אפתחה פי בשיר ורננים להודות ולהלל חכמים ונבונים שעשו עמנו חסד לגלות נעלמים תורת רב סעדיה אשר כל דיבור ודיבור היוצא מפיו מחכים מעורר ומחיה את הצמאים לתורתו אין גומרין עליו את ההלל.
כבר אמרו חז"ל מנחות כט. דמנורות שעשה שלמה המלך הכניסם לכור אלף פעמים, לכן ארשום מעט תיקונים כבקשת המוציאים לאור ב'פתח השער'.
א] עמ' לח - בהערה 49 פי' שהכוונה לתשובה כללית וכו'. פי' זה אינו מתיישב כלל בלשון רבינו "אלא הוא ממשיך בהם בפשטות", "ממשיך בהם" היינו הרגליו החטאים, ו"בפשטות" היינו תשובה? וברור שהנכון כפי' השני שכתב בהערה ששב תשובה שלוחה וכו' (שבנוי גם על ד' רבינו במקומות אחרים), ואין סיבה שלא לתרגם בפנים כפי' השני.
מש"כ בתחילת ההערה הנ"ל רבינו נקט ל' מרסלה וכו', משמע שכוונתו לתיבת "בפשטות" שעל זה מסומן ההערה, וכדאי להדגיש דקאי גם על מש"כ ששב בתשובה "פשוטה", שגם בזה השתמש בל' מרסלה. וממילא מובן מה שמבואר בהמשך ההערה ששב תשובה שלוחה.
ב] עמ' לט הערה 52 - יש להסמיך את ד' הגרי"ס, אם בכלל מתאים להביא או לציין לדברים, מספיק להביא משפט הראשון אל ירף כו' לכה"פ בבחינה הקלה, ולהוסיף "עי' שם כל דבריו". שאר האריכות אין כאן מקומו.
ג] עמ' לט "וגם הוא נכתב בספרן של בעלי תשובה", ובהערה 51 לקרב הדבר אל הבנתינו. וכוונתו על דרך מש"כ להלן עמ' מא "ומחשיבו עם השבים בתשובה".