עמוד 52 מתוך 119

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' אוקטובר 31, 2017 3:35 pm
על ידי מנין
מה השייכות של האריז"ל לר"ח טבת?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' נובמבר 02, 2017 8:11 pm
על ידי מנין
מנין כתב:מה השייכות של האריז"ל לר"ח טבת?

רמז: יום פטירתו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 3:42 am
על ידי משה פרץ
קראקובער כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?

משה ותיבתו מוזכרים ברש"י פ' נח.
שרה היתה בתיבה בתחילת פרשת לך לך (לא "במזוודה" כמו שאומרות הגננות), ודינה בפרשת וישלח.


הנביא הושע, מובא ברש"י בפסוק הראשון עה"ת אם כי זה רק דבוק לתיבה ולא בתוכה..


וסיחון ועוג

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 3:42 am
על ידי משה פרץ
עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 8:51 am
על ידי עזריאל ברגר
משה פרץ כתב:
עזריאל ברגר כתב:11 בני אדם היו בתיבה, וכולם נזכרו בחומש-רש"י בראשית (8+1 בפ' נח, 1 בפ' לך, 1 בפ' וישלח).
האם יש עוד?

וסיחון ועוג

לא לכו"ע.
ועכ"פ הם לא היו בתיבה אלא נסמכו לה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 9:01 am
על ידי יאיר
11 בתוך ו - 3 סמוכים/דבוקים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 9:03 am
על ידי עזריאל ברגר
יאיר כתב:11 בתוך ו - 3 סמוכים/דבוקים

יפה, אבל העיקר שכחתי לכתוב: הם לא הוזכרו בחומש ורש"י...

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 9:16 am
על ידי קראקובער
משה פרץ כתב:עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?

לגבי פרי שמניב פירות תוך שנה אם נוהג בו ערלה מזה שנח שתה מן היין מיד.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 10:49 am
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:
משה פרץ כתב:עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?

לגבי פרי שמניב פירות תוך שנה אם נוהג בו ערלה מזה שנח שתה מן היין מיד.

מי אמר ששתה מיד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 11:06 am
על ידי קראקובער
מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 12:51 pm
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.

על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 1:43 pm
על ידי קראקובער
עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.

על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".

נו נו, אפשר לחשוב שבאמת מדובר בהוכחה לדינא שאין ערלה בכה"ג כאילו נח שמר כל התורה כולה, הכול ע"ד החידוד, יש עוד עשר תירוצים על ה"קושיא" ואין מזכירין מעשה ניסים אחד מהם כמו שמתרצים לגבי אילן חרוב של רשב"י ובנו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' נובמבר 03, 2017 2:02 pm
על ידי עזריאל ברגר
קראקובער כתב:
עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.

על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".

נו נו, אפשר לחשוב שבאמת מדובר בהוכחה לדינא שאין ערלה בכה"ג כאילו נח שמר כל התורה כולה, הכול ע"ד החידוד, יש עוד עשר תירוצים על ה"קושיא" ואין מזכירין מעשה ניסים אחד מהם כמו שמתרצים לגבי אילן חרוב של רשב"י ובנו.

אני חשבתי שרוצים להביא ראיה הפוכה, מכך שיש ערלה בגפן (כדתנן בריבוי מקומות) למרות שנתנה פרי כשהיתה בתוך שנתה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' נובמבר 06, 2017 5:01 am
על ידי משה פרץ
עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:
משה פרץ כתב:עוד חידה: איך נלמד דין הפסיפלורה מפרשת נח?

לגבי פרי שמניב פירות תוך שנה אם נוהג בו ערלה מזה שנח שתה מן היין מיד.

מי אמר ששתה מיד?


עי' בס' תפארת יעקב עה"ת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' נובמבר 06, 2017 8:56 am
על ידי מנין
מנין כתב:
מנין כתב:מה השייכות של האריז"ל לר"ח טבת?

רמז: יום פטירתו.

תשובה: יום פטירתו - ה' אב, וא' טבת, היה יום קרבן עצים של אותה משפחה - בני פרעוש בן יהודה - תענית פ"ד מ"ד

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' נובמבר 07, 2017 5:13 am
על ידי משה פרץ
עוד חידה: אית דיליף לה מעשתי עשרי יריעות, ואיכא למילף נמי מאיש נעמה ועם הארץ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' נובמבר 07, 2017 5:15 am
על ידי משה פרץ
קראקובער כתב:
עזריאל ברגר כתב:
קראקובער כתב:מדרש רבה ל"ו ד':
אמר רבי חייא בר אבא: בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה, ויתגל בתוך אהלו.

על כגון דא אמרז"ל "אין מזכירין מעשה ניסים".

נו נו, אפשר לחשוב שבאמת מדובר בהוכחה לדינא שאין ערלה בכה"ג כאילו נח שמר כל התורה כולה, הכול ע"ד החידוד, יש עוד עשר תירוצים על ה"קושיא" ואין מזכירין מעשה ניסים אחד מהם כמו שמתרצים לגבי אילן חרוב של רשב"י ובנו.


נח קיים את התורה כדאיתא בתדבא"ר פ"ו.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' נובמבר 07, 2017 10:38 am
על ידי קראקובער
לפי הרמב"ן שהאבות שמרו רק בא"י לפי ר"י שהמבול לא היה בא"י וודאי אין קושיא ובר מין דין הרי ערלה נוהגת בחוץ לארץ רק הלכה למשה מסיני.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' נובמבר 07, 2017 12:03 pm
על ידי עזריאל ברגר
כולם יודעים את הביטוי "כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק".
על מי עוד נאמר ביטוי דומה?
(פסחים קו,א תוד"ה קפיד)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' נובמבר 07, 2017 12:50 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:כולם יודעים את הביטוי "כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק".
על מי עוד נאמר ביטוי דומה?
(פסחים קו,א תוד"ה קפיד)

על רבי אלעזר בעירובין מו א
על רבי אליעזר בנדה ו א
ורבים כהנה בראשונים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' דצמבר 09, 2017 8:08 pm
על ידי לבנון
שאלות בגימטריאות של שמות אנשים בתנ"ך:

א. מה הוא השם בעל הגימטריה הנמוכה ביותר בתנ"ך?
ב. מהו השם בן ארבע אותיות, בעל הגימטריה הנמוכה ביותר?
ג. מי הזוג (בעל ואשה) בתנ"ך, אשר הגימטריה הכוללת של שמם, הוא הגדול ביותר?
(אלמלא אסתר היתה אשתו של אחשורוש, זו היתה התשובה - 1482).
ד. מי הזוג אשר הגימטריה הכוללת של שמם, הוא הנמוך ביותר?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' דצמבר 09, 2017 8:16 pm
על ידי לבנון
משה פרץ כתב:נח קיים את התורה כדאיתא בתדבא"ר פ"ו.

לא כתוב שם שנח קיים את התורה, אלא שקיים מה שכתוב בתורה להביא קרבן.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' דצמבר 09, 2017 10:21 pm
על ידי לייטנר
לבנון כתב:שאלות בגימטריאות של שמות אנשים בתנ"ך:

א. מה הוא השם בעל הגימטריה הנמוכה ביותר בתנ"ך?
ב. מהו השם בן ארבע אותיות, בעל הגימטריה הנמוכה ביותר?

א. גד
ב. אהוד?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' דצמבר 09, 2017 10:25 pm
על ידי לבנון
לייטנר כתב:
לבנון כתב:שאלות בגימטריאות של שמות אנשים בתנ"ך:

א. מה הוא השם בעל הגימטריה הנמוכה ביותר בתנ"ך?
ב. מהו השם בן ארבע אותיות, בעל הגימטריה הנמוכה ביותר?

א. גד
ב. אהוד?

א. לא
ב. לא

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' דצמבר 09, 2017 10:26 pm
על ידי לייטנר
א. אגא
ב. אחאב

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' דצמבר 09, 2017 10:40 pm
על ידי לבנון
לייטנר כתב:א. אגא
ב. אחאב

יפה!
ועכשיו לג' ולד'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 6:05 am
על ידי לייטנר
ג. ושתי ואחשורוש
ד. דוד ואביגיל

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 9:27 am
על ידי הבטחתי
ד. אחאב איזבל

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 11:39 am
על ידי לבנון
ג. מאותה הסיבה שהיה נראה לי לפסול את אסתר ואחשורוש (לא מטעם שבת ישראל איננה נשאת לגוי), נראה לי גם לפסול את ושתי (אף שבאמת לא חשבתי על רעיון זה), כי משום מה לא נראה שהיחס ביניהם היה כשל בעל ואשה, אלא שהיא שמשה לו כמלכה. ואינני יודע מה ההגדרה הברורה שלהן. אין לי ראיות לזה, אלא שכך התרשמתי מתוך הכתובים, ואולי אני טועה.
ועכ"פ כוונתי היתה על מנשה ומשלמת (מלכים ב כא יט).
ד. התשובה היא: אחז ואבי (מלכים ב יח ב).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 12:14 pm
על ידי לייטנר
לא זכור לי שמוזכרים יחסי אישות בין מנשה למשלמת או בין אחז לאבי. כמובן שסביר שהיו לאור העובדה שהנשים היו אמהות לבני האבות.
עכ"פ, בחידות שהחד אותן צריך להסביר: "לא חשבתי ש... התכוונתי ש...", צריך הגדרות מדויקות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' דצמבר 10, 2017 12:29 pm
על ידי לבנון
לייטנר כתב:לא זכור לי שמוזכרים יחסי אישות בין מנשה למשלמת או בין אחז לאבי. כמובן שסביר שהיו לאור העובדה שהנשים היו אמהות לבני האבות.
עכ"פ, בחידות שהחד אותן צריך להסביר: "לא חשבתי ש... התכוונתי ש...", צריך הגדרות מדויקות.

אתה צודק בתשובתך, ואעפ"כ הסברתי מה היתה דעתי.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 8:39 pm
על ידי יאיר
אסנת היתה בת דינה כידוע ומצד שני שאול בן הכנענית-בן דינה (שנבעלה לכנעני) כיצד יתכן שמאותה ביאה של שכם נולדו 2 והרי לא מוזכר שהיו תאומים וכן אם נאמר דדרשות חלוקות הן עדיין יהיה קשה איך יוסף נשא את אסנת?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 9:24 pm
על ידי מנצפך
יאיר כתב:אסנת היתה בת דינה כידוע ומצד שני שאול בן הכנענית-בן דינה (שנבעלה לכנעני) כיצד יתכן שמאותה ביאה של שכם נולדו 2 והרי לא מוזכר שהיו תאומים וכן אם נאמר דדרשות חלוקות הן עדיין יהיה קשה איך יוסף נשא את אסנת?

לא הבנתי למה זה חידה, אבל לא כתוב ששאול היה בן שכם, אלא בן שמעון שהבטיח לו שיקחנה, כי לא רצתה לצאת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ה' דצמבר 21, 2017 9:40 pm
על ידי יאיר
נכון ונכון שזה לא כ"כ חידה אבל לקח כשעה עד שנענתה

ואדאתינן להכא אשאל 'חידה' אחרת באותו ענין..

ר"ע הרי היה גלגול של שכם (ויש בזה אריכות) ומצד שני עשרת הרוגי מלכות היו גלגול השבטים והיאך היה פעמיים באותו דור ודיבר כביכול עם עצמו??

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' דצמבר 22, 2017 7:54 am
על ידי אמיר כרמי
יאיר כתב:נכון ונכון שזה לא כ"כ חידה אבל לקח כשעה עד שנענתה

ואדאתינן להכא אשאל 'חידה' אחרת באותו ענין..

ר"ע הרי היה גלגול של שכם (ויש בזה אריכות) ומצד שני עשרת הרוגי מלכות היו גלגול השבטים והיאך היה פעמיים באותו דור ודיבר כביכול עם עצמו??

ר"ע היה כנגד השכינה ולא כנגד האחים(היו ט במכירתו)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' דצמבר 22, 2017 8:10 am
על ידי מנצפך
אאל"ט, במקורות מובא פעמים שהיה כנגד יוסף ופעמים כנגד שמעון.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' דצמבר 22, 2017 8:19 am
על ידי מנצפך
יאיר כתב:נכון ונכון שזה לא כ"כ חידה אבל לקח כשעה עד שנענתה

ואדאתינן להכא אשאל 'חידה' אחרת באותו ענין..

ר"ע הרי היה גלגול של שכם (ויש בזה אריכות) ומצד שני עשרת הרוגי מלכות היו גלגול השבטים והיאך היה פעמיים באותו דור ודיבר כביכול עם עצמו??

viewtopic.php?f=17&t=5039#p40584

כמה זמן לקח..?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' דצמבר 22, 2017 2:02 pm
על ידי יאיר
אכן!!! :)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ג' ינואר 02, 2018 10:47 pm
על ידי עזריאל ברגר
חידה ללומדי הדף היומי,
נסו לפתור אותה ללא שימוש במחשב או בקונקורדנציה וכדו':
בדף של היום דובר על שם ה' עם הקדמת אותיות השימוש.
היכן ניתן למצוא את כולם בפסוקים:
מה' - ?
שה' - ?
הה' - ?
וה' - ?
כה' - ?
לה' - ?
בה' - ?

את כולם מצאתי בתורה, בספרי ההפטרות, או בסידור (כלומר: פסוקים הנאמרים בתפילות שונות).

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' ינואר 03, 2018 8:08 pm
על ידי עזריאל ברגר
עזריאל ברגר כתב:חידה ללומדי הדף היומי,
נסו לפתור אותה ללא שימוש במחשב או בקונקורדנציה וכדו':
בדף של היום דובר על שם ה' עם הקדמת אותיות השימוש.
היכן ניתן למצוא את כולם בפסוקים:
מה' - ?
שה' - ?
הה' - ?
וה' - ?
כה' - ?
לה' - ?
בה' - ?

את כולם מצאתי בתורה, בספרי ההפטרות, או בסידור (כלומר: פסוקים הנאמרים בתפילות שונות).

מה' יצא הדבר (פרשת חיי שרה).
אשרי העם שה' אלוקיו (תהילים, בסידור).
הה' אין בציון (הפטרת תשעה באב, מופע יחיד בתנ"ך, והיא כמובן ה"א התמיהה ולא ה"א הידיעה שאיננה יכולה לבוא לפני שם פרטי).
וה' פקד את שרה (פרשת וירא).
מי כה' אלוקינו המגביהי לשבת (תהילים, הלל).
הודו לה' כי טוב (פעמים רבות בתהילים, ובמקומות נוספים).
ואשביעך בה' אלוקי השמים (פרשת חיי שרה).

כמובן שלחלקם יש עוד, כגון: היפלא מה' דבר, וה' שמים עשה, אין קדוש כה', ויבן נח מזבח לה', והאמין בה' (אברהם, פרשת לך), ויאמינו בה' ובמשה עבדו.