מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
צופה_ומביט
הודעות: 4657
הצטרף: ד' אפריל 29, 2015 5:26 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי צופה_ומביט » ש' פברואר 10, 2024 9:56 pm

בן מיכאל כתב:הוא ביקש להעתיק את הקונטרס תכלא דחלזון - שהוא קונטרס שמסקנותיו מגוחכות.

וזה כן בסדר?

בן האלקשי
הודעות: 53
הצטרף: ד' אפריל 07, 2021 9:35 pm
מיקום: ירושלים עיה"ק תובב"א

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי בן האלקשי » ש' פברואר 10, 2024 10:42 pm

צופה_ומביט כתב:
בן האלקשי כתב:
צופה_ומביט כתב:אז כשכתוב שם "והראוני קונטרס תכלא דפזלון" - מה הכוונה?
למי הראו, ומי כותב "הראוני"?

זה גם ציטוט מתכלא דפזלון

לא ציטוט, כי שם כתוב "בא לידי".
וא"כ לכאורה כוונתו שבקונטרס הפזלון הנ"ל [שפותח "בא לידי"] ראה את סיכום דברי ה"תכלא דפזלון", והקונטרס הנ"ל הוא הוא ש"הראוני" את דברי התכלא דפזלון,
וא"כ הוא מעיד על עצמו שאת החומר ראה בעצמו בקונטרס הפזלון הנ"ל.
ולכל היותר אחד העורכים הראה לו את המובא בקונטרס הפזלון הנ"ל ועליו קאי "והראוני",
סוף דבר: מישהו שם כתב "והראוני" על עצמו, ולא כציטוט מהקונטרס.

אא"כ מדובר בגניבה ספרותית [וכזו שנתקיים בה הלעיטהו לגנב וימות], שזו כבר בעיה אחרת מצד עצמה.


ראיתי הצעה של מישהו שמדובר במישהו מהמערכת שמסיבה כלשהי חמד לצון / רצה להטריל / להכפיש את המחבר, והכניס בכוונה את הקטע הזה לספר.
זה עדיין אומר שאין שום מבקר ראשי נורמלי [או שהמטריל הוא הוא העורך הראשי], ושהמחבר לא עובר על כל הספר לפני ההדפסה.
גם צ"ע הכיצד הטריל בצורה בולטת כזו, וכיצד לא חש שמיד ייתפס, ועוד שאלות עזה"ד.
וצ"ע.

אכן צודק
לכאו' זה שינוי נוסח של העורך להתאימו לסגנון המחבר.....
בושה וכלימה
בדיוק הייתי בשבת ש''ב במשפחתי והבנתי שזה הנושא בעולם הישיבות כבר שבוע...
או כמו שהגדיר בן דוד מחברון ''כל המחשבים של אוצה''ח עומדים על העמוד הזה''....
אגב - גם ההגעה של הנושא לגרשוני קרתה ע''י בחור מחברון שסיפר זאת לאחד ממכריו (שניהם מחברי אתרא דידן....)

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי עובר ושב » ש' פברואר 10, 2024 11:22 pm

מחשבה אחת כתב:פשוט לכל באי שער עירו שהמחדל נזקף לזכות המבקרים שהוא מעסיק בפרויקט שלו (על עושי המלאכה עצמם אין להכביר).


עד עכשיו היה פשוט לכל באי שער עירו שהוא לא מעסיק עורכים ומבקרים, וגם בתחילת ספריו אין אפילו קמצוץ של קרדיט למאן דהו (ומכל מקום אם היה עורך כזה, מן הסתם היה שמו מפורסם).

פתאום כשמתגלה דבר כזה, אז "פשוט" להיפך?

ממה נפשך יש כאן בעיה, כי אם תאמר שאחרים עורכים לו את הספר והוא אינו יודע מה כתוב שם, אז אי אפשר לסמוך על ספריו.

וגם אם היה אחד מתלמידיו הקרובים עורך את ספרו, בוודאי לא היה מכניס קטע כזה במזיד כדי לגרום בושה ומבוכה גדולה.

אלא מאי, אתה מתקשה להאמין שהרב יצחק יוסף העתיק והדביק קטע כזה, גם אני מתקשה להאמין אבל אני ממתין להסברים ולא מתרץ תירוצים אוטומטיים.

אגב, תלמידיו הקרובים נמצאים בפורום מורשת מרן, ועד עתה אף אחד מהם לא הגיב על הנושא - רק מחקו את הנושא הזה שעלה גם שם כמובן וביקשו הבהרות ממי שיודע.

אם כדבריך יש עורכים ומבקרים, מזמן הם היו מוקעים אל עמוד הקלון.

פלוריש
הודעות: 2416
הצטרף: ה' ינואר 15, 2015 6:17 pm
שם מלא: אריאל דוד

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי פלוריש » ש' פברואר 10, 2024 11:33 pm

תא חזי כתב:
איש_ספר כתב:לצערינו כאן זה לא יקרה. אין שום שבר ואין כלום. הכל ימשיך כמות שהיה. מה זה אומר עלינו?

עלינו זה לא אומר כלום. אנחנו סובלים בשקט.
אם לראות מכתב שנכתב שבוע (!!!) אחרי האסון והטבח הגדול ביותר שאירע ביהודים בארה"ק כמדומני מזמן הצלבנים ואילך, וכמובן מזמן השואה ופרעות תרפ"ט (לתקפ"ץ), שעוסק בזוטי-זוטות ובשטנה, בשעה שמתינו מוטלים לפנינו כפשוטו. למה אנחנו מצפים? אין ציפיות לכלום, ולא עלינו ולא עליכם תלונותיכם.

כוונת כת"ר למכתב שממוען לר' רפאל יוסיפוב מתאריך ל תשרי תשפ"ד?
מישהו ביקש ממני להעלות את המכתב, אבל לא העזתי מרוב זעזוע...

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי איש_ספר » א' פברואר 11, 2024 12:06 am

פלוריש כתב:
תא חזי כתב:
איש_ספר כתב:לצערינו כאן זה לא יקרה. אין שום שבר ואין כלום. הכל ימשיך כמות שהיה. מה זה אומר עלינו?

עלינו זה לא אומר כלום. אנחנו סובלים בשקט.
אם לראות מכתב שנכתב שבוע (!!!) אחרי האסון והטבח הגדול ביותר שאירע ביהודים בארה"ק כמדומני מזמן הצלבנים ואילך, וכמובן מזמן השואה ופרעות תרפ"ט (לתקפ"ץ), שעוסק בזוטי-זוטות ובשטנה, בשעה שמתינו מוטלים לפנינו כפשוטו. למה אנחנו מצפים? אין ציפיות לכלום, ולא עלינו ולא עליכם תלונותיכם.

כוונת כת"ר למכתב שממוען לר' רפאל יוסיפוב מתאריך ל תשרי תשפ"ד?
מישהו ביקש ממני להעלות את המכתב, אבל לא העזתי מרוב זעזוע...

הובהר לי שזה המכתב. והנה הקטע הרלוונטי. לא היתה כזאת בישראל.
יוספוב.jpg
יוספוב.jpg (182.48 KiB) נצפה 3999 פעמים

מענה איש
הודעות: 1024
הצטרף: ה' יולי 06, 2017 12:14 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי מענה איש » א' פברואר 11, 2024 12:29 am

איש_ספר כתב:
עובר ושב כתב:מהתירוצים המגוחכים שנכתבים כאן וגם במקומות אחרים, נראה שיש כאלה שלא הפנימו את גודל השבר.

איזה שבר?

תארו לכם שמאיר שלו או עמוס עוז היו נכשלים בדבר כזה. הם היו גוזרים ע"ע שתיקה מכאן ועד אחרית ימם, וסביר להניח שגם עוזבים לשוויץ.
וזה לא בגלל מידות (שלא היו) מתוקנות, אלא בגלל נורמות בסיס של החברה. לצערינו כאן זה לא יקרה. אין שום שבר ואין כלום. הכל ימשיך כמות שהיה. מה זה אומר עלינו?

שאלה נכונה
רק שאתה נשמע במחכ''ת כמו איזה דב שקם משנת חורף ארוכה
בדורנו מסתובבים עשרות אלפי פסקי הלכה ללא נימוקים רק משמועות וממכתבים דברים שמעולם לא היה נהוג בעולם הפסיקה ואלפים אלפים מסתמכים עליהם
בדורנו כמה משיבים בהלכה יש שרמתם התורנית היא בסיסית פלוס מינוס ואלפים אלפים כולל אברכים מופלגים מסתמכים עליהם בענייני הלכה.
בדורנו אדם יכול להגיע לתפקיד רב ראשי לישראל (ואין טעם להיכנס לשמות) ללא כל ניסיון מעשי הן בתפקיד כרב עיר מכהן והן בתפקיד כדיין בפועל ובעבר היה די בהצהרה שהוא מוכר כגדול בתורה.
בדורנו אנשים שיש להם בעיות בראיה יכולים להתעסק עם מראות ואין פוצה פה ומצפצף
אקיצער הלקונה כאן היא לא מקומית היא רב מערכתית שבעבר לא הייתה קיימת
היום די להדפיס עלון או לפתוח ערוץ ביוטיוב והרי לך פוסק הלכה.
כמובן לא מכליל יש הרבה פוסקים וספרים וגם עלונים שעושים עבודה יסודית, אבל הרבה הם ספקי ידע שגוגל לפעמים עושה את זה יותר טוב מהם.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 15594
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי איש_ספר » א' פברואר 11, 2024 12:35 am

רק כעת נודעתי שהספר נדפס כבר בתש"פ! כלומר ארבע שנים ואיש לא הבחין בכך?! (מן הסתם אם היו מבחינים היו הדברים מגיעים למחבר שהיה טורח לבער את הספר ולו מאוצר החכמה)
האם אין לספר קוראים, או שמא קהל קוראיו לא 'רגיש' ל'דברים כאלה'...?!

אור עולם
הודעות: 1365
הצטרף: ד' ספטמבר 02, 2020 8:26 pm
מיקום: "שבתי בבית הוי"ה כל ימי חיי"

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי אור עולם » א' פברואר 11, 2024 12:38 am

איש_ספר כתב:רק כעת נודעתי שהספר נדפס כבר בתש"פ! כלומר ארבע שנים ואיש לא הבחין בכך?! (מן הסתם אם היו מבחינים היו הדברים מגיעים למחבר שהיה טורח לבער את הספר ולו מאוצר החכמה)
האם אין לספר קוראים, או שמא קהל קוראיו לא 'רגיש' ל'דברים כאלה'...?!

סיפר לי חבר שבשבת פגש בחור א' שאמר לו שהוא ראה את הפיזלון בילקוט כבר מזמן, כשהוא למד הלכות ציצית. אבל הוא חשב בתמימות שזה ברצינות, שבאמת יש דעה כזו, וכנראה זה מישהו חשוב, וזהו...

יהושפט
הודעות: 909
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי יהושפט » א' פברואר 11, 2024 12:43 am

איש_ספר כתב:
פלוריש כתב:
תא חזי כתב:
איש_ספר כתב:לצערינו כאן זה לא יקרה. אין שום שבר ואין כלום. הכל ימשיך כמות שהיה. מה זה אומר עלינו?

עלינו זה לא אומר כלום. אנחנו סובלים בשקט.
אם לראות מכתב שנכתב שבוע (!!!) אחרי האסון והטבח הגדול ביותר שאירע ביהודים בארה"ק כמדומני מזמן הצלבנים ואילך, וכמובן מזמן השואה ופרעות תרפ"ט (לתקפ"ץ), שעוסק בזוטי-זוטות ובשטנה, בשעה שמתינו מוטלים לפנינו כפשוטו. למה אנחנו מצפים? אין ציפיות לכלום, ולא עלינו ולא עליכם תלונותיכם.

כוונת כת"ר למכתב שממוען לר' רפאל יוסיפוב מתאריך ל תשרי תשפ"ד?
מישהו ביקש ממני להעלות את המכתב, אבל לא העזתי מרוב זעזוע...

הובהר לי שזה המכתב. והנה הקטע הרלוונטי. לא היתה כזאת בישראל.

ויש לצרף את זה
באר הלכה סבאג.jpg
באר הלכה סבאג.jpg (132.56 KiB) נצפה 3852 פעמים

מחשבה אחת
הודעות: 200
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:16 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי מחשבה אחת » א' פברואר 11, 2024 12:59 am

איש_ספר כתב:הובהר לי שזה המכתב. והנה הקטע הרלוונטי. לא היתה כזאת בישראל.

מה הכוונה "לא היתה כזאת בישראל"? גופם של דבריו כאן הם דברים של טעם, אמיתיים ונכונים, שאין לאדם למהר לפסוק הלכות בלי שהוא יודע ללמוד הלכה ופוסקים, כי אם קיצורי הלכות (והדיון על כך החל כבר מזמן הגאונים ומפורסמת תשובתו של הר"י מיגאש). גם ההתנפלות על בעלי דבבו אינה תופעה חדשה, ובכל דור ודור קמים בעלי לשונות חריפים להשתלח ללא רסן. אולי הנקודה המחודשת היחידה היא כפי שכתב צו"מ לעיל (ומחק) שהוא שכח את מאמר החכם: מי שגר בבית זכוכית לא יזרוק אבנים.

יהושפט
הודעות: 909
הצטרף: א' מאי 19, 2019 1:57 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי יהושפט » א' פברואר 11, 2024 1:07 am

אור עולם כתב:
איש_ספר כתב:רק כעת נודעתי שהספר נדפס כבר בתש"פ! כלומר ארבע שנים ואיש לא הבחין בכך?! (מן הסתם אם היו מבחינים היו הדברים מגיעים למחבר שהיה טורח לבער את הספר ולו מאוצר החכמה)
האם אין לספר קוראים, או שמא קהל קוראיו לא 'רגיש' ל'דברים כאלה'...?!

סיפר לי חבר שבשבת פגש בחור א' שאמר לו שהוא ראה את הפיזלון בילקוט כבר מזמן, כשהוא למד הלכות ציצית. אבל הוא חשב בתמימות שזה ברצינות, שבאמת יש דעה כזו, וכנראה זה מישהו חשוב, וזהו...

מהפורום השכן
פל''ת.jpg
פל''ת.jpg (52.69 KiB) נצפה 3774 פעמים

כיפת הירדן
הודעות: 76
הצטרף: ב' ינואר 31, 2011 10:06 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי כיפת הירדן » א' פברואר 11, 2024 8:00 am

העיר לי אחד משומעי לקחו, כי עכשיו נתיישבה לו קושיא גדולה בדברי כב' הראשל"צ, לפני כחצי שנה.
לפי עדותו שם הגר"ח שמואלביץ מסר את שיחותיו בשבת אחה"צ בעברית לכבודם של בני עדות המזרח,
ומאידך, זקני מיר טענו כי השיחות של מרן הגר"ח נאמרו ביום א'. וכמו"כ מעולם לא אמר בישיבה
שיחה או שיעור בעברית. [וכן אמר לי המשגיח הגה"צ ר' בנימין שליט"א]
וע"כ צ"ל דס"ל לראשל"צ דתרי רבי חיים שמואלביץ הוו, ואולי י"ל דגם תרי ישיבת חברון הוו. ודו"ק.

1.jpg
1.jpg (58.02 KiB) נצפה 3497 פעמים

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי עובר ושב » א' פברואר 11, 2024 10:20 am

איש_ספר כתב:האם אין לספר קוראים, או שמא קהל קוראיו לא 'רגיש' ל'דברים כאלה'...?!


א. רוב הקוראים לא מעיינים בהערות אלא בגוף ההלכה, בפרט במקומות שיש בהם אריכות כהנ"ל.

ב. אצל רוב האנשים שמחזיקים ילקוט יוסף בביתם, וכן רוב בתי הכנסת שיש בהם ילקוט יוסף, יש את המהדורות הישנות, ולא את מהדורת תש"פ. לכן רק בודדים נחשפו לזה.

המפליא הוא שכבר לפני כמה שנים הודיעו לרב יצחק על השגיאה החמורה, והוא אפילו לא טרח לאסוף את הספר מחנויות הספרים ובתי המדרש, ולהוציאו ממאגר אוצר החכמה.

במסתרים
הודעות: 1783
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי במסתרים » א' פברואר 11, 2024 10:39 am

מוריי ורבותיי

לא איש דברים אנכי ולא בינת אדם לי

אינני בקי בפוליטיקא ועם מי צריך לסגור חשבונות, ומה גודל ספר חטאיו

שגיאה חמורה קרתה אותו ואת ספרו

תמה אני, כמה השיעור להכות על קדקדו ברבים כאחד הריקים

קץ שם לחשך

מחשבה אחת
הודעות: 200
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:16 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי מחשבה אחת » א' פברואר 11, 2024 10:48 am

כוונתך להכאה הממושכת (שאין לה קץ ולא תכלה) שהוא מכה תמידים כסדרם על קדקדם של הרב מאיר מאזוז ועל הרב משה לוי, בגין שגיאות קלות שלא קרו?

אין הכוונה, חלילה, שיש לדבוק במידותיו ולהשיב לו גמולו בראשו, אלא שיש מעט צביעות באלה שנזעקים לומר "די, מספיק" דווקא עכשיו.

מתהלך
הודעות: 126
הצטרף: א' ינואר 08, 2017 3:37 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי מתהלך » א' פברואר 11, 2024 11:40 am

כיפת הירדן כתב:העיר לי אחד משומעי לקחו, כי עכשיו נתיישבה לו קושיא גדולה בדברי כב' הראשל"צ, לפני כחצי שנה.
לפי עדותו שם הגר"ח שמואלביץ מסר את שיחותיו בשבת אחה"צ בעברית לכבודם של בני עדות המזרח,
ומאידך, זקני מיר טענו כי השיחות של מרן הגר"ח נאמרו ביום א'. וכמו"כ מעולם לא אמר בישיבה
שיחה או שיעור בעברית. [וכן אמר לי המשגיח הגה"צ ר' בנימין שליט"א]
וע"כ צ"ל דס"ל לראשל"צ דתרי רבי חיים שמואלביץ הוו, ואולי י"ל דגם תרי ישיבת חברון הוו. ודו"ק.

1.jpg

סביר להניח שהתבלבל בין ר' חיים שמואלביץ למישהו אחר ממיר.

מתהלך
הודעות: 126
הצטרף: א' ינואר 08, 2017 3:37 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי מתהלך » א' פברואר 11, 2024 11:42 am

עובר ושב כתב:
איש_ספר כתב:האם אין לספר קוראים, או שמא קהל קוראיו לא 'רגיש' ל'דברים כאלה'...?!

המפליא הוא שכבר לפני כמה שנים הודיעו לרב יצחק על השגיאה החמורה, והוא אפילו לא טרח לאסוף את הספר מחנויות הספרים ובתי המדרש, ולהוציאו ממאגר אוצר החכמה.

אין זו טענה, כי אין כאן מכשול לרבים.
באמת מפליא שלא עשה כן מפני כבודו, כי אני לא יכול לחשוב על מישהו שלא היה רץ לאסוף את כל העותקים או לפחות להוציאו מאוצה"ח ולהכניס תמורתו מהדורה קודמת.

במסתרים
הודעות: 1783
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי במסתרים » א' פברואר 11, 2024 11:53 am

מחשבה אחת כתב:אלא שיש מעט צביעות באלה שנזעקים לומר "די, מספיק" דווקא עכשיו.

לא בי היא.

אינני זוכר שהיה פה כדבר הזה, למתוח איש על העמוד וכל אשר לו ידים יכה בו באגרוף, ואשר בו כח החילוק יפלח אותו ונתח אותו לנתחיו לקיים "שְנים שְנים" מרבין בשמחה והוללות.

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי הרואה » א' פברואר 11, 2024 12:05 pm

האמת שגם לענ"ד הבדיחות על תרי יצחק יוסף וגו' כבר די מיצו את עצמן מי שממשיך בזה רק גורם לחסידיו להתעורר להגן על כבודו, הדברים זועקים מצד עצמם אין צורך להוסיף שמן למדורה.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4672
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' פברואר 11, 2024 1:18 pm

לא יעזור לכם כלום עוילם =גוילם, מי שהבין הבין.

שילה צבי
הודעות: 164
הצטרף: ה' נובמבר 12, 2020 7:42 am
שם מלא: שילה

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי שילה צבי » א' פברואר 11, 2024 1:28 pm

א. המפרסם (שהוא אדם מוכשר מאוד בעניינים שונים, ואני ממליץ לכל מי שרוצה לשמוע על אחד הספרים שלו בנושאים כלכלים) לא היה צריך לפרסם את הדברים בצורה הזאת. פורום אוצר החכמה זוהי במה ראויה, שבה הדברים יתבררו ויתלבנו. לא היה צריך לפרסם ברשת חברתית גלויה לעין כל (ובתוכם אנשים ששנאתם לת"ח גוברת על כל שיקול אחר).
ב. הדברים מבהילים ממש. נמצא בספר שהמונים סומכים עליו הלכה למעשה בכל תחומי התורה טעות כל כך מביכה של הכנסת דברי ליצנות על פני חצי עמוד, זה אירוע שאינני יודע אם יש דומה לו. אולי פרשיית הירושלמי המזוייף.
ג. לענ"ד השתלשלות הדברים ברורה ולא צריך לחשוד לעורך חומד לצון. לרב יצחק יש המוני מראי מקומות על המחשב. כל פעם שהוא נתקל בעוד מקור הוא מחפש את הקובץ הרלוונטי ומוסיף. פשיטא שהוא לא מקליד ביד כל פעם שהוא מצטט את אותו רשב"א/ שו"ת רב פעלים. מתישהו הרב ראה את הקונטרס שאומר שיש שני חלזונות, והוסיף את זה לסיכום שלו על סוגיית התכלת. עד כאן התנהלות לגיטימית וראויה, הלוואי עלינו שהיינו מסכמים ומעדכנים כל הזמן את מה שאנו לומדים. מתישהו הוא חיבר את הספר והוא/ עוזר שלו "פתחו" את כל המראי מקומות. סוף דבר ההעתקה התחילה הגיונית, כי גם תכלא דפלזון מדבר על שני חלזונות, והועתקה במלואה בלי לשים לב מה כתוב. המפתיע הוא שאף אחד לא עובר על הספר לפני שהוא מודפס.
ד. הדיון על האם ראוי לקבל תורה מת"ח שיש ביקורת על ההתנהלות שלו צריך להתנהל בזהירות. והתנאי הכי בסיסי לדיון זהיר שכזה הוא לדון במנותק ממקרה ספציפי. הווה אומר- נניח שיש ת"ח שנתפס בהעתקות, האם זה פוסל ספריו? ולא להתחיל להיכנס לראיות ספציפיות וגידופים. זה לא תורם לדיון, לא תורם לכבוד התורה, ולא לאף אחד.
ה. המציאות היא שרבים סומכים על הספר ילקוט יוסף. ומחברי ספרי הלכה מפנים אליו כל הזמן. ויש לדון בזהירות מה הגדר של ספר שנמצאים בו טעויות. אני לא מדבר על הטעות שאנו דנים בה עכשיו, אלא טעויות שונות כמו המשך הציטוטים באותו עמוד- שאין יוהרא כי יש על מי לסמוך, אבל לא צריך התרת נדרים כי זה פשוט טעות.

גביר
הודעות: 2768
הצטרף: ה' אפריל 03, 2014 4:33 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי גביר » א' פברואר 11, 2024 2:17 pm

גם לענ"ד השאלה הנכונה היא האם יש כאן כשל עריכה נקודתי, שמטבע הדברים עלול לקרות ביצירה רבת כרכים, בייחוד עקב השימוש בטכניקות של העתק הדבק וכיו"ב, ואין בו בכדי להעיד על טיב העריכה של הספר כולו, או שמא זוהי תופעה המאפיינת את כולו.
גם אם יתברר שישנן שגיאות עריכה נוספות, עדיין יש לדון אם הן קיימות גם בדברים הנוגעים למעשה, או שמא העורכים [ולעניינו עשוי להיות זה גם המחבר עצמו כשערך והגיה את הספר] התמקדו יותר בבדיקתם של קטעים אלה ולכן אי אפשר לדון מטעויות בקטעים עיוניים שאין בהם הוראה הלכה למעשה ממש לפסקים הלכה למעשה, שיתכן שההגהה התמקדה בהם.

ארי שבחבורה
הודעות: 1337
הצטרף: ה' ספטמבר 22, 2011 9:48 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי ארי שבחבורה » א' פברואר 11, 2024 2:59 pm

שילה צבי כתב:א. המפרסם (שהוא אדם מוכשר מאוד בעניינים שונים, ואני ממליץ לכל מי שרוצה לשמוע על אחד הספרים שלו בנושאים כלכלים) לא היה צריך לפרסם את הדברים בצורה הזאת. פורום אוצר החכמה זוהי במה ראויה, שבה הדברים יתבררו ויתלבנו. לא היה צריך לפרסם ברשת חברתית גלויה לעין כל (ובתוכם אנשים ששנאתם לת"ח גוברת על כל שיקול אחר).
ב. הדברים מבהילים ממש. נמצא בספר שהמונים סומכים עליו הלכה למעשה בכל תחומי התורה טעות כל כך מביכה של הכנסת דברי ליצנות על פני חצי עמוד, זה אירוע שאינני יודע אם יש דומה לו. אולי פרשיית הירושלמי המזוייף.
ג. לענ"ד השתלשלות הדברים ברורה ולא צריך לחשוד לעורך חומד לצון. לרב יצחק יש המוני מראי מקומות על המחשב. כל פעם שהוא נתקל בעוד מקור הוא מחפש את הקובץ הרלוונטי ומוסיף. פשיטא שהוא לא מקליד ביד כל פעם שהוא מצטט את אותו רשב"א/ שו"ת רב פעלים. מתישהו הרב ראה את הקונטרס שאומר שיש שני חלזונות, והוסיף את זה לסיכום שלו על סוגיית התכלת. עד כאן התנהלות לגיטימית וראויה, הלוואי עלינו שהיינו מסכמים ומעדכנים כל הזמן את מה שאנו לומדים. מתישהו הוא חיבר את הספר והוא/ עוזר שלו "פתחו" את כל המראי מקומות. סוף דבר ההעתקה התחילה הגיונית, כי גם תכלא דפלזון מדבר על שני חלזונות, והועתקה במלואה בלי לשים לב מה כתוב. המפתיע הוא שאף אחד לא עובר על הספר לפני שהוא מודפס.
ד. הדיון על האם ראוי לקבל תורה מת"ח שיש ביקורת על ההתנהלות שלו צריך להתנהל בזהירות. והתנאי הכי בסיסי לדיון זהיר שכזה הוא לדון במנותק ממקרה ספציפי. הווה אומר- נניח שיש ת"ח שנתפס בהעתקות, האם זה פוסל ספריו? ולא להתחיל להיכנס לראיות ספציפיות וגידופים. זה לא תורם לדיון, לא תורם לכבוד התורה, ולא לאף אחד.
ה. המציאות היא שרבים סומכים על הספר ילקוט יוסף. ומחברי ספרי הלכה מפנים אליו כל הזמן. ויש לדון בזהירות מה הגדר של ספר שנמצאים בו טעויות. אני לא מדבר על הטעות שאנו דנים בה עכשיו, אלא טעויות שונות כמו המשך הציטוטים באותו עמוד- שאין יוהרא כי יש על מי לסמוך, אבל לא צריך התרת נדרים כי זה פשוט טעות.

סיכום ראוי מאוד. יישר כח.
כבר נכתב לא מעט בעבר (באשכולות אחרים שצוינו לעיל ובעוד מקומות) על הבעיות וחוסר הדיוק (בלשון המעטה) בחיבור זה, אלא שמרבית אלו שנחשפו לכך אינם קהל היעד של החיבור ומלכתחילה לא ראו בו חיבור בעל משקל בפסיקת ההלכה, ואילו 'עמך ישראל' שמשתמשים בחיבור זה כנראה קצת פחות מתעניינים בפורום אוצה"ח, בטח באשכולות תורניים סבוכים, וכלל לא מודעים לבעיות אלו. מה שהתחדש הפעם שמדובר ב'פשלה' כזו שכל אחד מבין וצוחק (או בוכה), ואין זה פלא שהיא זכתה לפרסום מטורף, מה שגורם לכך שהפעם יש סיכוי שגם אנשים שאינם גולשים קבועים באוצה"ח יבינו שיש כאן בעיה (ואולי זה נימוקם של אלו שפרסמו זאת ברשתות החברתיות). מצד שני, המחיר של זה עלול להיות כמובן גבוה מאוד מבחינת היחס שלהם לגדולי תורה ות"ח, וכלל לא ברור שהצר שווה בנזק המלך.

הרואה
הודעות: 2152
הצטרף: ג' פברואר 14, 2017 2:57 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי הרואה » א' פברואר 11, 2024 3:12 pm

שילה צבי כתב:א. המפרסם (שהוא אדם מוכשר מאוד בעניינים שונים, ואני ממליץ לכל מי שרוצה לשמוע על אחד הספרים שלו בנושאים כלכלים) לא היה צריך לפרסם את הדברים בצורה הזאת. פורום אוצר החכמה זוהי במה ראויה, שבה הדברים יתבררו ויתלבנו. לא היה צריך לפרסם ברשת חברתית גלויה לעין כל (ובתוכם אנשים ששנאתם לת"ח גוברת על כל שיקול אחר).

אם הבנתי נכון הלל גרשוני רק פרסם בטוויטר את מה שכבר רץ בבתי המדרש באותו בוקר, מסתמא זה היה עניין של זמן עד שזה היה יוצא ממקום גרוע יותר, דווקא הוא מסגר את הסיפור כהטרלה שעשה העורך לרב יוסף, מבחינת חילול ה' כללי על הספרות התורנית זה הרבה פחות נורא מאשר אם זה היה מתפרסם כמו פה.

אברךפשוט
הודעות: 210
הצטרף: ד' ספטמבר 04, 2019 3:52 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי אברךפשוט » א' פברואר 11, 2024 3:32 pm

ארי שבחבורה כתב:
שילה צבי כתב:א. המפרסם (שהוא אדם מוכשר מאוד בעניינים שונים, ואני ממליץ לכל מי שרוצה לשמוע על אחד הספרים שלו בנושאים כלכלים) לא היה צריך לפרסם את הדברים בצורה הזאת. פורום אוצר החכמה זוהי במה ראויה, שבה הדברים יתבררו ויתלבנו. לא היה צריך לפרסם ברשת חברתית גלויה לעין כל (ובתוכם אנשים ששנאתם לת"ח גוברת על כל שיקול אחר).
ב. הדברים מבהילים ממש. נמצא בספר שהמונים סומכים עליו הלכה למעשה בכל תחומי התורה טעות כל כך מביכה של הכנסת דברי ליצנות על פני חצי עמוד, זה אירוע שאינני יודע אם יש דומה לו. אולי פרשיית הירושלמי המזוייף.
ג. לענ"ד השתלשלות הדברים ברורה ולא צריך לחשוד לעורך חומד לצון. לרב יצחק יש המוני מראי מקומות על המחשב. כל פעם שהוא נתקל בעוד מקור הוא מחפש את הקובץ הרלוונטי ומוסיף. פשיטא שהוא לא מקליד ביד כל פעם שהוא מצטט את אותו רשב"א/ שו"ת רב פעלים. מתישהו הרב ראה את הקונטרס שאומר שיש שני חלזונות, והוסיף את זה לסיכום שלו על סוגיית התכלת. עד כאן התנהלות לגיטימית וראויה, הלוואי עלינו שהיינו מסכמים ומעדכנים כל הזמן את מה שאנו לומדים. מתישהו הוא חיבר את הספר והוא/ עוזר שלו "פתחו" את כל המראי מקומות. סוף דבר ההעתקה התחילה הגיונית, כי גם תכלא דפלזון מדבר על שני חלזונות, והועתקה במלואה בלי לשים לב מה כתוב. המפתיע הוא שאף אחד לא עובר על הספר לפני שהוא מודפס.
ד. הדיון על האם ראוי לקבל תורה מת"ח שיש ביקורת על ההתנהלות שלו צריך להתנהל בזהירות. והתנאי הכי בסיסי לדיון זהיר שכזה הוא לדון במנותק ממקרה ספציפי. הווה אומר- נניח שיש ת"ח שנתפס בהעתקות, האם זה פוסל ספריו? ולא להתחיל להיכנס לראיות ספציפיות וגידופים. זה לא תורם לדיון, לא תורם לכבוד התורה, ולא לאף אחד.
ה. המציאות היא שרבים סומכים על הספר ילקוט יוסף. ומחברי ספרי הלכה מפנים אליו כל הזמן. ויש לדון בזהירות מה הגדר של ספר שנמצאים בו טעויות. אני לא מדבר על הטעות שאנו דנים בה עכשיו, אלא טעויות שונות כמו המשך הציטוטים באותו עמוד- שאין יוהרא כי יש על מי לסמוך, אבל לא צריך התרת נדרים כי זה פשוט טעות.

סיכום ראוי מאוד. יישר כח.
כבר נכתב לא מעט בעבר (באשכולות אחרים שצוינו לעיל ובעוד מקומות) על הבעיות וחוסר הדיוק (בלשון המעטה) בחיבור זה, אלא שמרבית אלו שנחשפו לכך אינם קהל היעד של החיבור ומלכתחילה לא ראו בו חיבור בעל משקל בפסיקת ההלכה, ואילו 'עמך ישראל' שמשתמשים בחיבור זה כנראה קצת פחות מתעניינים בפורום אוצה"ח, בטח באשכולות תורניים סבוכים, וכלל לא מודעים לבעיות אלו. מה שהתחדש הפעם שמדובר ב'פשלה' כזו שכל אחד מבין וצוחק (או בוכה), ואין זה פלא שהיא זכתה לפרסום מטורף, מה שגורם לכך שהפעם יש סיכוי שגם אנשים שאינם גולשים קבועים באוצה"ח יבינו שיש כאן בעיה (ואולי זה נימוקם של אלו שפרסמו זאת ברשתות החברתיות). מצד שני, המחיר של זה עלול להיות כמובן גבוה מאוד מבחינת היחס שלהם לגדולי תורה ות"ח, וכלל לא ברור שהצר שווה בנזק המלך.

אולי כדאי באמת לפתוח אשכול על טעויות בילקוט יוסף ואז נוכל באמת לדעת את רמת הדיוק בספרים אלו...

דמשק
הודעות: 1140
הצטרף: ב' פברואר 27, 2017 9:26 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי דמשק » א' פברואר 11, 2024 4:28 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:לא יעזור לכם כלום עוילם =גוילם, מי שהבין הבין.

והוא נפלא למבין, ודו"ק וד"ל ואכמ"ל.

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי עובר ושב » א' פברואר 11, 2024 4:41 pm

שילה צבי כתב:עד כאן התנהלות לגיטימית וראויה, הלוואי עלינו שהיינו מסכמים ומעדכנים כל הזמן את מה שאנו לומדים. מתישהו הוא חיבר את הספר והוא/ עוזר שלו "פתחו" את כל המראי מקומות. סוף דבר ההעתקה התחילה הגיונית, כי גם תכלא דפלזון מדבר על שני חלזונות, והועתקה במלואה בלי לשים לב מה כתוב


וזה נשמע לך התנהלות לגיטימית ראויה והגיונית? להעתיק בדיחות והלצות בלי לשים לב מה כתוב?

זו לא בעיה של הגהה בדיעבד, זו בעיה בכתיבה מלכתחילה.

שמואל דוד
הודעות: 6493
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי שמואל דוד » א' פברואר 11, 2024 5:08 pm

כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע, כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע
נערך לאחרונה על ידי שמואל דוד ב א' פברואר 11, 2024 5:23 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

רציני
הודעות: 866
הצטרף: ד' יולי 30, 2014 5:28 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי רציני » א' פברואר 11, 2024 5:10 pm

אם כבר אז כבר:
ישנו ויכוח בין 'בעלי התכלת' איך להתייחס לפרשה זו:
א. כל פסקיו טעות.
ב. אפילו גדול הדור אם חולק על התכלת טועה. [בבחינת 'ומחרתו יום החמישים'].

ישנו ויכוח בין מתנגדי התכלת איך להתייחס:
א. כל פסקיו טעות.
ב. תראו עד איפה ה'תכלת' הגיעו, הכניסו בתוך הספר את הדברים רק בגלל פסקו. [בבחינת 'וחסידים יכשלו בו'].

ויש עוד....

מחשבה אחת
הודעות: 200
הצטרף: ב' מאי 05, 2014 5:16 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי מחשבה אחת » א' פברואר 11, 2024 5:12 pm

שמואל דוד כתב:כמעט כל הערה ושאלה (בגמרא. ברש״י. בחומש. וכו׳) שאני כותב בפורום נמחק מיד. אבל אשכול שלם של לשון הרע על תלמידי חכמים הולך ומתגבר בלי הרף. ממש לא יאומן. איפה הגבאי עכשיו?

גם זה לשון הרע ושקר.
למעלה הובאו קישורים רבים לאשכולות ביקורת על ספרי ילקוט יוסף, ורובם ככולם נעולים (והמעיין שם יראה שהרבה הודעות נמחקו בהם).
גם אם נפשו של מי נקעה מההשתלחות וחושב שהיא עברה את גבול הטעם הטוב (מן הסתם כולנו), האשכול הזה רחוק מלבטא את רמת הזעזוע והצעקה שהיתה צריכה לקום.

שמואל דוד
הודעות: 6493
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי שמואל דוד » א' פברואר 11, 2024 5:17 pm

כשם שמצוה על אדם לומר דבר הנשמע, כך מצוה על אדם שלא לומר דבר שאינו נשמע

סמל אישי של המשתמש
בוצינא
הודעות: 431
הצטרף: א' דצמבר 22, 2013 1:31 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי בוצינא » א' פברואר 11, 2024 6:09 pm

לדברי המאירי טקסט פרודי הוכנס לתלמוד הבבלי במסכת פסחים ומכנה אותו "הגהת ליצנים".
חוץ מצא.jpg
חוץ מצא.jpg (98.72 KiB) נצפה 2714 פעמים

עובר ושב
הודעות: 2547
הצטרף: א' אפריל 01, 2018 1:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי עובר ושב » א' פברואר 11, 2024 7:09 pm

ומה הקשר בין שיבושים בתלמוד (שלכל הדעות יש בו שיבושים רבים) או דוגמאות הזויות מלפני 500 שנה שהובאו לעיל, לנדון דידן - מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שידוע ומפורסם (ואף מצולם) שהוא מקליד במו ידיו את שיעורו, מעמד ומסדר ושולח לדפוס, ותלמידיו אף משתבחים בזה, ואין שמץ של קרדיט בספריו למאן דהו שעוזר לו, קל וחומר לא עורך ומגיה ומכניס טקסט ארוך כראות עיניו.

יוסף חיים אוהב ציון
הודעות: 4672
הצטרף: א' אוגוסט 18, 2019 2:34 pm
מיקום: ירושלים תובב"א
שם מלא: יוסף חיים

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי יוסף חיים אוהב ציון » א' פברואר 11, 2024 7:48 pm

עובר ושב כתב:ומה הקשר בין שיבושים בתלמוד (שלכל הדעות יש בו שיבושים רבים) או דוגמאות הזויות מלפני 500 שנה שהובאו לעיל, לנדון דידן - מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שידוע ומפורסם (ואף מצולם) שהוא מקליד במו ידיו את שיעורו, מעמד ומסדר ושולח לדפוס, ותלמידיו אף משתבחים בזה, ואין שמץ של קרדיט בספריו למאן דהו שעוזר לו, קל וחומר לא עורך ומגיה ומכניס טקסט ארוך כראות עיניו.

ברור שעוזרים לו, ואיני רואה בזה פחת שעוזרים לרב, רק שיהיו ת"ח רשומים עם שכל ויודעים תורת החילוק שיעזרו.

בתבונה
הודעות: 1304
הצטרף: ו' אוגוסט 12, 2016 3:58 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי בתבונה » א' פברואר 11, 2024 8:18 pm

יוסף חיים אוהב ציון כתב:
עובר ושב כתב:ומה הקשר בין שיבושים בתלמוד (שלכל הדעות יש בו שיבושים רבים) או דוגמאות הזויות מלפני 500 שנה שהובאו לעיל, לנדון דידן - מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א שידוע ומפורסם (ואף מצולם) שהוא מקליד במו ידיו את שיעורו, מעמד ומסדר ושולח לדפוס, ותלמידיו אף משתבחים בזה, ואין שמץ של קרדיט בספריו למאן דהו שעוזר לו, קל וחומר לא עורך ומגיה ומכניס טקסט ארוך כראות עיניו.

ברור שעוזרים לו, ואיני רואה בזה פחת שעוזרים לרב, רק שיהיו ת"ח רשומים עם שכל ויודעים תורת החילוק שיעזרו.

לא הגיוני ולא הוגן להטיל את כל האשמה על כתפי עורכים אנונימיים, ולתת את כל הקרדיט לציטוטים הנכונים למי שחתום על הספר.
אם מאשימים עורכים אנונימיים בשגיאות בילקוט יוסף, אזי ראוי לתת להם גם את הקרדיט על הציטוטים הלא שגויים בו.

אבי-העזרי
הודעות: 145
הצטרף: ה' ינואר 25, 2024 12:52 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי אבי-העזרי » א' פברואר 11, 2024 8:38 pm

במסתרים כתב:מוריי ורבותיי

לא איש דברים אנכי ולא בינת אדם לי

אינני בקי בפוליטיקא ועם מי צריך לסגור חשבונות, ומה גודל ספר חטאיו

שגיאה חמורה קרתה אותו ואת ספרו

תמה אני, כמה השיעור להכות על קדקדו ברבים כאחד הריקים

קץ שם לחשך

הגם שאני כואב את כאבו, מ"מ לענ"ד לא על ה"מכים בקודקודו" תלונותינו, איהו קא גרים אנפשיה.
לא רציתי לכתוב, אבל אם כבר הועלתה הטענה, אזי אמרתי אשיחה וירוח לי.
כמה תחי"ם הוכאו ומוכים על קודקודם חזור והכה ופצוע (לאזני עמי הארץ...), אז מה בעצם אנחנו רוצים ?
א"א לדרוך על הזולת פעם ועוד פעם ואח"כ להתפלא למה האו מחזיר בעיטות.
תחילה יש לסגור את השיבר...
טוב יעשה מר אם ישלח לכבוד הרב, שפשוט יפסיק ויעשה חישוב מסלול מחדש,
כי אז פשוט יעריכו אותו יותר, וידעו לסלוח לו על שגיונותיו. (כמובן הכל לפי הענין).

במסתרים
הודעות: 1783
הצטרף: ד' מאי 26, 2010 4:05 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי במסתרים » א' פברואר 11, 2024 9:20 pm

אבי-העזרי כתב:טוב יעשה מר אם ישלח לכבוד הרב, שפשוט יפסיק

למי שלא הבין ואינו יודע, אין לי כל מאום ומאומה עמו, ואת מספר הפעמים שפתחתי את ספרו אוכל למנות כמעט על כף יד אחת.
כל הרוצה ילך לקו שלו וימחה כדבעי, ואם כבר יש גם אחרים אשר לשונם תהלך לקדושים אשר בארץ, וראויים לקבל מנה אחת אפים על היותם מלעיבים במלאכי עליון.
מה לחובת תוכחה זו למקומנו שתקנות גדולות שנו כאן לשמור על כבוד החיים והמתים ואין הוא מקום לבעל חוב לגבות את חובו ולנקום נקמות.

איש ימיני
הודעות: 215
הצטרף: א' אפריל 10, 2016 12:40 am

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי איש ימיני » א' פברואר 11, 2024 9:22 pm

שאלה: האם את תשובותיו הוא כותב בעצמו?
האם גם על תשובותיו שבסופן חתימת ידו אפשר לסנגר ולתלות בעורכים?

הצעיר שבכהונה
הודעות: 116
הצטרף: ג' דצמבר 24, 2019 3:49 pm

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי הצעיר שבכהונה » א' פברואר 11, 2024 9:48 pm

איש_ספר כתב:תארו לכם שמאיר שלו או עמוס עוז היו נכשלים בדבר כזה. הם היו גוזרים ע"ע שתיקה מכאן ועד אחרית ימם, וסביר להניח שגם עוזבים לשוויץ.
וזה לא בגלל מידות (שלא היו) מתוקנות, אלא בגלל נורמות בסיס של החברה. לצערינו כאן זה לא יקרה. אין שום שבר ואין כלום. הכל ימשיך כמות שהיה. מה זה אומר עלינו?


אפשר לתת דוגמה עוד יותר רלוונטית:
לפני מספר שנים נבחר הרב ג'יל ברנהיים כרבה של צרפת. כעבור זמן לא רב התגלה שהוא מתעטר בתואר אקדמי נדיר (הנקרא "אגרגציה") שמעולם לא קיבל וגם התגלה שבספריו יש גניבות ספרותיות. הוא תירץ את עצמו בדוחק (לא הוא כתב שיש לו תואר אקדמי אלא עורכי ספריו, וכן הגניבות הספרותיות נעשו על ידי עורכים שהם סטודנטים שכירים ולא ע"י הוא עצמו) אבל מוכרח היה לפרוש ולהתפטר מתפקידו.

בברכה המשולשת
הודעות: 14159
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: ילקוט יוסף, תכלא דפזלון, והאם אוירא דארץ ישראל אינו מחכים

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' פברואר 11, 2024 9:54 pm

כאן זה לא גניבה ספרותית ואף לא תואר אקדמי שאיננו, אלא חוסר שיפוט של העורכים בהבאת מקורות, היעדר כל עבודת בקרה על הספר, וציוני מקורות מוטעים רבים (כמפורט באשכולות שצויינו לעיל באשכול זה)
זה מסביר למה כדאי וחשוב מאוד לדעת זאת ביחס לאמינות הספר כמקור רציני או לא.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 296 אורחים