אשכול אביעה חידות

איתור מקורות נעלמים, מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוגוסט 26, 2018 1:45 pm

כמה עלתה ביצה בזמן בית שני?
(מצאתי גמרא שנותנת השערה למחיר)

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אוגוסט 27, 2018 11:09 am

עזריאל ברגר כתב:כמה עלתה ביצה בזמן בית שני?
(מצאתי גמרא שנותנת השערה למחיר)

ערכין כז,א - בין פרוטה ל4 פרוטות.

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ג' ספטמבר 04, 2018 9:52 pm

איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?

שברי לוחות
הודעות: 1591
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שברי לוחות » ג' ספטמבר 04, 2018 9:58 pm

קראקובער כתב:איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?

מדרס שעשאו וילון

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ג' ספטמבר 04, 2018 10:06 pm

בוילון מדובר לפני שנטמא והנושא הוא מתי זה נקרא ראוי לטומאת מדרס בכל אופן החידה באופן שאין שום שינוי בגוף החפץ.

שברי לוחות
הודעות: 1591
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שברי לוחות » ג' ספטמבר 04, 2018 10:09 pm

קראקובער כתב:בוילון מדובר לפני שנטמא והנושא הוא מתי זה נקרא ראוי לטומאת מדרס בכל אופן החידה באופן שאין שום שינוי בגוף החפץ.

במדרס שעשאו וילון מדובר שכבר נטמא, זה בדף היומי של אתמול

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' ספטמבר 04, 2018 10:23 pm

קראקובער כתב:איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?

א. בגד מנוגע שצבעו.
ב. בטומאת אבנים שעשאן כירה - אפשר להוסיף אבן אחרת או להסירה וזה ישנה את טומאתה של האבן הקיימת, אבל זה סוג של שבירה.
ג. דברים שמשנים את הדין למפרע, כגון שחשב על המת להוציאו בפתח אחר.

אבל מסתמא לא לאלו התכוונת...

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ג' ספטמבר 04, 2018 11:30 pm

עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:איך יתכן חפץ שנטמא ויש לו טהרה בלי שבירה ובלי טבילה?

א. בגד מנוגע שצבעו.
ב. בטומאת אבנים שעשאן כירה - אפשר להוסיף אבן אחרת או להסירה וזה ישנה את טומאתה של האבן הקיימת, אבל זה סוג של שבירה.
ג. דברים שמשנים את הדין למפרע, כגון שחשב על המת להוציאו בפתח אחר.

אבל מסתמא לא לאלו התכוונת...

כל התשובות נכונות..

שברי לוחות כתב:
קראקובער כתב:בוילון מדובר לפני שנטמא והנושא הוא מתי זה נקרא ראוי לטומאת מדרס בכל אופן החידה באופן שאין שום שינוי בגוף החפץ.

במדרס שעשאו וילון מדובר שכבר נטמא, זה בדף היומי של אתמול

צודק אבל עדיין יש לו טומאת מגע וחוץ מזה שינוי יעד זה כמו שבירה.

שברי לוחות
הודעות: 1591
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' ספטמבר 05, 2018 12:36 am

קראקובער כתב: צודק אבל עדיין יש לו טומאת מגע

גם זה שנוי במחלוקת תנאים

הכתב והמכתב
הודעות: 144
הצטרף: ג' ינואר 31, 2017 1:15 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הכתב והמכתב » ד' ספטמבר 05, 2018 12:44 am

מה עם פיל שבלע כפיפה מצרית

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ד' ספטמבר 05, 2018 7:15 pm

הכתב והמכתב כתב:מה עם פיל שבלע כפיפה מצרית

גאנץ פיין אבל התכוונתי להגמרא בזבחים קה: "בעי רבי אלעזר פרים ושעירים הנשרפים שיצאו וחזרו מהו מי אמרינן כיון דנפקי להו איטמו להו או דלמא כיון דהדור הדור" ומשמע מרש"י שאם גם הפרים וגם המתעסקין בו חזרו וודאי שהם טהורים.
(שוב עיינתי שלמסקנת הסוגיא שם אולי גם בכה"ג לא)

מצפה לישועת השם
הודעות: 27
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ג' אוקטובר 16, 2018 2:24 pm

איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' אוקטובר 16, 2018 2:48 pm

מצפה לישועת השם כתב:איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?

שקדים המרים?

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' אוקטובר 16, 2018 2:48 pm

מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?

מצפה לישועת השם
הודעות: 27
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ג' אוקטובר 16, 2018 2:57 pm

עזריאל ברגר כתב:
מצפה לישועת השם כתב:איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?

שקדים המרים?

היכן מופיע שאין מברכים על שקדים המרים בגדלותן?

איש הגבעה
הודעות: 48
הצטרף: א' יוני 04, 2017 12:29 pm

חידות בפרשת לך לך

הודעהעל ידי איש הגבעה » ג' אוקטובר 16, 2018 6:04 pm

חידה. מהיכן מדוייק שלשרה לא היה מצוה בישיבת ארץ ישראל.

חידה. היכן רמוז שאברהם בירידתו למצרים לא רצה להשתקע שם.

חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?

חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?

חידה. היכן רמוז בפרשה שדור המדבר לא מלו?

יאיר
הודעות: 9639
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: חידות בפרשת לך לך

הודעהעל ידי יאיר » ג' אוקטובר 16, 2018 6:29 pm

איש הגבעה כתב:חידה. מהיכן מדוייק שלשרה לא היה מצוה בישיבת ארץ ישראל.

חידה. היכן רמוז שאברהם בירידתו למצרים לא רצה להשתקע שם.

חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?

חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?

חידה. היכן רמוז בפרשה שדור המדבר לא מלו?

כל המצוות שקשורות ליציאת מצרים, כי אבותינו ירדו על המשפט "במה אדע כי אירשנה"

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' אוקטובר 16, 2018 7:58 pm

מצפה לישועת השם כתב:
עזריאל ברגר כתב:
מצפה לישועת השם כתב:איזה מאכל משתנה ברכתו לפי גודלו, דהיינו כשהוא קטן מברך עליו בורא פרי העץ, וכשהוא גדול אינו מברך עליו כלל?

שקדים המרים?

היכן מופיע שאין מברכים על שקדים המרים בגדלותן?

שו"ע או"ח רב,ה.

בקרו טלה
הודעות: 2358
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: חידות בפרשת לך לך

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' אוקטובר 17, 2018 4:53 am

יאיר כתב:
איש הגבעה כתב: חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?

כל המצוות שקשורות ליציאת מצרים, כי אבותינו ירדו על המשפט "במה אדע כי אירשנה"

כוונתו לפסוק מחוט ועד שרוך נעל ואי' בסוטה דף יז. דרש רבא בשכר שאמר אברהם אבינו אם מחוט ועד שרוך נעל זכו בניו לב' מצות חוט של תכלת ורצועה של תפילין וכו'.
ובמדרש רבה (בראשית - מג, ט) אם מחוט א"ר אבא בר ממל א"ל הקב"ה את אמרת אם מחוט חייך שאני נותן לבניך מצות ציצית היך מה דאת אמר (במדבר טו) ונתנו על ציצית הכנף פתיל תכלת ומתרגמינן חוטא דתכלתא ועד שרוך נעל חייך שאני נותן לבניך מצות יבמה היך מה דאת אמר (דברים כה) וחלצה נעלו מעל רגלו וכו'.

פלתי
הודעות: 2222
הצטרף: ד' נובמבר 07, 2012 1:14 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי פלתי » ד' אוקטובר 17, 2018 8:25 am

איך יתכן מי שנגע בנבילה או נגע במת, ומותר לו לאכול תרומה בלי טבילה.

לבנון
הודעות: 329
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: חידות בפרשת לך לך

הודעהעל ידי לבנון » ד' אוקטובר 17, 2018 9:01 am

איש הגבעה כתב:חידה. מהיכן מדוייק שלשרה לא היה מצוה בישיבת ארץ ישראל.

חידה. היכן רמוז שאברהם בירידתו למצרים לא רצה להשתקע שם.

חידה. בזכות משפט שאמר אברהם אבינו זכינו לכמה מצוות. מה הם?

חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?

חידה. היכן רמוז בפרשה שדור המדבר לא מלו?

וילך למסעיו: כשחזר ממצרים לארץ כנען היה הולך ולן באכסניות שלן בהם בהליכתו למצרים. למדך דרך ארץ שלא ישנה אדם מאכסניא שלו. דבר אחר בחזרתו פרע הקפותיו. רש"י בראשית יג ג.

ויפול אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר, ר' פנחס בשם רבי לוי שתי פעמים כתיב באברהם נפילה על פניו, כנגדן נטלה מילה מבניו שתי פעמים אחד במצרים ואחד במדבר, במצרים בא משה ומלן, במדבר בא יהושע ומלן. בראשית רבה פמ"ו ו

בקרו טלה
הודעות: 2358
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: חידות בפרשת לך לך

הודעהעל ידי בקרו טלה » ד' אוקטובר 17, 2018 9:32 am

איש הגבעה כתב: חידה. ממתי קראו לשמש שמש, ולא המאור הגדול, ומה הסיבה לכך?

מצאתי באוצר מפרשי התורה
משך חכמה בראשית פרק טו פסוק יז
השמש באה - הנה דע כי עד אברהם לא נקרא שמש רק המאור הגדול, רק משבא אברהם בארץ ארם בחרן ולמד כי השמש מוכרח מהיוצר שתמיד עולה במזרח ושוקע במערב והוא רק שמש לשרת פני קונו, קראהו בלשון ארמי שמש מלשון ישמשוני' דניאל (ז, י'). והוא מצוי בתרגום ובמשנה שמש ואינו בלשון עברית רק שירות משרת לכן קרא להחמה שמש ופשוט.

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' אוקטובר 20, 2018 7:59 pm

עזריאל ברגר כתב:מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?

ויהי מבדיל בין מַים למָים...

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' אוקטובר 20, 2018 8:01 pm

איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

יאיר
הודעות: 9639
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ש' אוקטובר 20, 2018 9:34 pm

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?

ויהי מבדיל בין מַים למָים...

מכאן ראיה, אל תקרי בניך אלא בונייך..

יאיר
הודעות: 9639
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ש' אוקטובר 20, 2018 9:35 pm

עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

עשו ויעקב?

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' אוקטובר 20, 2018 9:52 pm

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:מנין שהרקיע הוא אשכנזי (או תימני)?

ויהי מבדיל בין מַים למָים...

מכאן ראיה, אל תקרי בניך אלא בונייך..

א. שאלתי על הרקיע...
ב. גם בהברה אשכנזית וגם בספרדית יש חילוק בין בניך לבוניך.

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ש' אוקטובר 20, 2018 9:53 pm

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

עשו ויעקב?

עשיו בכור גמור, אלא שמכר את בכורתו. לא עליהם שאלתי.
נ.ב. החידה מבוססת על פירש"י לתורה.

יאיר
הודעות: 9639
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ש' אוקטובר 20, 2018 10:04 pm

קין והבל

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוקטובר 21, 2018 1:17 pm

יאיר כתב:קין והבל

קין בכור גמור לשני הענינים.

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוקטובר 21, 2018 1:20 pm

מהו המספר הרב ביותר של ברכות שאדם יכול להתחייב לברכן בהחזיקו את האוכל שהוא רוצה לאכול?
המקסימום שהגעתי אליו הוא 7 (והפתרון נתון כמובן לניחושכם... יש 2 פתרונות דומים, ואחד מהם קשור לחידה שחדתי בעבר).

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » א' אוקטובר 21, 2018 1:51 pm

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

עשו ויעקב?

לפי הגר"א הידוע לגבי בן אהובה ובן השנואה אתה צודק.

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוקטובר 21, 2018 1:55 pm

פלתי כתב:איך יתכן מי שנגע בנבילה או נגע במת, ומותר לו לאכול תרומה בלי טבילה.

ילמדנו רבינו?

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוקטובר 21, 2018 1:59 pm

קראקובער כתב:
יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

עשו ויעקב?

לפי הגר"א הידוע לגבי בן אהובה ובן השנואה אתה צודק.

א. מה כותב הגר"א?
ב. התכוונתי לאחים אחרים, ולשיקולים הלכתיים כפי שנפסקו להלכה ברמב"ם.

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » א' אוקטובר 21, 2018 2:00 pm

עזריאל ברגר כתב:
פלתי כתב:איך יתכן מי שנגע בנבילה או נגע במת, ומותר לו לאכול תרומה בלי טבילה.

ילמדנו רבינו?

הפך לעבד כהן?

קראקובער
הודעות: 2419
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » א' אוקטובר 21, 2018 2:03 pm

עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:
יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

עשו ויעקב?

לפי הגר"א הידוע לגבי בן אהובה ובן השנואה אתה צודק.

א. מה כותב הגר"א?
ב. התכוונתי לאחים אחרים, ולשיקולים הלכתיים כפי שנפסקו להלכה ברמב"ם.

viewtopic.php?p=53635#p53635

מצפה לישועת השם
הודעות: 27
הצטרף: ב' מרץ 19, 2018 10:17 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מצפה לישועת השם » ב' אוקטובר 22, 2018 3:23 pm

היכי תמצי אדם שלא גזל מחבירו ממון ולא שווה כסף, ולא שום חפץ, ואעפי"כ הוא נקרא 'גזלן' שגזל מחבירו?
נ.ב. לא מדובר בגזל שינה.

סעדיה
הודעות: 1216
הצטרף: ה' אוגוסט 13, 2015 10:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי סעדיה » ב' אוקטובר 22, 2018 3:52 pm

מצפה לישועת השם כתב:היכי תמצי אדם שלא גזל מחבירו ממון ולא שווה כסף, ולא שום חפץ, ואעפי"כ הוא נקרא 'גזלן' שגזל מחבירו?
נ.ב. לא מדובר בגזל שינה.

מס' ברכות סוף דף ו'

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אוקטובר 22, 2018 8:41 pm

עזריאל ברגר כתב:איזה שני אחים ידועים שאחד מהם (עכ"פ לטענתו) בכור לנחלה ולא לגבי פדיון הבן, והשני בכור לפדיון ולא לנחלה (אם כי יש מקום לדון גם לגביו אם אביו היה צריך לפדותו)?

ישמעאל (בא אחר נפל - בכור לנחלה (אם הוא יורש בכלל...) ולא לפדיון) ויצחק (אבל אולי לא היה צריך לפדותו כי אברהם נחשב כהן, כדכתיב אתה כהן לעולם).

עזריאל ברגר
הודעות: 3963
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: ארץ הקודש

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' אוקטובר 22, 2018 8:55 pm

עזריאל ברגר כתב:מהו המספר הרב ביותר של ברכות שאדם יכול להתחייב לברכן בהחזיקו את האוכל שהוא רוצה לאכול?
המקסימום שהגעתי אליו הוא 7 (והפתרון נתון כמובן לניחושכם... יש 2 פתרונות דומים, ואחד מהם קשור לחידה שחדתי בעבר).

מי שאין לו יין ולא חמר מדינה בליל הסדר (או בליל יוט"ש של סוכות) שחל במוצ"ש, והוא כהן שאוכל פת של תרומה/חלה, יברך:
המוציא, מקדש ישראל והזמנים, בורא מאורי האש, המבדיל בין קודש לקודש, שהחינו, על-אכילת-מצה (או לישב בסוכה), אשר קדשנו בקדושתו של אהרן וציוונו לאכול תרומה (וכפי שהערתי בחידתי הקודמת בנושא זה - יש מקום לדון על סדר הברכות, אבל זהו הנלפענ"ד.)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot], שבתי ו־ 48 אורחים