תולעת ספרים07 כתב:ברש"י בראשית פרק ל פסוק ח נפתולי אלקים. ואני מפרשו לשון (דברים לב ה) עקש ופתלתול, נתעקשתי והפצרתי פצירות ונפתולים הרבה למקום להיות שוה לאחותי:
כלומר לדעת רש"י הכוונה התעקשתי עם השם כביכול
ובהכרח שכך הוא הפירוש שאם לא כן אין כל הסבר למה שכתוב בתהלים עם עקש תתפתל
אלא כך פירושו עם עקשן תתעקש וכפי שפירש רש"י אצל נפתלי, שהוא מלשון עקשנות שהתעקשה עם השם...
יתכן שכבר כתבו כן בפורום אך פשוט לא היה לי את הפנאי להיכנס היום לפורום.
--
דרך אגב: מה הפשט תפילין האם מלשון תפלה או מלשון עקש ופתלתול שהרי כל עקשן ופתלתול הולך סביב וכפי שכבר הביאו כל זה לעיל.
תולעת ספרים07 כתב:דרך אגב: מה הפשט תפילין האם מלשון תפלה או מלשון עקש ופתלתול שהרי כל עקשן ופתלתול הולך סביב וכפי שכבר הביאו כל זה לעיל.
תולעת ספרים07 כתב:ואני מפרשו לשון (דברים לב ה) עקש ופתלתול, נתעקשתי והפצרתי פצירות ונפתולים הרבה למקום להיות שוה לאחותי
מתוך דברי רש"י בבראשית שם.
ולדעתי הדבר פשוט שזה הפשט בתהלים מה גם שעד כמה שזכיתי להכיר את רש"י הקדוש הרי כשאינו מפרש כלום הוא מסתמך על מה שפירש כבר במקום אחר.
בכל אופן מי שמפרש אחרת את דברי הפסוק אינו אלא טועה ומטעה שהרי זהו תוכן הפסוק עם חסיד תתחסד עם גבר תמים תתמם עם נבר תתברר ועם עקש תתפתל.
וברש"י שם פסוק כ"ו לפי שכן דרכיו לגמול מדה כנגד מדה....
לא ידעתי איך אפשר לפרש אחרת...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 200 אורחים