נפשי בשאלתי לפני החכמים דפה
האם יודעים מי עוסק בשאלה הבאה:
בהלכות ברכת הגומל מבואר שבן מברך על אביו ורבו "שגמל לאבי כל טוב" (משנ"ב רי"ט סקי"ז וסקי"ח) ובביאור הלכה (שם סוף ד"ה ואין זה) צידד לומר שאין זה רשות אלא חיוב "אבל על אביו ורבו מסתברא שצריך לברך הגומל כמו שצריך לברך על ניסו".
והנה מעולם לא שמעתי מישהו שעלה לתורה ובירך נוסח זה לאחר שהחלים אביו ממחלה.
ומסתמא אין מקום לחלק בין אם אביו התרפא לבין אם אביו טס במטוס מעל ימים ומדבריות, וא"כ מדוע לא שמענו שמברכים הגומל לאבי אחרי שנסע אביו לחו"ל??
ומה הדין אם נסעו אביו ואמו יחד - האם מברך על שניהם בברכה אחת או ברכה לכל אחד?
ועוד ועוד ספיקות וציורים. אשר היו אמורים להיות הלכות מצויות בכל ישראל.
היכן הטעות שלי?