מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמיר כרמי » ג' יולי 04, 2017 8:02 am

עושה חדשות כתב:
איש גלילי כתב:
עושה חדשות כתב:איזה כלאים אסורים רק על אדם אחד בעולם ומותרים לכל השאר?
רמב"ם הל' כלאים פ"ה ה"ט

מה חידה יש, כאשר אתה מציין את הרמב"ם המדויק?
רמב"ם (הל' כלאים פ"ה ה"ט) כתב:הרואה כלאים בכרם חברו וקיימן הרי זה הרואה אסור בהנייתן וכל אדם מותרין בהן

לולא חרשתם בעגלתי...
(הרב זילברשטיין הביא משם מקור לגבי מי שהבטיח שכר על פתרון חידה, וחרשו לו בעגלתו וכו').

לא הבנתי, מה המקרה עם הרב זילברשטיין?

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי בקרו טלה » ג' יולי 04, 2017 8:35 am

אמיר כרמי כתב:לא הבנתי, מה המקרה עם הרב זילברשטיין?

עי' חשוקי חמד ר"ה יז: [וכעי"ז בחשוקי חמד ב"מ עג:]
קבצים מצורפים
חשוקי חמד ר''ה.pdf
(52.29 KiB) הורד 245 פעמים

משה פרץ
הודעות: 263
הצטרף: ב' מאי 18, 2015 5:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי משה פרץ » ד' יולי 05, 2017 6:47 pm

עוד חידה: היכן מצינו כלי תחבורה שיש בו מיתרונות הסוס והחמור יחדיו.

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ד' יולי 05, 2017 7:07 pm

משה פרץ כתב:עוד חידה: היכן מצינו כלי תחבורה שיש בו מיתרונות הסוס והחמור יחדיו.


פ(ו)רד?

משה פרץ
הודעות: 263
הצטרף: ב' מאי 18, 2015 5:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי משה פרץ » ד' יולי 05, 2017 7:32 pm

קראקובער כתב:
משה פרץ כתב:עוד חידה: היכן מצינו כלי תחבורה שיש בו מיתרונות הסוס והחמור יחדיו.


פ(ו)רד?


מקורי!

עוד אופציה: איתא בזבים (פ"ד מ"ז) שמשענת הסוס על רגליו (והיינו שכוחו ברגליו, כמו שביאר באליה רבה שם), ומשענת החמור על ידיו. ועי' בתוספות יום טוב שם ובהגהות הגר"א (שבת צג ע"ב). ובמכונית 4 על 4 יש בה מיתרונות שניהם.

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' יולי 06, 2017 7:34 pm

עזריאל ברגר כתב:ידוע ששונאי ישראל על כל צרה שהיתה באה היו מאשימים את היהודים.
איפה בשו"ע כתוב שזה נכון שבאמת תמיד היהודים אשמים?

או"ח סי' תקעז:
בכל מקום, אם רוב גשמים מטשטשים הקרקע ומונעים המחרישה, מתריעים ומבקשים רחמים; ואם הענין נחפז ואין פנאי להתריע כסדר שאר תעניות, אין גוזרין בו תענית על הצבור, שאין הצבור יכולים להתענות בכל יום, אלא מתריעין בכל יום ובכל תפלה, ובהתרעה בפה די. ואם היחידים רוצים להתענות, רשאים הם בכך ובהתרעת הפה, דהיינו בעננו אבינו עננו אומר: יהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו שיכבשו רחמיך את כעסך, ויגולו רחמיך על מדותיך, ותתנהג עם בניך במדת רחמים, ותכנס להם לפנים משורת הדין, ובטובך הגדול רחם עליהם, שאין פורענות בא לעולם אלא בשביל ישראל...

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' יולי 06, 2017 7:42 pm

מי הוא החכם - תנא או אמורא - שארבעה חכמים הקרובים לו (לא כולם בקירבה משפחתית) נקראו בשם אחד?
א. רבו.
ב. בנו.
ג. חתנו.
ד. משרתו.

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' יולי 06, 2017 8:37 pm

קאצ'קלה כתב:מי הוא החכם - תנא או אמורא - שארבעה חכמים הקרובים לו (לא כולם בקירבה משפחתית) נקראו בשם אחד?
א. רבו.
ב. בנו.
ג. חתנו.
ד. משרתו.

בקשוני (באישי) שאתן רמז. זה תנא ידוע ומפורסם.

שברי לוחות
הודעות: 2097
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שברי לוחות » ה' יולי 06, 2017 8:46 pm

רבי יוסי?

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש גלילי » ה' יולי 06, 2017 9:08 pm

קאצ'קלה כתב:
קאצ'קלה כתב:מי הוא החכם - תנא או אמורא - שארבעה חכמים הקרובים לו (לא כולם בקירבה משפחתית) נקראו בשם אחד?
א. רבו.
ב. בנו.
ג. חתנו.
ד. משרתו.

בקשוני (באישי) שאתן רמז. זה תנא ידוע ומפורסם.

רבי עקיבא.

רבו רבי יהושע בן חנניה, ובנו רבי יהושע, ומשרתו רבי יהושע הגרסי. חתנו אינני יודע, אבל אולי צ"ל חותנו שהיה שמו יהושע, כדאיתא בשהש"ר.

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' יולי 06, 2017 9:16 pm

איש גלילי כתב:
קאצ'קלה כתב:
קאצ'קלה כתב:מי הוא החכם - תנא או אמורא - שארבעה חכמים הקרובים לו (לא כולם בקירבה משפחתית) נקראו בשם אחד?
א. רבו.
ב. בנו.
ג. חתנו.
ד. משרתו.

בקשוני (באישי) שאתן רמז. זה תנא ידוע ומפורסם.

רבי עקיבא.

רבו רבי יהושע בן חנניה, ובנו רבי יהושע, ומשרתו רבי יהושע הגרסי. חתנו אינני יודע, אבל אולי צ"ל חותנו שהיה שמו יהושע, כדאיתא בשהש"ר.

יפה. חתנו הוא ר' יהושע בן כפוסאי (שבת קמז ע"א).

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ה' יולי 06, 2017 9:49 pm

איש גלילי כתב:אבל אולי צ"ל חותנו שהיה שמו יהושע, כדאיתא בשהש"ר.

חותנו [הראשון] של רבי עקיבא, ספק אם שמו יהושע (כבשהש"ר א א) או ישוע (כבמשנה ידים ג ה; ויש גורסים גם שם יהושע).
אבל בין אם שמו יהושע ובין אם שמו ישוע, חשוב לי להעיר שעל המשנה הנ"ל "רבי יוחנן בן ישוע/יהושע [בן] חמיו של רבי עקיבא", מצאתי שלשה פירושים מי היה חמיו של ר' עקיבא: א. יוחנן. ב. ישוע. ג. אביו של ישוע.

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש גלילי » ו' יולי 07, 2017 12:43 am

לגבי ישוע ויהושע, אין אלו ממש שתי גרסאות, כי זה אותו שם. וגם יהושע בן נון נקרא פעם אחת ישוע (נחמיה ח יז).

ולגבי מי היה חמיו של ר' עקיבא, אין מניעה לומר שהיו לו כמה נשים.

קאצ'קלה
הודעות: 1515
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ו' יולי 07, 2017 1:30 am

איש גלילי כתב:ולגבי מי היה חמיו של ר' עקיבא, אין מניעה לומר שהיו לו כמה נשים.

יודע אני שהיו לו כמה נשים בנוסף לאשתו הנ"ל: רחל בת כלבא שבוע, וגם אשת טורנוסרופוס. אבל כאן אני דן אודות אשה אחת [אשתו הראשונה?] שהשאלה היא: בת מי היתה? וזה תלוי איך מפרשים את התיבות "רבי יוחנן בן ישוע [בן] חמיו של רבי עקיבא", שיש לפרשן באופנים הבאים:
א. ר' יוחנן בן ישוע היה חמיו של ר' עקיבא. אם כן שם חמיו 'יוחנן'. [וזה לפי הגירסא "רבי יוחנן בן ישוע חמיו של רבי עקיבא", לא "בן חמיו"].
ב. ר' יוחנן בן ישוע היה בן חמיו של ר' עקיבא. אם כן שם חמיו 'ישוע'.
ג. ר' יוחנן היה בן ישוע, וישוע היה בן חמיו של ר' עקיבא. אם כן חמיו של ר' עקיבא הוא אביו של ישוע, ואין אנו יודעים שמו.
את שלשת הפירושים מצאתי במקורות שונים.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יולי 12, 2017 9:18 am

היכן מצינו שהתורה דורשת (לכתחילה) הכרעה פה-אחד בבית-דין?

תשובה: עיין היטב ברמב"ם סנהדרין פי"א.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' יולי 13, 2017 8:51 pm

עזריאל ברגר כתב:היכן מצינו שהתורה דורשת (לכתחילה) הכרעה פה-אחד בבית-דין?

תשובה: עיין היטב ברמב"ם סנהדרין פי"א.

ברוך שכיוונתי לדברי המנ"ח, אך נראה שהוא עצמו מתלבט בזה:
download/file.php?id=47757
download/file.php?id=47758

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » א' יולי 16, 2017 4:28 pm

חידה על מושג מהתנך,
זו החידה:

שׁוֹקָיו במשתה המלך

(החידה מובילה למושג או חפץ)

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דרומי » א' יולי 16, 2017 4:48 pm

שוקיו עמודי שש

ואידך זיל גמור (מגילת אסתר)

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » א' יולי 16, 2017 4:54 pm

דרומי כתב:שוקיו עמודי שש

ואידך זיל גמור (מגילת אסתר)


יפה! אולי תמחוק את התשובה כדי לתת לאחרים הזדמנות?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' יולי 16, 2017 5:42 pm

זה קל מדי

א' זעירא
הודעות: 373
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:00 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי א' זעירא » א' יולי 16, 2017 6:14 pm

האם החידה כבר נדפסה:
זה שמ'עתי: היאך תמצא שהקדיר'ה מתחת מות'רת והתבשי'ל אסור?

ובלשון זמננו: היכי תימצי שאיסור נפל לתוך קדירת היתר, התבשיל אסור באכילה והקדירה לא נאסרה?

אמיר כרמי
הודעות: 457
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:59 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אמיר כרמי » א' יולי 16, 2017 6:50 pm

א' זעירא כתב:האם החידה כבר נדפסה:
זה שמ'עתי: היאך תמצא שהקדיר'ה מתחת מות'רת והתבשי'ל אסור?

ובלשון זמננו: היכי תימצי שאיסור נפל לתוך קדירת היתר, התבשיל אסור באכילה והקדירה לא נאסרה?

חמאת עכום לנוהגים איסור שנפלה לתבשיל והיא רובו...אם כי קשה להאמין שאיירי בציור רחוק כל כך

אמנם אשאל היכי תימצי הפוך המאכל מותר והקדירה אסורה

איש ימיני
הודעות: 215
הצטרף: א' אפריל 10, 2016 12:40 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש ימיני » א' יולי 16, 2017 11:25 pm

לא כ"כ קשה...
מלכה ומלך בעלי אותו שם. (תנ"ך)

עובדיה חן
הודעות: 1819
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עובדיה חן » ב' יולי 17, 2017 8:37 am

איזה מצוה אם יושב לא יצא ידי חובה ואיזה מצוה אם עומד לא קיים מצוותה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' יולי 17, 2017 9:01 am

שם אשת ובת לוט

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' יולי 17, 2017 9:07 am

איש ימיני כתב:לא כ"כ קשה...
מלכה ומלך בעלי אותו שם. (תנ"ך)

שבא?

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' יולי 17, 2017 9:54 am

יאיר כתב:שם אשת ובת לוט

אשת לוט עידית - עירית וי"א מלח
בת לוט פלוטית
קבצים מצורפים
אורי וישעי - למכסה עתיק.pdf
(359.99 KiB) הורד 230 פעמים
נערך לאחרונה על ידי בקרו טלה ב ב' יולי 17, 2017 10:16 am, נערך 3 פעמים בסך הכל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' יולי 17, 2017 9:55 am

יפה

עובדיה חן
הודעות: 1819
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עובדיה חן » ב' יולי 17, 2017 1:20 pm

עובדיה חן כתב:איזה מצוה אם יושב לא יצא ידי חובה ואיזה מצוה אם עומד לא קיים מצוותה.

רמז:קשור לאבלות.

א' זעירא
הודעות: 373
הצטרף: א' ינואר 29, 2017 6:00 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי א' זעירא » ב' יולי 17, 2017 1:52 pm

אמיר כרמי כתב:
א' זעירא כתב:האם החידה כבר נדפסה:
זה שמ'עתי: היאך תמצא שהקדיר'ה מתחת מות'רת והתבשי'ל אסור?

ובלשון זמננו: היכי תימצי שאיסור נפל לתוך קדירת היתר, התבשיל אסור באכילה והקדירה לא נאסרה?

חמאת עכום לנוהגים איסור שנפלה לתבשיל והיא רובו...אם כי קשה להאמין שאיירי בציור רחוק כל כך

אמנם אשאל היכי תימצי הפוך המאכל מותר והקדירה אסורה

יפה. אולם במקורו מצאתי תשובה אחרת. בריה שנפלה לקדירה שיש בה ס' כנגדה, הבריה אינה בטלה, וטעם הבריה הנבלע בקדירה בטלה.

איש ימיני
הודעות: 215
הצטרף: א' אפריל 10, 2016 12:40 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש ימיני » ב' יולי 17, 2017 10:28 pm

יאיר כתב:
איש ימיני כתב:לא כ"כ קשה...
מלכה ומלך בעלי אותו שם. (תנ"ך)

שבא?

דברי הימים ב פרק-יג
{א} בִּשְׁנַת שְׁמוֹנֶה עֶשְׂרֵה לַמֶּלֶךְ יָרָבְעָם וַיִּמְלֹךְ אֲבִיָּה עַל יְהוּדָה:

דברי הימים ב פרק-כט
{א} יְחִזְקִיָּהוּ מָלַךְ בֶּן עֶשְׂרִים וְחָמֵשׁ שָׁנָה וְעֶשְׂרִים וָתֵשַׁע שָׁנָה מָלַךְ בִּירוּשָׁלִָם וְשֵׁם אִמּוֹ אֲבִיָּה בַּת זְכַרְיָהוּ:

ואפשר להוסיף, בן של מלך.
מלכים א פרק-יד
{א} בָּעֵת הַהִיא חָלָה אֲבִיָּה בֶן יָרָבְעָם:

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ב' יולי 17, 2017 11:14 pm

חידה מאגדתא בגמרא:

צעירה ולא בגיל, והיא אשת המלך.


חידה נוספת מהנ"ך (דיי קלה):

יכין ובועז בין חמש לשבע.
.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' יולי 17, 2017 11:32 pm

קמצן_קדוש כתב:חידה מאגדתא בגמרא:
צעירה ולא בגיל, והיא אשת המלך.

מגילה ט:
וכתבו לו את צעירת הרגלים ולא כתבו לו ואת הארנבת מפני שאשתו של תלמי ארנבת שמה שלא יאמר שחקו בי היהודים והטילו שם אשתי בתורה.

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ב' יולי 17, 2017 11:57 pm

בקרו טלה כתב:מגילה ט:
וכתבו לו את צעירת הרגלים ולא כתבו לו ואת הארנבת מפני שאשתו של תלמי ארנבת שמה שלא יאמר שחקו בי היהודים והטילו שם אשתי בתורה.


יפה!

מה עם השני?

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ב' יולי 17, 2017 11:59 pm

קמצן_קדוש כתב:
בקרו טלה כתב:מגילה ט:
וכתבו לו את צעירת הרגלים ולא כתבו לו ואת הארנבת מפני שאשתו של תלמי ארנבת שמה שלא יאמר שחקו בי היהודים והטילו שם אשתי בתורה.


יפה!

מה עם השני?

דרומי כתב:שוקיו עמודי שש

ואידך זיל גמור (מגילת אסתר)

לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ב' יולי 17, 2017 11:59 pm

מי המלך שתלה נביא באופן מהופך?

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יולי 18, 2017 8:21 am

אמיר כרמי כתב:
א' זעירא כתב:האם החידה כבר נדפסה:
זה שמ'עתי: היאך תמצא שהקדיר'ה מתחת מות'רת והתבשי'ל אסור?

ובלשון זמננו: היכי תימצי שאיסור נפל לתוך קדירת היתר, התבשיל אסור באכילה והקדירה לא נאסרה?

חמאת עכום לנוהגים איסור שנפלה לתבשיל והיא רובו...אם כי קשה להאמין שאיירי בציור רחוק כל כך

אמנם אשאל היכי תימצי הפוך המאכל מותר והקדירה אסורה

בשר שנתבשל בקדירה חלבית שאינה בת יומה.

קמצן_קדוש
הודעות: 239
הצטרף: ו' מאי 06, 2016 12:15 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קמצן_קדוש » ד' יולי 19, 2017 9:14 pm

חידה מהנ"ך:

פינה זעירה ברביעית נגפה בארם.
נערך לאחרונה על ידי קמצן_קדוש ב ה' יולי 20, 2017 10:55 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' יולי 20, 2017 8:39 am

לייטנר כתב:מי המלך שתלה נביא באופן מהופך?

ילמדנו רבינו?

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' יולי 20, 2017 8:39 am

עובדיה חן כתב:
עובדיה חן כתב:איזה מצוה אם יושב לא יצא ידי חובה ואיזה מצוה אם עומד לא קיים מצוותה.

רמז:קשור לאבלות.

ילמדנו רבינו?


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 197 אורחים