מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

נעילה אחרי יוה"כ

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
כהן
הודעות: 539
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי כהן » ד' אוקטובר 05, 2011 2:47 pm

מי יכול לבאר השיטה בגמ' סוף יומא שבעל קרי טובל במוצאי יו"כ [וה"ה לכאו' אוכל] ואח"כ מתפלל נעילה [ועי' ביאוה"ג בהל' פורים שעד שלא התפלל מעריב יכול להתפלל נעילה ומ"מ לכאו' אי"ז מדין תוספת יוה"כ שהרי טובל]

סופר
הודעות: 82
הצטרף: א' נובמבר 28, 2010 5:11 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי סופר » ד' אוקטובר 05, 2011 2:53 pm

כמדומה דהוא לשיטת רב דנעילה במקום ערבית דמוציו"כ.
על ביהגר"א הזה היה כבר אשכול ואין כונתו כפשוטה, איני זכור כעת הפרטים.

כהן
הודעות: 539
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי כהן » ד' אוקטובר 05, 2011 2:58 pm

ברור שתפילת נעילה שייכת ליוה"כ וע"ז שאלתי איך יתכן שמתפלל אחר שיצא היום לגמרי

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי יאיר » ד' אוקטובר 05, 2011 3:01 pm

[טעות]
נערך לאחרונה על ידי יאיר ב ד' אוקטובר 05, 2011 8:29 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

כהן
הודעות: 539
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי כהן » ד' אוקטובר 05, 2011 3:17 pm

מלבד שכמובן לא מסתבר כלל שתקנו תפילה מיוחדת למוצאי היום הרי בביאוה"ג שם דימה גם לענין אמירת על הניסים וכדו'

סופר
הודעות: 82
הצטרף: א' נובמבר 28, 2010 5:11 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי סופר » ד' אוקטובר 05, 2011 3:55 pm

נמחק והוסר
נערך לאחרונה על ידי סופר ב ד' אוקטובר 05, 2011 3:58 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

סופר
הודעות: 82
הצטרף: א' נובמבר 28, 2010 5:11 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי סופר » ד' אוקטובר 05, 2011 3:57 pm

אם יכול לטבול בתוספת דהוא איסור עשה מי התיר לו לטבול מבע"י שהוא בכרת?

אליהוא
הודעות: 1055
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:18 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי אליהוא » ד' אוקטובר 05, 2011 4:58 pm

ח"ו הס שלא להזכיר שיהא מותר לאכול ואח"כ לברך מקדש ישראל ויום הכיפורים.
ובע"ק שרי לטבול הרי ביוה"כ ג"כ.
ויש שם ביאור מחודש של בעל ההשלמה והארכתי במק"א ואכמ"ל.

כהן
הודעות: 539
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי כהן » ד' אוקטובר 05, 2011 8:13 pm

בודאי רחיצה הנצרכת מותרת אך כאן הרי כתוב לחכות ללילה כיון שאינה נצרכת ליוה"כ [ולא משום הקל הקל שהרי אין כאן איסור כלל אם הרחיצה נצרכת] וא"כ מה ההבדל בין רחיצה לאכילה

סופר
הודעות: 82
הצטרף: א' נובמבר 28, 2010 5:11 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי סופר » ה' אוקטובר 06, 2011 1:23 am

כהן,
כבר השיבותיך דלא התירו ביו"כ (אף דמעיקר הדין מותר כמבו' שם בתוס') שאיסורו בכרת וציווהו להמתין לזמן דתוספת שאיסורו איסור עשה ותל"מ.

כהן
הודעות: 539
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי כהן » ה' אוקטובר 06, 2011 2:27 pm

שו"ר במאירי שאכן לא יתפלל בלילה אחר הטבילה נעילה אלא ערבית ,ותפילת ערבית פוטרת את נעילה לדעה זו בגמרא עיי"ש אכן בדברי הגר"א הנ"ל מבואר לא כן

אליהוא
הודעות: 1055
הצטרף: ג' מאי 04, 2010 5:18 pm

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי אליהוא » א' אוקטובר 09, 2011 9:07 pm

הוא דעת בעל ההשלמה המחודשת הנ"ל שציינתי [דלפי"ז ל"ק כלל], אך לדעת כל שאר הראשונים אין צד שערבית פוטר נעילה וזה באמת מחודש מאוד ולמה יפסיד תפילת נעילה.

תם מה הוא אומר
הודעות: 1343
הצטרף: ג' מאי 09, 2017 11:28 am

Re: נעילה אחרי יוה"כ

הודעהעל ידי תם מה הוא אומר » ד' אפריל 10, 2019 1:13 am

סופר כתב:על ביהגר"א הזה היה כבר אשכול ואין כונתו כפשוטה, איני זכור כעת הפרטים.


היכן?


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 329 אורחים