ולמה הצריכו חכמים אורך כל שיטה כאורך ג' "למשפחותיכם"?
כנגד ד' דגלים, לכל דגל: ג' דגלים, ג' שבטים, ג' ראשי משפחות.
ההלכה עצמה היא בבלי, מנחות ל ע"א.
אבל אני מתקשה בהבנת הטעם: "כנגד ד' דגלים...". אביא את אשר כתבתי בהסברו, ואשמח לשמוע את חוות דעת הלומדים:
כלומר: 3 דגלים × 3 שבטים × 3 ראשי משפחות = 27, כמניין שלש פעמים "למשפחותיכם" (בכתיב חסר; עי' לעיל, הערה 828). אכן, עניינם של ארבע מחנות הדגלים שבכל אחת מהן היו שלושה שבטים ושלושה דגלים, מפורש בבמדבר ב א ואילך, אך לא הבנתי מדוע נמנו כאן ג' שבטים בנפרד מ־ג' דגלים, הן שניהם דבר אחד, וגם לא הבנתי מהו "ג' ראשי משפחות". וצ"ע.