עמוד 1 מתוך 1

נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 2:47 pm
על ידי כהן
מי יכול לבאר השיטה בגמ' סוף יומא שבעל קרי טובל במוצאי יו"כ [וה"ה לכאו' אוכל] ואח"כ מתפלל נעילה [ועי' ביאוה"ג בהל' פורים שעד שלא התפלל מעריב יכול להתפלל נעילה ומ"מ לכאו' אי"ז מדין תוספת יוה"כ שהרי טובל]

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 2:53 pm
על ידי סופר
כמדומה דהוא לשיטת רב דנעילה במקום ערבית דמוציו"כ.
על ביהגר"א הזה היה כבר אשכול ואין כונתו כפשוטה, איני זכור כעת הפרטים.

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 2:58 pm
על ידי כהן
ברור שתפילת נעילה שייכת ליוה"כ וע"ז שאלתי איך יתכן שמתפלל אחר שיצא היום לגמרי

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 3:01 pm
על ידי יאיר
[טעות]

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 3:17 pm
על ידי כהן
מלבד שכמובן לא מסתבר כלל שתקנו תפילה מיוחדת למוצאי היום הרי בביאוה"ג שם דימה גם לענין אמירת על הניסים וכדו'

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 3:55 pm
על ידי סופר
נמחק והוסר

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 3:57 pm
על ידי סופר
אם יכול לטבול בתוספת דהוא איסור עשה מי התיר לו לטבול מבע"י שהוא בכרת?

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 4:58 pm
על ידי אליהוא
ח"ו הס שלא להזכיר שיהא מותר לאכול ואח"כ לברך מקדש ישראל ויום הכיפורים.
ובע"ק שרי לטבול הרי ביוה"כ ג"כ.
ויש שם ביאור מחודש של בעל ההשלמה והארכתי במק"א ואכמ"ל.

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אוקטובר 05, 2011 8:13 pm
על ידי כהן
בודאי רחיצה הנצרכת מותרת אך כאן הרי כתוב לחכות ללילה כיון שאינה נצרכת ליוה"כ [ולא משום הקל הקל שהרי אין כאן איסור כלל אם הרחיצה נצרכת] וא"כ מה ההבדל בין רחיצה לאכילה

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2011 1:23 am
על ידי סופר
כהן,
כבר השיבותיך דלא התירו ביו"כ (אף דמעיקר הדין מותר כמבו' שם בתוס') שאיסורו בכרת וציווהו להמתין לזמן דתוספת שאיסורו איסור עשה ותל"מ.

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ה' אוקטובר 06, 2011 2:27 pm
על ידי כהן
שו"ר במאירי שאכן לא יתפלל בלילה אחר הטבילה נעילה אלא ערבית ,ותפילת ערבית פוטרת את נעילה לדעה זו בגמרא עיי"ש אכן בדברי הגר"א הנ"ל מבואר לא כן

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: א' אוקטובר 09, 2011 9:07 pm
על ידי אליהוא
הוא דעת בעל ההשלמה המחודשת הנ"ל שציינתי [דלפי"ז ל"ק כלל], אך לדעת כל שאר הראשונים אין צד שערבית פוטר נעילה וזה באמת מחודש מאוד ולמה יפסיד תפילת נעילה.

Re: נעילה אחרי יוה"כ

פורסם: ד' אפריל 10, 2019 1:13 am
על ידי תם מה הוא אומר
סופר כתב:על ביהגר"א הזה היה כבר אשכול ואין כונתו כפשוטה, איני זכור כעת הפרטים.


היכן?