תנא דבי אליהו כל השונה הלכות מובטח לו שהוא בן עולם הבא
נדה עג.
תנא דבי אליהו כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא
באתר הכי גרסינן לא הביאו אף עד נוסח אחד (ממסכת נדה) שיש בו התיבות "בכל יום".
בדפוסים הבאים ממסכת נדה לא מופיעות התיבות "בכל יום":
שונצינו רמ"ט
ונציה ר"פ
ונציה ר"צ
ונציה (יושטיניאן) שי"א
בסיליאה ש"מ
קראקא שס"ה
האנוויאה (לובלין) שע"ח
בדפוסים הבאים (ממסכת נדה) מופיעות התיבות "בכל יום":
אמשטרדם ת"ז
פרנקפורט דאדרה תנ"ט
פרנקפורט דמיין תפ"ב
ובלי לבדוק, אני נוקט שכך הוא בכל הדפוסים עד וילנא
שאלות:
האם יש מקור קדום במדרשים לתיבות "בכל יום"?
מדוע החליטו להכניס את התיבות "בכל יום" לגמ'?
מדוע הכניסו אותן רק בנדה ולא במגילה?
האם יש אזכור במפרשים על הגמ' בנדה קודם לדפוס אמשטרדם ת"ז שההבטחה היא רק למי ששונה הלכות בכל יום?