ"ע בסוגיא מ"ד א'.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' דצמבר 12, 2014 4:59 pm

נהר שלום כתב:8. חידה במסכת ב"ק דף נח ע"א
מתי קורה שאדם הוזק בממונו, ורצה גובה מזה מעדית או מזה בינונית?

ניחוש: אדם דחף בהמה לתוך גינתו של חבירו ועי"ז נחבטו פירותיו של בעל הגינה, רצה גובה מהדוחף "נזק" שמשתלם מעידית, רצה גובה מבעל הבהמה "הנאה" [כשהוא כשיעור הנזק] שמשתלם מבינונית כמ"ש קצוה"ח.

אמסטרדם
הודעות: 1498
הצטרף: א' אוקטובר 20, 2013 8:13 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמסטרדם » ו' דצמבר 12, 2014 5:08 pm

נהר שלום כתב:5. חידה במסכת ב"ק דף כד ע"ב
איך יתכן שלהרוג אדם קל יותר מלהוציא ממונו?
(רמז: כלב)

(ע"ד צחות: סנהדרין ע"ז א' לחד מ"ד: בי"ד הורגין את הרוצח שהרג ע"י צמצום, אבל לא מוציאים ממון מהמזיק חבירו ע"י צמצום).

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' דצמבר 12, 2014 10:14 pm

אמסטרדם כתב:
נהר שלום כתב:1. חידה במסכת ב"ק דף ב
איך יתכן שבהמה נשכה כלי וחייבת מדין שן?

ב"ק כ' א': ההוא ברחא דחזא ליפתא אפומא דדנא סריך סליק אכלה לליפתא ותבריה לדנא חייביה רבא אליפתא ואדנא נזק שלם מאי טעמא כיון דאורחיה למיכל ליפתא אורחיה נמי לסרוכי ולמסלק.

אולי אפשר לתרץ כך אבל אני לא התכוונתי לכך בשאלתי

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' דצמבר 12, 2014 10:17 pm

אמסטרדם כתב:
נהר שלום כתב:2. חידה במסכת ב"ק דף ג ע"א
איך יתכן שבהמה שהזיקה ובי"ד חייבו את בעליה אולם לאחר מכן חזרה הבהמה והזיקה ואז יצא מבי"ד שבעל הבהמה פטור גם על הנזק הראשון?

ניחוש: בהמה תמה נתחככה בכותל והודה הבעלים לפני שבאו עדים, דבסתמא תלינן שנתחככה להנאתה וחייבת מדין "שן" שהוא חיוב "ממונא", אבל אם אח"כ בעטה בכותל ושברה יותר והודה הבעלים איגלאי מילתא דלהזיק נתכוונה ופטור - למ"ד פלגא נזקא קנסא.
וצ"ע בסוגיא מ"ד א'.

לא רמז עיין בסמ"ע סימן שצא סק"ד

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » ו' דצמבר 12, 2014 10:20 pm

ברוך ברגר כתב:
נהר שלום כתב:36. חידה במסכת ב"ק דף לה ע"א
איך יתכן שור שהזיק ורק לפי המשך מעשיו נדע אם חייב?


נתחכך בכותל להנאתו
שעלתה לו נשיכה בגביו וחזינן אם אחרי שהפיל עדיין מתחכך בכותל שנפל.

נכון!

הכהן
הודעות: 1591
הצטרף: א' נובמבר 25, 2012 1:46 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכהן » א' דצמבר 14, 2014 10:35 am

נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך

השארתי לאחרים ולא ענו
משנה תורה

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' דצמבר 14, 2014 11:16 am

נהר שלום כתב:3. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"א
איך יתכן שישראל יאכיל כרשיני תרומה לבהמתו שנולדו לו?
4. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"ב
איזהו דבר הפקר שאסור לזכות בו ואם זכה בו הוא שלו?

לא זוכר ב"ק, אבל נראה לי:
3. בכור - מכיוון שהוא מיועד לכהן.
4. חמץ בפסח (אם זכה בו הרי הוא שלו לענין חיוב מלקות על בל-יראה ובל-ימצא, וגם לענין חיוב 10 זהובים אם אחר חטף ממנו את מצוות הביעור) ובור ברה"ר (אם זכה בו הרי הוא שלו בין לחיוב נזקיו בין לקנות חפצים שנכנסו לתוכו וכיו"ב).

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » א' דצמבר 14, 2014 6:16 pm

עזריאל ברגר כתב:
נהר שלום כתב:3. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"א
איך יתכן שישראל יאכיל כרשיני תרומה לבהמתו שנולדו לו?
4. חידה במסכת ב"ק דף יג ע"ב
איזהו דבר הפקר שאסור לזכות בו ואם זכה בו הוא שלו?

לא זוכר ב"ק, אבל נראה לי:
3. בכור - מכיוון שהוא מיועד לכהן.
4. חמץ בפסח (אם זכה בו הרי הוא שלו לענין חיוב מלקות על בל-יראה ובל-ימצא, וגם לענין חיוב 10 זהובים אם אחר חטף ממנו את מצוות הביעור) ובור ברה"ר (אם זכה בו הרי הוא שלו בין לחיוב נזקיו בין לקנות חפצים שנכנסו לתוכו וכיו"ב).

נכון!

סמל אישי של המשתמש
נהר שלום
הודעות: 3042
הצטרף: ב' יוני 09, 2014 6:56 pm
מיקום: דע מאין באת ולאן אתה הולך

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי נהר שלום » א' דצמבר 14, 2014 6:21 pm

הכהן כתב:
נהר שלום כתב:שתי מילים:
הראשונה היא השנייה
השנייה- הראשון כותב עליה משנה
רמז לחידה המלך

השארתי לאחרים ולא ענו
משנה תורה

לא
התשובה הנכונה היא:
בית ספר

המילה הראשונה היא בית שהיא האות השנייה
המילה השנייה היא ספר שעליה המלך שהוא הראשון בממלכה כותב את משנה התורה.
מי שכתב בית המלך - ניתן גם לזכות, אבל לא משנה תורה (משנה כבר נאמר בשאלה)
(מאתר חידוש)

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ד' דצמבר 17, 2014 1:48 pm

היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}

אלי כהן
הודעות: 1121
הצטרף: ו' אוגוסט 23, 2013 12:03 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אלי כהן » ד' דצמבר 17, 2014 2:02 pm

ברוך ברגר כתב:היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}

עד אחד נאמן באיסורין.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' דצמבר 17, 2014 2:05 pm

ברוך ברגר כתב:היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}

לפי סדר הרמב"ם:
א. ברמב"ם סוף הלכות יסודי התורה "נביא שהעיד לו נביא אחר".
ב. ברמב"ם הלכות תשובה "ויעיד עליו יודע תעלומות".
ג. במקומות שהאמינה התורה עד אחד (עגונה (מדרבנן?), סוטה, איסורין, לשבועה של ממון, עגלה ערופה).
אבל בטח התכוונת למשהו מחוכם יותר...

ברוך ברגר
הודעות: 206
הצטרף: ג' נובמבר 11, 2014 2:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ברוך ברגר » ד' דצמבר 17, 2014 2:29 pm

="עזריאל ברגר

אבל בטח התכוונת למשהו מחוכם יותר...


מעין הדברים אבל משהו אחר...
נערך לאחרונה על ידי ברוך ברגר ב ו' דצמבר 19, 2014 12:00 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 13004
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' דצמבר 17, 2014 2:45 pm

עזריאל ברגר כתב:
ברוך ברגר כתב:היכן מצאנו עדות שהיא ע"י אחד ?
{לא "התורה קראה אותם אחד" וכד'}

לפי סדר הרמב"ם:
א. ברמב"ם סוף הלכות יסודי התורה "נביא שהעיד לו נביא אחר".
ב. ברמב"ם הלכות תשובה "ויעיד עליו יודע תעלומות".
ג. במקומות שהאמינה התורה עד אחד (עגונה (מדרבנן?), סוטה, איסורין, לשבועה של ממון, עגלה ערופה).
אבל בטח התכוונת למשהו מחוכם יותר...

וכמובן מסכת עדויות...


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 372 אורחים