עמוד 72 מתוך 119

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 12:23 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:עין הוסתרה ומיד חשכה

ויכס (הסתרה) את עין כל הארץ ו(מיד) תחשך הארץ

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 12:35 pm
על ידי יאיר
א.JPG
א.JPG (7.89 KiB) נצפה 9712 פעמים
ב.JPG
ב.JPG (8.06 KiB) נצפה 9712 פעמים

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 2:36 pm
על ידי חגי פאהן
א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 3:01 pm
על ידי באר בשדה
חגי פאהן כתב:א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
viewtopic.php?t=541&start=80#p29799
ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.
viewtopic.php?f=17&t=8088

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 3:11 pm
על ידי חגי פאהן
באר בשדה כתב:
חגי פאהן כתב:א. בפרשת בשלח יש פסוק עם 5 מילים רצופות המתחילות בא'. אולם יש שני פסוקים בתורה שבהם יש 6 מילים רצופות המתחילות בא'.
viewtopic.php?t=541&start=80#p29799
ב. יש בפרשת בשלח פסוק שיש בו את כל הא-ב.
viewtopic.php?f=17&t=8088

יפה.
א. כתוב שם שיש כ"ו פסוקים שיש בהם כל הא-ב, אולם הרצתי בדיקה על כל התנך והיא מצאה רק י"ט. הכיצד? (זו לא חידה, אני לא יודע)
ב. יש פסוק אחד בכל התנ"ך שמכיל כל הא-ב כולל הסופיות.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 3:39 pm
על ידי חגי פאהן
הכל בסדר, כ"ו הפסוקים נמצאו, לא ספרתי פסוקים שיש לדוגמה ף ואין פ.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 4:46 pm
על ידי עזריאל ברגר
מתוך האשכול על ספר מלכים:
עזריאל ברגר כתב:
יעקב בורלשטיין כתב:יח יז. ויאמר אחאב אליו האתה זה עוכר ישראל. פסוק זה מפליא ביותר משום שנראה שאחאב סבור שאליהו נהג שלא כראוי, ואכן בדברי חז"ל נראה שהקב"ה הקפיד על אליהו (וכן בדברי אליהו עצמם שאמר לקב"ה הגם לאשה וכו' הרעות, שמשמעות הדברים שהבין שהקב"ה מבקש להרע לו).
עוד אציין, כי כמדומה שלא מצינו בתנ"ך שהוא מצטט בשום מקום דברי רהב שנאמרים על ידי רשע כלפי הצדיק, וכאן הוא המקום היחיד שהמקרא מביא לנו את דברי הבלע שנאמרו על הצדיק על ידי הרשע.

אמנם זה דבר נדיר, אך כמדומני שאינו יחיד בתנ"ך.
כגון "ירא ה' עליכם וישפוט אשר הבאשתם את ריחנו בעיני פרעה" וגו'.
או "המעט כי העליתנו מארץ זבת חלב ודבש להמיתנו במדבר" וגו'.
או "אי זה עבר רוח ה' מאיתי לדבר אותך" (לקמן כב,כד)

יעקב בורלשטיין כתב:ייש''כ גדול
אציין שעדיין כאן זה כנראה המקום הכי נוקב, ובפרט שמדובר בכינוי גנאי ובשונה משאר המקומות שבהם רק מאשימים את הצדיק במעשים כאלו ואחרים

ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 4:48 pm
על ידי יעקב בורלשטיין
סקרנתני

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 4:55 pm
על ידי עזריאל ברגר
נזכרתי:
מדוע בא-המשוגע הזה אליך?

(עבדי יהורם מלך ישראל שואלים את יהוא, על יונה הנביא)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 5:31 pm
על ידי יעקב בורלשטיין
והוא כינוי לנביא שקר
כמו בהושע
אֱוִיל הַנָּבִיא מְשֻׁגָּע אִישׁ הָרוּחַ

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 7:04 pm
על ידי יאיר
עזריאל ברגר כתב:ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?

אחאב לאליהו 'עוכר ישראל'

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 02, 2020 7:05 pm
על ידי עזריאל ברגר
יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:ומכאן לחידה: האם יש עוד מקום בתנ"ך שבו רשע מכנה צדיק בכינוי גנאי?

אחאב לאליהו 'עוכר ישראל'

חבל שלא קראת את ההודעה המקורית בשלמותה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' פברואר 14, 2020 8:40 am
על ידי יאיר
מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' פברואר 14, 2020 10:04 am
על ידי הפשטן
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

אני בטוח שלא התכוונת אל יציאה/כניסה מתוך/אל "תחנה", וכל כיוצא בזה, ולכן עדיף שתזקק את נוסח החידה, על מנת שהגולשים לא יציעו פתרונות שאליהם לא התכוונת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' פברואר 14, 2020 12:13 pm
על ידי יאיר
זה אשכול חידות תורניות...

נשאל זאת כך:

יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?

מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' פברואר 14, 2020 1:40 pm
על ידי הפשטן
יאיר כתב:זה אשכול חידות תורניות...

נשאל זאת כך:

יש דבר (X) שיוצא מY ונכנס לY אחר שונה לגמרי (רק אותו שם). מהו הדבר (הX) ומהו הY?

מוזכר בגמרא. אם לא ידעו אביא רמז נוסף.


ברור שזה אשכול של חידות תורניות, אבל הדוגמה שהבאתי מהתחנה, לא נועדה להציג את פתרון החידה, אלא (כפי שציינתי) נועדה לשמש כלי שיסייע לך לזקק את נוסח החידה על מנת שהגולשים לא יציעו לך פתרונות שאליהם לא התכוונת.

לא מובן לי, איך מסייעת לך - ההסתייגות שלך - שזהו אשכול של חידות תורניות. מייד אסביר לך מה לא מובן לי, אבל אקדים להגיד כך: הבה נניח (סתם בשביל הדיון), שהאשכול הזה לא הי' מוגבל לחידות תורניות, אז האם הנוסח החדש של חידתך הי' מצליח לסלק את פתרון התחנה?

לא הי' מצליח, נכון? אז גם עכשיו, אחרי שציינת את הידוע מראש - שהאשכול הזה מוגבל לחידות תורניות - עדין הנוסח החדש של חידתך אינו מצליח לסלק פתרונות שאליהם לא התכוונת! כי מה זה משנה האם זה "אוטובוס שיוצא מתוך תחנה ונכנס לתוך תחנה", או שזה הפסוק - המובא בתוך "התורה" עצמה (ולכן הוא "תורני" לעילא ולעילא) - והמצוטט בתוך הגמ' עצמה (במסכת שבת פרק השואל): "כי מעפר אתה ואל עפר תשוב", כלומר: אתה בא מתוך עפר גן עדן ואתה שב אל עפר בית הקברות, או למשל הפסוק בקהלת "הכל הי' מן העפר והכל שב אל העפר", בתכלס, עדין הגולשים יכולים להציע לך עוד פתרונות שאליהם לא התכוונת, ואני בטוח שהם יוכלו להוסיף לעשות כך - עם עוד פתרונות "בלתי רצויים" שכאלה, גם אחרי שאתה מבהיר להם שאתה מחפש דווקא פתרונות מהגמ'. לכן אני חוזר ומציע, שתזקק יותר את נוסח החידה, כדי לוודא כי (אילו האשכול לא הי' מיועד רק לחידות תורניות) אז אף אחד לא הי' יכול להציע לך פתרונות מסוג של "תחנה" וכדומה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ו' פברואר 14, 2020 4:01 pm
על ידי יאיר
לזקק איני רוצה כי אז זה יהיה קל.

אתן רמז נוסף, גמרא בסנהדרין.

יש לי עוד שני רמזים אבל כל אחד מהם יהפוך את החידה להרבה יותר קלה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' פברואר 15, 2020 6:56 pm
על ידי הפשטן
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?
...
גמרא בסנהדרין.

מסתמא אתה מתכוון לדף כ ע"א: "הי' דוד יוצא מבין האנשים וכו' ונכנס לבין האנשים".
כמובן מדובר בשני מקומות שונים, כי לא הרי המקום שבו נמצאו "האנשים" שמהם דוד יצא - כהרי המקום שבו נמצאו "האנשים" שאליהם דוד נכנס.

אבל שים לב לדמיון שישנו, בין פתרון "האנשים", לבין פתרון "העפר" (כמו גם פתרון "התחנה") - שאותו ציינתי בפיסקה האחרונה שבהודעתי הקודמת. כמובן שברגע שבהודעתך המאוחרת יותר אתה הצטמצמת אל תוככי מסכת סנהדרין (כשבכך צימצמת את המקורות לשאיבת הפתרון), נפסל פתרון "העפר" שנתתי ממסכת שבת.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ש' פברואר 15, 2020 9:11 pm
על ידי צופה_ומביט
איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:43 am
על ידי יאיר
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 2:12 am
על ידי יאיר
האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 9:47 am
על ידי לבנון
יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

שאלות כאלו לא שואלים בעידן המחשבים, כל מי שברשותו פרוייקט השו"ת, יכול לכתוב 'פריזי' בשורת החיפוש, ולראות שרק בספר יהושע מוזכרים כל השבעה (חוץ מבתורה כמובן), וגם לראות היכן מוזכרים ששה או חמשה מהם.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 10:05 am
על ידי עזריאל ברגר
יאיר כתב:האם יש מקום בתנ"ך שמוזכרים שבעת העממין? א"כ, היכן?

קשור לחידתי לעיל: viewtopic.php?f=7&t=541&p=571696#p571696
ובחיפוש אחרי ה"גרגשי" (שהוא החסר ברוב המקומות) מצאתי רק ג' פעמים שמוזכרים שבעה עממים לא פחות ולא יותר: א' בסוף פרשת ואתחנן, וב' בספר יהושע.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 10:28 am
על ידי יאיר
אכן ג' פעמים
https://www.hamichlol.org.il/%D7%A9%D7% ... 7%99%D7%9D

אני עצמי לא ידעתי

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 10:29 am
על ידי יאיר
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 10:57 am
על ידי יאיר
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 11:53 am
על ידי לבנון
יאיר כתב:
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

ודאתינן להכי. מי יודע מדוע בד"כ הגרגשי מושמט?
(את זה אני דוקא יודע..)

ברח. רש"י שמות לג ב, לד יא

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:00 pm
על ידי לבנון
עזריאל ברגר כתב:
עזריאל ברגר כתב:כמה הם?
עשרה? שבעה? ששה? אולי ששה בספירה קצת שונה? אולי חמשה? אולי שלשה? ולפעמים כולם נמנים כאחד!
מי הם?

עמי כנען:
בברית בין הבתרים - עשרה.
בכמה מקומות בודדים - שבעה.
בדרך כלל התורה מונה רק ששה, בהשמטת הגרגשי.
בתפילת שחרית של כל יום (בפיסקה המתחלת "וכרות עמו הברית") - ששה, בהשמטת החוי.
בסוף פרשת בא - בפרשת קדש (שרבים אומרים אותה בתפילין - אם בתפילין דרש"י או בתפילין דר"ת) - חמשה, בהשמטת הפריזי והגרגשי.
בפרשת משפטים "וְשָׁלַחְתִּי אֶת הַצִּרְעָה לְפָנֶיךָ וְגֵרְשָׁה אֶת הַחִוִּי אֶת הַכְּנַעֲנִי וְאֶת הַחִתִּי מִלְּפָנֶיךָ" - שלשה.
ופעמים רבות נקראים כולם בשם "כנעני".

הרמב"ן בסוף פרשת בא, ביאר מדוע פעמים מנה ששה ופעמים חמישה. ובפסוק ושלחתי את הצרעה, ביאר מדוע נזכרו רק אותם שלשה.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:01 pm
על ידי צופה_ומביט
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."


טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:02 pm
על ידי יאיר
רש"י לג ב*

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:04 pm
על ידי יאיר
צופה_ומביט כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."


טוב, זה כבר לא רמז אלא הדבר עצמו. הנשמה יוצאת מגוף ונכנסת לגוף.

הוא אשר אמרתי...
(ראיתי שלא פתרו אחרי שני הרמזים
viewtopic.php?p=601971#p601971
viewtopic.php?p=602077#p602077 )

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:08 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:10 pm
על ידי לבנון
יאיר כתב:רש"י לג ב*

תודה, תוקן

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:20 pm
על ידי יאיר
לבנון כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 12:45 pm
על ידי חגי פאהן
יאיר כתב:
לבנון כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:
יאיר כתב:מהו הדבר היוצא ממקום, ונכנס למקום אחר לגמרי, ושני המקומות נקראים באותו שם?

מופיע בפרק 'חלק', משהו רוחני

רמז אחרון בהחלט

"אין בן דוד בא עד ש..."

היכן מצאת את זה ב'חלק', בגמ' דידן הוא ביבמות ע"ז ונדה?

אכן מחילה מהציבור. איתי תלון משוגתי
ובאמת תימה מדוע לא הכניסוהו גם בפרק 'חלק'.

גדול!!!

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: א' פברואר 16, 2020 1:10 pm
על ידי יאיר
תודה
(הענין הוא שבטוח שזה עבר בראש לכל לומד בתת מודע...)

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ב' פברואר 17, 2020 7:07 pm
על ידי צופה_ומביט
צופה_ומביט כתב:איפה מצינו אדם שעובר במזיד גמור (בלי שום שגגה שהיא) עברה שחייבים עליה כרת/מלקות - וחייב/מביא עליה קרבן חטאת ותו לא.


מישהו?

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' פברואר 26, 2020 6:54 am
על ידי עובדיה חן
איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' פברואר 26, 2020 7:19 am
על ידי אישצפת
עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה

Re: אשכול אביעה חידות

פורסם: ד' פברואר 26, 2020 9:55 am
על ידי עזריאל ברגר
אישצפת כתב:
עובדיה חן כתב:איך יש מצב שאדם שאכל משהוא והוא יברך אח"כ כ20 ברכות

לא הבדיל בתפילתו וטעם קודם הבדלה

פעם שלישית גלידה?
viewtopic.php?p=411325#p411325
(לקראת הבחירות בפעם השלישית)