שמתי לב שבכמה נושאים יש לרבנו תם שיטה יחודית, וכאשר האחרונים פוסקים שלא כשיטתו, לא רק שהם נוטים מדבריו אלא חלקם גם כותבים שאין לצרף את שיטתו לספק ספיקא או לסניף.
זמני היום - האם מצרפים את שיטת ר"ת כדי להכשיר הפסק טהרה שנעשה בבין השמשות של הגאונים.
תערובות - האם מצרפים את שיטת ר"ת שהבליעות נותנות טעם לפגם כבר לאחר לינת לילה.
טומאת כהן - האם מצרפים את שיטת ר"ת שכל שכבר נטמא באותו יום, אין איסור מן התורה להטמא שנית באותו יום כיון שלא מוסיף ימי טומאה, וכ"ש שאינו חייב מן התורה לפרוש מן הטומאה.
מה הסיבה לתופעה זו?
האם מצאנו עוד דוגמאות?