מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 02, 2020 12:23 pm

יאיר כתב:עין הוסתרה ומיד חשכה

ויכס (הסתרה) את עין כל הארץ ו(מיד) תחשך הארץ

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 02, 2020 12:35 pm

א.JPG
א.JPG (7.89 KiB) נצפה 9669 פעמים
ב.JPG
ב.JPG (8.06 KiB) נצפה 9669 פעמים

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » א' פברואר 02, 2020 2:36 pm

א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.

באר בשדה
הודעות: 490
הצטרף: ד' אוגוסט 21, 2019 10:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי באר בשדה » א' פברואר 02, 2020 3:01 pm

חגי פאהן כתב:א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
viewtopic.php?t=541&start=80#p29799
ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.
viewtopic.php?f=17&t=8088

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » א' פברואר 02, 2020 3:11 pm

באר בשדה כתב:
חגי פאהן כתב:א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
viewtopic.php?t=541&start=80#p29799
ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.
viewtopic.php?f=17&t=8088

יפה.
א. כתוב שם שיש כ"ו פסוקים שיש בהם כל הא-ב, אולם הרצתי בדיקה על כל התנך והיא מצאה רק י"ט. הכיצד? (זו לא חידה, אני לא יודע)
ב. יש פסוק אחד בכל התנ"ך שמכיל כל הא-ב כולל הסופיות.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » א' פברואר 02, 2020 3:39 pm

הכל בסדר, כ"ו הפסוקים נמצאו, לא ספרתי פסוקים שיש לדוגמה ף ואין פ.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 02, 2020 4:46 pm

מתוך האשכול על ספר מלכים:
עזריאל ברגר כתב:
יעקב בורלשטיין כתב:יח יז. ויאמר אחאב אליו האתה זה עוכר ישראל. פסוק זה מפליא ביותר משום שנראה שאחאב סבור שאליהו נהג שלא כראוי, ואכן בדברי חז"ל נראה שהקב"ה הקפיד על אליהו (וכן בדברי אליהו עצמם שאמר לקב"ה הגם לאשה וכו' הרעות, שמשמעות הדברים שהבין שהקב"ה מבקש להרע לו).
עוד אציין, כי כמדומה שלא מצינו בתנ"ך שהוא מצטט בשום מקום דברי רהב שנאמרים על ידי רשע כלפי הצדיק, וכאן הוא המקום היחיד שהמקרא מביא לנו את דברי הבלע שנאמרו על הצדיק על ידי הרשע.

אמנם זה דבר נדיר, אך כמדומני שאינו יחיד בתנ"ך.
כגון "ירא ה' עליכם וישפוט אשר הבאשתם את ריחנו בעיני פרעה" וגו'.
או "המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר" וגו'.
או "אי זה עבר רוח ה' מאיתי לדבר אותך" (לקמן כב,כד)

יעקב בורלשטיין כתב:ייש''כ גדול
אציין שעדיין כאן זה כנראה המקום הכי נוקב, ובפרט שמדובר בכינוי גנאי ובשונה משאר המקומות שבהם רק מאשימים את הצדיק במעשים כאלו ואחרים

ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?

יעקב בורלשטיין
הודעות: 546
הצטרף: ד' אוקטובר 02, 2019 6:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקב בורלשטיין » א' פברואר 02, 2020 4:48 pm

סקרנתני

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 02, 2020 4:55 pm

נזכרתי:
מדוע בא-המשוגע הזה אליך?

(עבדי יהורם מלך ישראל שואלים את יהוא, על יונה הנביא)

יעקב בורלשטיין
הודעות: 546
הצטרף: ד' אוקטובר 02, 2019 6:39 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יעקב בורלשטיין » א' פברואר 02, 2020 5:31 pm

והוא כינוי לנביא שקר
כמו בהושע
אֱוִיל הַנָּבִיא מְשֻׁגָּע אִישׁ הָרוּחַ

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 02, 2020 7:04 pm

עזריאל ברגר כתב:ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?

אחאב לאליהו 'עוכר ישראל'

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 02, 2020 7:05 pm

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?

אחאב לאליהו 'עוכר ישראל'

חבל שלא קראת את ההודעה המקורית בשלמותה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 14, 2020 8:40 am

מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ו' פברואר 14, 2020 10:04 am

יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

אני בטוח שלא התכוונת אל יציאה/כניסה מתוך/אל "תחנה", וכל כיוצא בזה, ולכן עדיף שתזקק את נוסח החידה, על מנת שהגולשים לא יציעו פתרונות שאליהם לא התכוונת.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 14, 2020 12:13 pm

זה אשכול חידות תורניות...

נשאל זאת כך:

יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?

מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ו' פברואר 14, 2020 1:40 pm

יאיר כתב:זה אשכול חידות תורניות...

נשאל זאת כך:

יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?

מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.


ברור שזה אשכול של חידות תורניות, אבל הדוגמה שהבאתי מהתחנה, לא נועדה להציג את פתרון החידה, אלא (כפי שציינתי) נועדה לשמש כלי שיסייע לך לזקק את נוסח החידה על מנת שהגולשים לא יציעו לך פתרונות שאליהם לא התכוונת.

לא מובן לי, איך מסייעת לך - ההסתייגות שלך - שזהו אשכול של חידות תורניות. מייד אסביר לך מה לא מובן לי, אבל אקדים להגיד כך: הבה נניח (סתם בשביל הדיון), שהאשכול הזה לא הי' מוגבל לחידות תורניות, אז האם הנוסח החדש של חידתך הי' מצליח לסלק את פתרון התחנה?

לא הי' מצליח, נכון? אז גם עכשיו, אחרי שציינת את הידוע מראש - שהאשכול הזה מוגבל לחידות תורניות - עדין הנוסח החדש של חידתך אינו מצליח לסלק פתרונות שאליהם לא התכוונת! כי מה זה משנה האם זה "אוטובוס שיוצא מתוך תחנה ונכנס לתוך תחנה", או שזה הפסוק - המובא בתוך "התורה" עצמה (ולכן הוא "תורני" לעילא ולעילא) - והמצוטט בתוך הגמ' עצמה (במסכת שבת פרק השואל): "כי מעפר אתה ואל עפר תשוב", כלומר: אתה בא מתוך עפר גן עדן ואתה שב אל עפר בית הקברות, או למשל הפסוק בקהלת "הכל הי' מן העפר והכל שב אל העפר", בתכלס, עדין הגולשים יכולים להציע לך עוד פתרונות שאליהם לא התכוונת, ואני בטוח שהם יוכלו להוסיף לעשות כך - עם עוד פתרונות "בלתי רצויים" שכאלה, גם אחרי שאתה מבהיר להם שאתה מחפש דווקא פתרונות מהגמ'. לכן אני חוזר ומציע, שתזקק יותר את נוסח החידה, כדי לוודא כי (אילו האשכול לא הי' מיועד רק לחידות תורניות) אז אף אחד לא הי' יכול להציע לך פתרונות מסוג של "תחנה" וכדומה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' פברואר 14, 2020 4:01 pm

לזקק איני רוצה כי אז זה יהיה קל.

אתן רמז נוסף, גמרא בסנהדרין.

יש לי עוד שני רמזים אבל כל אחד מהם יהפוך את החידה להרבה יותר קלה.

הפשטן
הודעות: 987
הצטרף: א' יוני 11, 2017 1:43 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי הפשטן » ש' פברואר 15, 2020 6:56 pm

יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
...
גמרא בסנהדרין.

מסתמא אתה מתכוון לדף כ ע"א: "הי' דוד יוצא מבין האנשים וכו' ונכנס לבין האנשים".
כמובן מדובר בשני מקומות שונים, כי לא הרי המקום שבו נמצאו "האנשים" שמהם דוד יצא - כהרי המקום שבו נמצאו "האנשים" שאליהם דוד נכנס.

אבל שים לב לדמיון שישנו, בין פתרון "האנשים", לבין פתרון "העפר" (כמו גם פתרון "התחנה") - שאותו ציינתי בפיסקה האחרונה שבהודעתי הקודמת. כמובן שברגע שבהודעתך המאוחרת יותר אתה הצטמצמת אל תוככי מסכת סנהדרין (כשבכך צימצמת את המקורות לשאיבת הפתרון), נפסל פתרון "העפר" שנתתי ממסכת שבת.

צופה_ומביט
הודעות: 4640
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ש' פברואר 15, 2020 9:11 pm

איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:43 am

יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 2:12 am

האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 9:47 am

יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

שאלות כאלו לא שואלים בעידן המחשבים, כל מי שברשותו פרוייקט השו"ת, יכול לכתוב 'פריזי' בשורת החיפוש, ולראות שרק בספר יהושע מוזכרים כל השבעה (חוץ מבתורה כמובן), וגם לראות היכן מוזכרים ששה או חמשה מהם.

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' פברואר 16, 2020 10:05 am

יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

קשור לחידתי לעיל: viewtopic.php?f=7&t=541&p=571696#p571696
ובחיפוש אחרי ה"גרגשי" (שהוא החסר ברוב המקומות) מצאתי רק ג' פעמים שמוזכרים שבעה עממים לא פחות ולא יותר: א' בסוף פרשת ואתחנן, וב' בספר יהושע.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 10:28 am

אכן ג' פעמים
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7% ... 7%99%D7%9D

אני עצמי לא ידעתי
נערך לאחרונה על ידי עזריאל ברגר ב א' פברואר 16, 2020 2:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
סיבה: איכא דרכא אחרינא - הוחלף קיושר לויקי' בקישור למכלול

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 10:29 am

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 10:57 am

יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 11:53 am

יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)

ברח. רש"י שמות לג ב, לד יא
נערך לאחרונה על ידי לבנון ב א' פברואר 16, 2020 12:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 12:00 pm

עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

הרמב"ן בסוף פרשת בא, ביאר מדוע פעמים מנה ששה ופעמים חמישה. ובפסוק ושלחתי את הצרעה, ביאר מדוע נזכרו רק אותם שלשה.

צופה_ומביט
הודעות: 4640
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » א' פברואר 16, 2020 12:01 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."


טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:02 pm

רש"י לג ב*

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:04 pm

צופה_ומביט כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."


טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.

הוא אשר אמרתי...
(ראיתי שלא פתרו אחרי שני הרמזים
viewtopic.php?p=601971#p601971
viewtopic.php?p=602077#p602077 )

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 12:08 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

לבנון
הודעות: 983
הצטרף: א' ספטמבר 01, 2013 11:00 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לבנון » א' פברואר 16, 2020 12:10 pm

יאיר כתב:רש"י לג ב*

תודה, תוקן

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 12:20 pm

לבנון כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.

חגי פאהן
הודעות: 469
הצטרף: ה' ינואר 25, 2018 4:10 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי חגי פאהן » א' פברואר 16, 2020 12:45 pm

יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.

גדול!!!

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » א' פברואר 16, 2020 1:10 pm

תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

צופה_ומביט
הודעות: 4640
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ב' פברואר 17, 2020 7:07 pm

צופה_ומביט כתב:איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.


מישהו?

עובדיה חן
הודעות: 1834
הצטרף: א' מאי 21, 2017 7:27 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עובדיה חן » ד' פברואר 26, 2020 6:54 am

איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

אישצפת
הודעות: 1366
הצטרף: א' יולי 16, 2017 2:43 pm
שם מלא: אברהם ישעיהו דיין

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אישצפת » ד' פברואר 26, 2020 7:19 am

עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה

עזריאל ברגר
הודעות: 12990
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » ד' פברואר 26, 2020 9:55 am

אישצפת כתב:
עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה

פעם שלישית גלידה?
viewtopic.php?p=411325#p411325
(לקראת הבחירות בפעם השלישית)


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 281 אורחים