מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' מאי 24, 2018 9:31 am

עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:איך יתכן כהן כשר מקפיד על קלה כבחמורה, עולה לדוכן אבל לא מקבל עליית כהן? (הלכה מפורשת בשו"ע)

אבל, לנוהגים נ"כ באבלות.

טעיתי.
בשו"ע כתוב שאבל אינו נושא כפיו תוך שבעה (ואחרי השבעה - עולה לתורה).

פתרון אחר (שרק חציו מצאתי מפורש בשו"ע):
הוא באמצע קריאת שמע.

או אולי: סגי נהור (שראוי לברכת כהנים במקום שמכסים הכהנים את פניהם).

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ה' מאי 24, 2018 10:03 am

נכון, אבל בשבת מותר לעלות אחרת זה אבילות בפרהסיה, כהן עולה לדוכן באמצע קרי"ש רק באין עוד כהנים לפי רוב הפוסקים, לסגי נהור לפי הרמ"א מותר לעלות לתורה.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ה' מאי 24, 2018 6:24 pm

קראקובער כתב:נכון, אבל בשבת מותר לעלות אחרת זה אבילות בפרהסיה, כהן עולה לדוכן באמצע קרי"ש רק באין עוד כהנים לפי רוב הפוסקים, לסגי נהור לפי הרמ"א מותר לעלות לתורה.

אז למי מהם התכוונת?

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ה' מאי 24, 2018 6:46 pm

אף אחד; התשובה היא:

יֵשׁ אוֹמְרִים דְּמִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ בַּת שֶׁהֵמִירָה לַעֲבוֹדַת כּוֹכָבִים, אוֹ שֶׁזָּנְתָה, אֵין מְחֻיָּבִין עוֹד לְקַדְּשׁוֹ, כִּי אָבִיהָ הִיא מְחַלֶּלֶת (וַיִּקְרָא כא, ט) (מָרְדְּכַי פֶּרֶק (נִגְמַר הַדִּין [אַרְבַּע מִיתוֹת]).
(שו"ע או"ח קכ'ח מ'א)
וכתוב בפוסקים שלדוכן הוא כן מחויב לעלות.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' יוני 13, 2018 3:53 pm

סוג של חידה:
מדוע התורה מכנה דווקא את אלעזר בן אהרן הכהן בתואר "אלעזר הכהן", ואינה כותבת בכל פעם "אהרן הכהן" וכיו"ב, וכי היה עוד אלעזר שאיננו כהן בדורם?!
(נ.ב. היה אליעזר - בן דודו)
תשובה:
viewtopic.php?p=463625#p463625

אראל
הודעות: 3320
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אראל » ב' יוני 25, 2018 5:49 am

מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

גימפעל
הודעות: 3501
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי גימפעל » ב' יוני 25, 2018 6:57 am

אראל כתב:מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

גולל ודופק.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יוני 25, 2018 9:48 am

גימפעל כתב:
אראל כתב:מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

גולל ודופק.

אינם מטמאים במשא.

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ב' יוני 25, 2018 10:28 am

אראל כתב:מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

אבן המנוגע שנמכר לגוי (בבגד כתוב שבנמכר טהור ומסתמא ה"ה אבן) אליבא דר'"י שגוי קונה רק במשיכה.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יוני 25, 2018 10:34 am

קראקובער כתב:
אראל כתב:מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

אבן המנוגע שנמכר לגוי (בבגד כתוב שבנמכר טהור ומסתמא ה"ה אבן) אליבא דר'"י שגוי קונה רק במשיכה.

אז החידה לא מדויקת:
היא לא מטמאת ממש באוהל (המאהיל עליה טהור) אלא רק "בביאה".

אראל
הודעות: 3320
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אראל » ב' יוני 25, 2018 1:50 pm

גימפעל כתב:
אראל כתב:מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

גולל ודופק.

נכון, לזה נתכוונתי!
מה שהקשו כאן שאינו מטמא במשא, אבדוק שוב, כי אולי טעיתי בזה

אראל
הודעות: 3320
הצטרף: ג' יוני 01, 2010 8:48 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אראל » ג' יוני 26, 2018 3:23 pm

אראל כתב:
גימפעל כתב:
אראל כתב:מה היא?
היתה מונחת במקום מסוים, והיא מטמא במגע ובמשא ובאהל כאבי אבות הטומאה, אף שאינה מאהיל או נוגע במת,
והנה מגביהים אותה ומניחים אותה במקום אחר, והיא טהורה לגמרי, אינה צריכה שום טהרה לא במקוה ולא באפר פרה, ולא זאת בלבד, אלא אף אינה מקבל טומאה משום מטמא אחר!

גולל ודופק.

נכון, לזה נתכוונתי!
מה שהקשו כאן שאינו מטמא במשא, אבדוק שוב, כי אולי טעיתי בזה

שבתי וראיתי, שזה מחלוקת בין תנאים במשנה פ"ב דאהלות, רבי עקיבא ס"ל דגולל ודופק מטמא אף במשא וחכמים מטהרין במשא, וקיי"ל כחכמים

משה פרץ
הודעות: 263
הצטרף: ב' מאי 18, 2015 5:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי משה פרץ » ב' יולי 09, 2018 3:24 am

עוד חידה: היכן מצינו שאשה תהא נשואה לב' אנשים ע"פ ההלכה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ב' יולי 09, 2018 11:21 am

אולי קשור לסריס?

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ב' יולי 09, 2018 11:45 am

משה פרץ כתב:עוד חידה: היכן מצינו שאשה תהא נשואה לב' אנשים ע"פ ההלכה.

אשת שני מתים בריש המגרש או קידושי מאה אליבא דר'"י אבל מסתמא אתה מחפש משהו פחות ידוע.

משה פרץ
הודעות: 263
הצטרף: ב' מאי 18, 2015 5:41 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי משה פרץ » ב' יולי 09, 2018 7:44 pm

לדעת רבי מאיר (בב"מ טז ע"ב) האומר לאשה תתקדשי לי לאחר שימות בעליך, מקודשת, ולדברי רש"י (שם סד"ה והא) היינו למפרע. ובהגהות פורת יוסף שבסוף המסכת כתב שא"כ מצינו אשה נשואה לב' אנשים. ע"ש.

קראקובער כתב:
משה פרץ כתב:עוד חידה: היכן מצינו שאשה תהא נשואה לב' אנשים ע"פ ההלכה.

אשת שני מתים בריש המגרש או קידושי מאה אליבא דר'"י אבל מסתמא אתה מחפש משהו פחות ידוע.

עושה חדשות
הודעות: 12562
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עושה חדשות » ב' יולי 23, 2018 6:32 pm

נתקלתי כעת בספר שתוכן כולו הוא חידות תורניות נאות -
"עולת יצחק", נמצא באוצר.
https://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?149134

לייבעדיג יענקל
הודעות: 1369
הצטרף: ו' אפריל 04, 2014 3:57 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייבעדיג יענקל » ש' יולי 28, 2018 11:10 pm

נשאלתי, היכן מצינו במקרא סב ונכדה הנושאים את אותו שם?
(מחכים לתשובה בדחיפות ... מי יכול להושיע?)

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שבענו מטובך » א' יולי 29, 2018 6:22 am

לייבעדיג יענקל כתב:נשאלתי, היכן מצינו במקרא סב ונכדה הנושאים את אותו שם?
(מחכים לתשובה בדחיפות ... מי יכול להושיע?)

איני יודע. אבל אולי תוכל להוושע מכאן (רשימה שערך הגרח"ק על שמות זהים לאנשים ונשים):
טעמא דקרא.PDF
(491.57 KiB) הורד 287 פעמים

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' יולי 29, 2018 12:15 pm

מה המקור בתנ"ך לביטוי "אין ילד/אדם רע, יש ילד/אדם שרע לו"?
(ממשמעות הכתוב)

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יולי 30, 2018 12:37 pm

עזריאל ברגר כתב:מה המקור בתנ"ך לביטוי "אין ילד/אדם רע, יש ילד/אדם שרע לו"?
(ממשמעות הכתוב)

במעשה דבני דן ופסל מיכה, בני דן אומרים שיש עמם "אנשים מרי נפש" שמשמעותו הפשוטה של הביטוי הוא "אנשים שרע להם", אבל הם אומרים זאת במשמעות של "אנשים רעים" שלא כדאי להתעסק איתם.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יולי 30, 2018 12:39 pm

אדם עבר עברה א, ונאמר לנו שחטאו חמור כמי שעבר עברה ב.
בדיני אדם העונש על עברה ב יותר חמור מאשר עברה א (בין בשוגג בין במזיד), אבל בדיני שמים העונש על עברה א יותר חמור.

מהן העברות?

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' יולי 30, 2018 1:52 pm

עזריאל ברגר כתב:אדם עבר עברה א, ונאמר לנו שחטאו חמור כמי שעבר עברה ב.
בדיני אדם העונש על עברה ב יותר חמור מאשר עברה א (בין בשוגג בין במזיד), אבל בדיני שמים העונש על עברה א יותר חמור.

מהן העברות?

הוז"ל מול כל חייבי לאוין.

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ב' יולי 30, 2018 2:02 pm

עזריאל ברגר כתב:אדם עבר עברה א, ונאמר לנו שחטאו חמור כמי שעבר עברה ב.
בדיני אדם העונש על עברה ב יותר חמור מאשר עברה א (בין בשוגג בין במזיד), אבל בדיני שמים העונש על עברה א יותר חמור.

מהן העברות?

שבועת שווא? חילול השם?

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ב' יולי 30, 2018 5:06 pm

אני מדבר על שתי עברות ספציפיות, שנאמר על אחת שהיא כמו השניה (לא שהיא יותר חמורה ממנה), ובכל אחת יש עונש/תיקון בשוגג, במזיד בידי שמים, ובמזיד בידי אדם (אחד מהם שנוי במחלוקות, אבל כך הוא לפי פסק הרמב"ם), ובכל אחת מהדרגות מדובר על שני עונשים שונים.

והכל בנגלה דתורה.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ג' יולי 31, 2018 11:58 am

עזריאל ברגר כתב:אני מדבר על שתי עברות ספציפיות, שנאמר על אחת שהיא כמו השניה (לא שהיא יותר חמורה ממנה), ובכל אחת יש עונש/תיקון בשוגג, במזיד בידי שמים, ובמזיד בידי אדם (אחד מהם שנוי במחלוקות, אבל כך הוא לפי פסק הרמב"ם), ובכל אחת מהדרגות מדובר על שני עונשים שונים.

והכל בנגלה דתורה.

השוחט קדשים בחוץ כשופך דם האדם (כך פירש"י את הפסוק (ויקרא יז,ד) דם ייחשב לאיש ההוא).
והנה בדיני אדם השופך דם האדם עונשו חמור יותר מהשוחט בחוץ - הרוצח במזיד נהרג ובשוגג גולה, לעומת השוחט קדשים בחוץ שבמזיד לוקה (לדעת הרמב"ם עכ"פ) ובשוגג מביא חטאת.
אבל בדיני שמים במזיד - איפכא: הרוצח הוא במיתה בידי שמים (כדכתיב אנכי אדרוש מעמו, והוא היחיד ממחויבי מיתת בית דין שנתפרשה בו מיתה בידי שמים), והשוחט בחוץ - בכרת.

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ג' יולי 31, 2018 3:56 pm

לייבעדיג יענקל כתב:נשאלתי, היכן מצינו במקרא סב ונכדה הנושאים את אותו שם?
(מחכים לתשובה בדחיפות ... מי יכול להושיע?)

האם כבר ידוע למישהו התשובה? מסקרן.

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דרומי » ג' יולי 31, 2018 4:39 pm

היכן מצינו (לפי מנהג מסויים) שחוזרים על קטע אחד מתוך הסידור שלושים פעמים! לא ממש ברצף, אבל בתוך כמחצית השעה לכל היותר

[יודגש שאין זה ממש מחוייב המציאות, אלא שכך קורה בפועל]

ושא_נס
הודעות: 1404
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2016 11:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי ושא_נס » ג' יולי 31, 2018 10:10 pm

ספרים שנדפסו עם שערים אך לאחר זמן השער הוסר, ועובדת היותם נטולי שער היא סיבת היותם ידועים ורשומים וקיימים, וכעין תועלת יש בכך שהם נפגמו ושערם ניטל, ולו היו שעריהם עמהם הזיהוי שלהם היה קשה להפליא.

קראקובער
הודעות: 2832
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי קראקובער » ג' יולי 31, 2018 10:42 pm

דרומי כתב:היכן מצינו (לפי מנהג מסויים) שחוזרים על קטע אחד מתוך הסידור שלושים פעמים! לא ממש ברצף, אבל בתוך כמחצית השעה לכל היותר

[יודגש שאין זה ממש מחוייב המציאות, אלא שכך קורה בפועל]

אמר אביי למנהג ליטא..?
https://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=33987#p474564
אָמַר אַבַּיֵי: הִלְכָּךְ צָרִיךְ לְמֵימְרָא מְעוּמָד.

אפרים זלמן
הודעות: 415
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2016 12:44 am
מיקום: Montreal, Quebec

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אפרים זלמן » ד' אוגוסט 01, 2018 7:30 am

היכ''ת בטוען ונטען, שאם התובע הוא ברי פטור הנתבע מלשלם, אבל אם התובע הוא שמא חייב הנתבע לשלם?
(התשובה היא לדעה א' בפוסקים; יתכן שיש ב' תשובות)

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דרומי » ה' אוגוסט 02, 2018 11:25 am

בהמשך לחידתי מקודם על דבר שנאמר שלושים פעמים ברציפות -

הכוונה היא לפי מנהג חבד (ואולי עוד קהילות, איני יודע), שעושים 'התרת נדרים' בערב ראש השנה בעשרה דוקא, והנוהג הוא שמתאספים 11 אנשים ביחד וכל אחד שומע את חבריו ומתיר להם. ויש שם קטע שנאמר 3 פעמים ("הכל יהיו מותרים לך כו' אין כאן לא נדר כו'") ומכיון שכל אחד אומר את זה לעשרת חבריו נמצא שהוא חוזר על אותו קטע 30 פעמים.

זה לא מחוייב המציאות, שכן אנשים 'מיוחסים' מושיבים עשרה אנשים ומתירים בפניהם והולכים לדרכם בלי לשמוע אותם כגומלין...

אפרים זלמן
הודעות: 415
הצטרף: ג' אוגוסט 02, 2016 12:44 am
מיקום: Montreal, Quebec

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אפרים זלמן » ה' אוגוסט 02, 2018 8:39 pm

פיתרון החידה שהעליתי לעיל -
אפרים זלמן כתב:היכ''ת בטוען ונטען, שאם התובע הוא ברי פטור הנתבע מלשלם, אבל אם התובע הוא שמא חייב הנתבע לשלם?
(התשובה היא לדעה א' בפוסקים; יתכן שיש ב' תשובות)

מפקיד שטוען שמא פשע השומר, חייב השומר לישבע שבועת השומרין, ואם השומר חשוד על השבועה או אומר איני יודע חייב לשלם, אבל אם המפקיד הוא ברי, ס''ל לש''ך וגר''א (דלא כרמב''ן ועוד) דאין שבועת השומרין, וממילא בחשוד יהא פטור מלשלם, ואולי גם באומר איני יודע [וכך ס''ל להחזו''א חו''מ סימן ה'].

עושה חדשות
הודעות: 12562
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אוגוסט 17, 2018 12:11 am

שם של ספר: המהנעמה"צ.

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דרומי » ו' אוגוסט 17, 2018 12:23 am

ספר מוכר? או משהו שיצא לאור אתמול?...

שבענו מטובך
הודעות: 1001
הצטרף: ה' אפריל 26, 2018 8:36 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי שבענו מטובך » ו' אוגוסט 17, 2018 12:54 am

השתערות מלך הנגב עם מלך הצפון...
אמשטרדם תצ"ז.

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי דרומי » ו' אוגוסט 17, 2018 2:58 pm

מה תוכנו של הספר בשני מלים?

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי איש גלילי » א' אוגוסט 19, 2018 9:46 am

דרומי כתב:מה תוכנו של הספר בשני מלים?

מלחמת היצר (נמצא באוצר).

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' אוגוסט 19, 2018 10:50 am

לייבעדיג יענקל כתב:נשאלתי, היכן מצינו במקרא סב ונכדה הנושאים את אותו שם?
(מחכים לתשובה בדחיפות ... מי יכול להושיע?)

לא מצינו כזאת בתנ"ך!
אבל מצינו מקרה הפוך, סבתא ונכד באותו השם. בדברי הימים-א ב מו-מז. ועיפה פלגש כלב וגו', ובני יהדי (מבני עיפה - עיינו ברד"ק ומצודות שם) רגם וגו' ועיפה.

עזריאל ברגר
הודעות: 12952
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אוגוסט 26, 2018 1:45 pm

כמה עלתה ביצה בזמן בית שני?
(מצאתי גמרא שנותנת השערה למחיר)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אליהו חיים ו־ 226 אורחים