מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
יאיר
הודעות: 10446
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' אוגוסט 02, 2020 8:12 pm

לבנון כתב:
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm

תבא
הודעות: 299
הצטרף: ד' אוגוסט 03, 2016 3:52 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי תבא » א' אוגוסט 02, 2020 9:10 pm

יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm

נבוכדראצר (ירמי' נא, לד)

יאיר
הודעות: 10446
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' אוגוסט 02, 2020 9:12 pm

נבוכדראצר הובא כבר פה:
viewtopic.php?p=649106#p649106
(ירמיה כא ז)

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' אוגוסט 02, 2020 9:16 pm

יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
לבנון כתב:נבוכדנאצר (מלכים-ב כד יא)

נבוכדנאצר כתוב בלי ו'

עיין נא בפסוק שציינתי

ברוב במקומות מופיע בלי ו' (גם בספר שבספרייתי):
https://www.mechon-mamre.org/i/t/t09b24.htm
http://kodesh.snunit.k12.il/i/t/t09b24.htm

נסמכתי בזה על פרוייקט השו"ת, וכנראה טעות בידם. ועכ"פ במלכים-ב כה כב, גם בתנ"ך של ברויאר (מה"ק) הוא מלא. וכן בירמיה כז, פסוקים ו ח כ. ובעוד מקומות.

יאיר
הודעות: 10446
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' אוגוסט 02, 2020 9:20 pm

כאן מובאות שתי הגירסאות
https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A7%D ... 7%99%D7%90

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ג' אוגוסט 04, 2020 4:23 pm

שלוש חידות:

א. היכן כתובה בתנ"ך מילה מדולגת (כלומר כזאת שאינה נקראת ושאפילו אינה מוחלפת במילה אחרת נקראת)? יש ארבע כאלה...

ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בחומש את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).
נערך לאחרונה על ידי אחד התלמידים ב ד' אוגוסט 05, 2020 10:08 am, נערך 4 פעמים בסך הכל.

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ג' אוגוסט 04, 2020 5:54 pm

אחד התלמידים כתב:א. היכן כתובה בתנ"ך מילה מדולגת (כלומר כזאת שאינה נקראת ושאפילו אינה מוחלפת במילה אחרת נקראת)? יש שתיים כאלה...

רות ג יב
מלכים ב ה יח
ועוד עיין בנדרים לז ע"ב - לח ע"א

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ג' אוגוסט 04, 2020 7:04 pm

לבנון כתב:ועוד עיין בנדרים לז ע"ב - לח ע"א

ייש"כ, אבל למה הבאת רק את שתי הדוגמאות המסויימות שלך, מתוך הארבע שהובאו בגמ' שאותה ציינת? על כל פנים, לאור המקור שהבאת, תיקנתי כעת ל"ארבע" (מילים מדולגות כאלה), בלשון חידה א' (שאותה כבר פתרת א"כ).

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' אוגוסט 05, 2020 9:56 am

אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' אוגוסט 05, 2020 9:58 am

אחד התלמידים כתב:ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).

יששכר

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ד' אוגוסט 05, 2020 10:08 am

חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ג. חוץ מתיבות קרי וכתיב (דהיינו מתיבות אשר איזשהו כתיב נדיר שלהן מנוגד לכתיבן הנפוץ), איזו עוד תיבה בתנ"ך (אתן רמז: היא בחומש), מכילה אות שאינה אחרונה ושאינה מנוקדת ושאינה מאותיות אהו"י (כלומר לאפוקי אותיות שבתיבות כגון: ראש, פדהצור, ההִוא, פיך)?
אגב: שאלתי מתייחסת לכל הדפוסים, ולכן אני לא מתכוון אל שם-השם בחלק מהדפוסים (גם לא לאות ד - בד"כ - שבשם אדנות בכתר ארם צובא).

יששכר


ייש"כ.

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ד' אוגוסט 05, 2020 10:10 am

חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב


לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ד' אוגוסט 05, 2020 10:20 am

אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב


לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".

מצאתי! "לא נטה ימין ושמאול" (במדבר כ יז)
"אשר אין דרך לנטות ימין ושמאול" (במדבר כב כו)
"לא אסור ימין ושמאול" (דברים ב כז)
"ולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאול" (דברים יז כ)
וכן דברים כח יד

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ד' אוגוסט 05, 2020 11:17 am

חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:ב. חוץ מבתיבות קרי וכתיב, ומבתיבות: הוא והוא ההוא (קרי: היא והיא ההיא), היכן מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש) את האות ו מבלי שבתוכה או שמעליה תופיע נקודה?

ירמיה כה יב: וְהָיָה כִמְלֹאות שִׁבְעִים שָׁנָה
דה"י א כט ה: וּמִי מִתְנַדֵּב לְמַלֹּאות יָדוֹ הַיּוֹם
דה"י ב לו כא: לְמַלֹּאות דְּבַר-יְהוָה בְּפִי יִרְמְיָהוּ
איוב כ כב
דניאל ט ב


לאור מראי המקומות שהבאת מהנ"ך (ויש עוד, למשל "נאוד" בשופטים ד יט), תיקנתי עכשיו את נוסח החידה, ובמקום המילים: "מצינו בתנ"ך (אתן רמז: מצינו בחומש)", ניסחתי כעת "מצינו בחומש".

מצאתי! "לא נטה ימין ושמאול" (במדבר כ יז)
"אשר אין דרך לנטות ימין ושמאול" (במדבר כב כו)
"לא אסור ימין ושמאול" (דברים ב כז)
"ולבלתי סור מן המצוה ימין ושמאול" (דברים יז כ)
וכן דברים כח יד


ייש"כ.

עליך עיננו
הודעות: 478
הצטרף: ג' יוני 16, 2020 9:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עליך עיננו » ד' אוגוסט 05, 2020 12:44 pm

לא יודע אם נשאל כבר כאן..
היכן מזכיר המ"ב את יום פטירת בנו הצעיר?

.השוחט
הודעות: 676
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי .השוחט » ד' אוגוסט 05, 2020 12:53 pm

בביאור הלכה אחד ארוך שמביא מחידושיו, היכן שהוא בחלק ג'..
שוב ראיתי שהוא בסי' של"ב.

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ו' אוגוסט 07, 2020 12:33 am

מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 2796
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' אוגוסט 09, 2020 6:56 pm

מתי חמור לפסוע ג' פסיעות לאחוריו?

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ב' אוגוסט 10, 2020 10:44 am

יוסף חיים אוהב ציון כתב:מתי חמור לפסוע ג' פסיעות לאחוריו?

כשרוכבו לא יכול לרדת ממנו והתפלל עליו תפילת עמידה.

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ב' אוגוסט 10, 2020 11:28 am

אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ב' אוגוסט 10, 2020 10:32 pm

חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!


בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ב' אוגוסט 10, 2020 10:42 pm

מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?

(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ב' אוגוסט 10, 2020 11:36 pm

אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!


בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...

התגובה היא על השאלה היפה

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ב' אוגוסט 10, 2020 11:50 pm

אחד התלמידים כתב:מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?

(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).

דבש מצאת אכל דיך פן תשבענו והקאתו (משלי כה טז)

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ב' אוגוסט 10, 2020 11:54 pm

לבנון כתב:
אחד התלמידים כתב:מהי המילה היחידה בתנ"ך מנוקד, שבה כל אות דגושה (בין אם בדגש חזק ובין אם בדגש קל)?

(כמובן אין להחשיב נקודה שאינה מורה על דגש, כגון נקודת שורוק או נקודת מפיק).

דבש מצאת אכל דיך פן תשבענו והקאתו (משלי כה טז)


יפה!

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ג' אוגוסט 11, 2020 8:36 am

לבנון כתב:
אחד התלמידים כתב:
חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:מה הן שתי המילים, הכי ארוכות בתנ"ך מנוקד, שבהן יש נקודה בתוך כל אות?

תַּכֶּנּוּ - משלי כג יד
תִּדַּמּוּ - ירמיהו נא ו
יפה!


בד"כ נהוג, שהשואל הוא זה שמגיב לעונה: "יפה", לא הפוך...

התגובה היא על השאלה היפה

לכך נתכוונתי.

עושה חדשות
הודעות: 9773
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עושה חדשות » ד' אוגוסט 12, 2020 11:49 pm

תרין כי
ותלתא לא

.השוחט
הודעות: 676
הצטרף: א' פברואר 17, 2019 7:23 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי .השוחט » ד' אוגוסט 12, 2020 11:55 pm

אני זוכר דוקא תלתא כי ותרין לא.
[אל תירא "כי" יעשיר איש "כי" ירבה כבוד ביתו, "כי"
לא (במותו יקח הכל) לא (יירד אחריו כבודו).

ועוד כמדומה תלתא כי ותרי לא (בהפטרת ת"צ).

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ה' אוגוסט 13, 2020 12:28 am

עושה חדשות כתב:תרין כי
ותלתא לא


מסתמא אתה שואל על החומש, כי בנ"ך יש הרבה.

בחומש זה כמובן בתחילת קדושים, ושם זה אפילו עם ארבעה לא:
ואיש כי ישכב את אשה שכבת זרע והוא שפחה נחרפת לאיש והפדה לא נפדתה או חפשה לא נתן לה בקרת תהיה לא יומתו כי לא חפשה.

בנ"ך יש כאמור הרבה פסוקים, אז אסתפק בשני פסוקים מיוחדים (הראשון הוא מההפטרה של נח ושל כי תצא), שבכל אחד משניהם יש אפילו: תלתא כי ותלתא לא:
אל תיראי כי לא תבושי ואל תכלמי כי לא תחפירי כי בשת עלומיך תשכחי וחרפת אלמנותיך לא תזכרי עוד.
ויאמר העם לא תצא כי אם נס ננוס לא ישימו אלינו לב ואם ימתו חצינו לא ישימו אלינו לב כי עתה כמנו עשרה אלפים ועתה טוב כי תהיה־לנו מעיר לעזור.

אסיים בפסוק עם חמישה לא:
את הנחלות לא חזקתם ואת החולה לא רפאתם ולנשברת לא חבשתם ואת הנדחת לא השבתם ואת האבדת לא בקשתם ובחזקה רדיתם אתם ובפרך.
נערך לאחרונה על ידי אחד התלמידים ב ה' אוגוסט 13, 2020 3:59 am, נערך 3 פעמים בסך הכל.

עושה חדשות
הודעות: 9773
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עושה חדשות » ה' אוגוסט 13, 2020 12:41 am

בשני ובחמשי מתפללין כשאר הימים ולאחר שמסיים שליח צבור חזרת התפלה אומר תחנונים המתחילין והוא רחום יכפר עון וגומ'. וכתב אבן הירחי שמעתי שיסדוהו שלשה זקנים על ספינת גולת ירושלם שהגיעה אל ממשלת הגמון אחד ואמר לנסותם בכבשן האש אם הם מזרע ישראל כחנניה מישאל ועזריה ושאלו ממנו זמן ונתן להם זמן שלשים יום ולסוף הזמן חלם א' מקרא שכתוב בו תרין כי ותלתא לא ולא ידע מה הוא אמרו לו זה הפסוק הוא כי תעבור במים אתך אני ובנהרות לא ישטפוך כי תלך במו אש לא תכוה ולהבה לא תבער בך ונכנס באש ונחלק האש לג' חלקים ויצאו בשלום ונכנסו אליו הזקנים ויסדו והוא רחום על הנס הגדול וכל אחד מהם התחיל ברחום וסיים ברחום. הא' והוא רחום והשני אנא אל מלך רחום וחנון והשלישי אין כמוך חנון ורחום.

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ה' אוגוסט 13, 2020 4:25 am

איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?

אישצפת
הודעות: 1139
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אישצפת » ה' אוגוסט 13, 2020 7:16 am

אחד התלמידים כתב:איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?

לא יודע אם לזה התכוונת.
את המשכן את אהלו ואת מכסהו את קרסיו ואת קרשיו את בריחיו את עמודיו ואת אדניו.

עזריאל ברגר
הודעות: 9551
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' אוגוסט 13, 2020 7:18 am

חמשה לא - יש גם בתורה: לא יום אחד תאכלון ולא יומים ולא חמשה ימים ולא עשרה ימים ולא עשרים יום.

חגי פאהן
הודעות: 361
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » ה' אוגוסט 13, 2020 8:40 am

אחד התלמידים כתב:איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?

8 פעמים יש 2 פסוקים:
חגי א יא: וָאֶקְרָא חֹרֶב עַל-הָאָרֶץ וְעַל-הֶהָרִים וְעַל-הַדָּגָן וְעַל-הַתִּירוֹשׁ וְעַל-הַיִּצְהָר וְעַל אֲשֶׁר תּוֹצִיא הָאֲדָמָה, וְעַל-הָאָדָם וְעַל-הַבְּהֵמָה וְעַל כָּל-יְגִיעַ כַּפָּיִם:
דה"י א ט יב: וַעֲדָיָה בֶּן-יְרֹחָם בֶּן-פַּשְׁחוּר בֶּן-מַלְכִּיָּה, וּמַעְשַׂי בֶּן-עֲדִיאֵל בֶּן-יַחְזֵרָה בֶּן-מְשֻׁלָּם בֶּן-מְשִׁלֵּמִית בֶּן-אִמֵּר:

אך יש גם 9 וגם 10.

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ה' אוגוסט 13, 2020 8:42 am

חגי פאהן כתב:
אחד התלמידים כתב:איזו מילה מופיעה לפחות שמונה פעמים באותו פסוק (בתנ"ך)?

8 פעמים יש 2 פסוקים:
חגי א יא: וָאֶקְרָא חֹרֶב עַל-הָאָרֶץ וְעַל-הֶהָרִים וְעַל-הַדָּגָן וְעַל-הַתִּירוֹשׁ וְעַל-הַיִּצְהָר וְעַל אֲשֶׁר תּוֹצִיא הָאֲדָמָה, וְעַל-הָאָדָם וְעַל-הַבְּהֵמָה וְעַל כָּל-יְגִיעַ כַּפָּיִם:
דה"י א ט יב: וַעֲדָיָה בֶּן-יְרֹחָם בֶּן-פַּשְׁחוּר בֶּן-מַלְכִּיָּה, וּמַעְשַׂי בֶּן-עֲדִיאֵל בֶּן-יַחְזֵרָה בֶּן-מְשֻׁלָּם בֶּן-מְשִׁלֵּמִית בֶּן-אִמֵּר:

אך יש גם 9 וגם 10.


כתבתי "לפחות" (שמונה).

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ה' אוגוסט 13, 2020 4:17 pm

עזריאל ברגר כתב:חמשה לא - יש גם בתורה: לא יום אחד תאכלון ולא יומים ולא חמשה ימים ולא עשרה ימים ולא עשרים יום.

'ואת' אצל עכן ביהושע יש עשר פעמים

עזריאל ברגר
הודעות: 9551
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' אוגוסט 13, 2020 4:32 pm

לבנון כתב:'ואת' אצל עכן ביהושע יש עשר פעמים

יהושע ז,כד:
וַיִּקַּח יְהוֹשֻׁעַ אֶת עָכָן בֶּן זֶרַח וְאֶת הַכֶּסֶף וְאֶת הָאַדֶּרֶת וְאֶת לְשׁוֹן הַזָּהָב וְאֶת בָּנָיו וְאֶת בְּנֹתָיו וְאֶת שׁוֹרוֹ וְאֶת חֲמֹרוֹ וְאֶת צֹאנוֹ וְאֶת אָהֳלוֹ וְאֶת כָּל אֲשֶׁר לוֹ וְכָל יִשְׂרָאֵל עִמּוֹ וַיַּעֲלוּ אֹתָם עֵמֶק עָכוֹר

10 פעמים "ואת", ועוד פעם אחת "את" ופעם אחת "אותם"!

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ה' אוגוסט 13, 2020 4:44 pm

עזריאל ברגר כתב:חמשה לא - יש גם בתורה: לא יום אחד תאכלון ולא יומים ולא חמשה ימים ולא עשרה ימים ולא עשרים יום.

יש גם לא תאבה לו וגו'

אחד התלמידים
הודעות: 270
הצטרף: ג' פברואר 07, 2017 7:18 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אחד התלמידים » ה' אוגוסט 13, 2020 10:29 pm

עזריאל ברגר כתב:חמשה לא - יש גם בתורה: לא יום אחד תאכלון ולא יומים ולא חמשה ימים ולא עשרה ימים ולא עשרים יום.

בטח גם אתה שמת לב לדבר שאליו גם אני שמתי לב (שמה שכתבת תקף רק אם המילים "לא" "ולא" נחשבות אותה מילה).

לבנון
הודעות: 664
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » ו' אוגוסט 14, 2020 10:01 am

בפרשתנו יש פסוק שיש בו חמשה מצוות, לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך עליו ולא תחמל ולא תכסה עליו.
היכן יש פסוק בתורה שיש בו 8 מצוות (עשין או לאוין, לפי מנין המצוות של הרמב"ם).


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 214 אורחים