עמוד 1 מתוך 2

*** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:27 am
על ידי חד ברנש
מנהלים יקרים,
ממקום תורה וחכמה, שהצמיח אשכולות מפוארים ועסיסיים, הפך הפרום למקום שיחת סבתות זקנות, סיפורי מעשיות, קישקושים, ויכוחים אינסופיים שלא עוזרים לאף אחד, ולאחרונה גם למקום התגוששות והטלת רפש הדדית.
זהו. מספיק.
הגיע הזמן לסגור את הפורום.
אני אצטער על כך. כי אני נהנה ממנו, מחלקו התורני הזעיר שנשאר, אבל התגברות הדברים הבטלים והבזויים מכריעה.
לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא', ומי שיש לו 'לתרום' רק בתת-פורום זה יתכבד וימצא מקום אחר.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:33 am
על ידי זנב לאריות
כואב הלב.

אולי אפשר לחסום את אספקלריא לכמה חודשים/שבועות עד שהמשוגעים/תינוקים ימצאו להם מקום אחר להשתגע.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:44 am
על ידי מה שנכון נכון
חד ברנש כתב:לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא'.

מצטרף. הבעיה היא שאז יעברו הדיונים הללו לאשכולות אחרים.
אבל למי אפשר לבוא בטענות? זהו הציבור המשתתף בפורום וכנראה שזה מה שהוא רוצה.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:54 am
על ידי איש_ספר
באמת כואב.

היום בזבזתי זמן יקר למחוק עשרות הודעות. לפעמים ההודעות כ"כ בזויות ונבזיות שאין ספק שהכותב יודע שהן ימחקו, ואולי דוקא משום כך הוא מרשה לעצמו לכתוב בסגנון כזה, אבל זה בלתי נסבל. בעיקר בגלל האוירה שזה משרה על המקום.

אני חושב לאמץ את הרעיון לסגור את אספקלריא לתקופה. זה לא יפתור את הבעיה לגמרי. יש כאן כמה כותבים שדיון בכל נושא שהוא מסתיים אצלם בחילופי מהלומות ובאכילת זה את בשרו של זה.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:54 am
על ידי ישעיהו לוריא
הודעות מחכימות כל כך של הרב צופה ומביט, שאין בשום מקום כאלו,
אשכול כל כך מכובד, עם הערות והארות חדשות אפילו, על הזוהר והרב יהושע ענבל,
עוד חידושי תורה רבים ואשכולות חשובים.

לעניות דעתי, באמת אל מולכם עם רבבות ואלפי ההודעות החשובות,
צריך רק לקוות להעלות את רמתו, ולהגביר את חלקו הטוב שעדיין הוא זוהר ויקר.

אולי תשנו את כותרת האשכול המייאשת לכותרת בנוסח: הגיע העת להעלות את איכות הפורום ולהחזירו לגדולתו’

אני הק’ אשתדל בחלקי ובנושאים שיש לי מה לתרום,
וד’ הטוב בעיניו יעשה.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:57 am
על ידי חד ברנש
מה שנכון נכון כתב:
חד ברנש כתב:לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא'.

מצטרף. הבעיה היא שאז יעברו הדיונים הללו לאשכולות אחרים.
אבל למי אפשר לבוא בטענות? זהו הציבור המשתתף בפורום וכנראה שזה מה שהוא רוצה.

אם הבלבולים יעברו לאשכולות אחרים, יש למהר ולסגור את אותן אשכולות. מיד. יקוב הדין את ההר.
ומי שלא מרוצה שיחפש פורום אחר, ואז "הציבור המשתתף בפורום" יתחלף לאיכותי יותר.
במקביל לכך, צריך לחשוב איך משלבים בפורום כותבים איכותיים חדשים. זה יתחיל מהורדת החרם הבעייתי מאוד של נטפרי.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 2:21 am
על ידי זנב לאריות
אולי צריך לחשוב על כעין תקופת צינון,
למשל רק מי שיש לו למשל 100 הודעות באשכולות תורניים יוכל לכתוב גם באר רחבי הפורום,
בבחי׳ אם פגע בך מנוול זה מושכהו לביהמ״ד.. והם כלים מאליהם.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 2:24 am
על ידי חד ברנש
עדיף כבר:
על כל 100 הודעות תורניות, יתאפשר לכתוב 5 הודעות של סיפורי סבתא.
ואחרי כתיבת אותן 5 הודעות, הכותב ייחסם מלכתוב סוג הודעות כאלו עד ש'ישלם' 100 הודעות תורניות...

Re: *** הגיעה העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 2:28 am
על ידי מה שנכון נכון
אולי לכה"פ יהיה אפשר להעלים אשכולות/פורומים לפי רצון המשתמש, מידי דהוה ב'נודניק' או ב'הסתר פרסומת'.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 4:24 am
על ידי זאב ערבות
חד ברנש כתב:מנהלים יקרים,
ממקום תורה וחכמה, שהצמיח אשכולות מפוארים ועסיסיים, הפך הפרום למקום שיחת סבתות זקנות, סיפורי מעשיות, קישקושים, ויכוחים אינסופיים שלא עוזרים לאף אחד, ולאחרונה גם למקום התגוששות והטלת רפש הדדית.
זהו. מספיק.
הגיע הזמן לסגור את הפורום.
אני אצטער על כך. כי אני נהנה ממנו, מחלקו התורני הזעיר שנשאר, אבל התגברות הדברים הבטלים והבזויים מכריעה.
לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא', ומי שיש לו 'לתרום' רק בתת-פורום זה יתכבד וימצא מקום אחר.

הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
הפורום הזה עדיין מפואר ועסיסי, אתה מוסיף שהפך למקום שיחות סבתות וזקנות, סיפורי מעשיות, קשקושים ויכוחים אין סופיים... ולאחרונה גם למקום התגוששות והטלת רפש הדדית. בדקתי את העמוד הראשון של הודעות פורום אספקלריא ולא ראיתי אף אשכול שעונה לתיאור העסיסי שלך, אז אולי תוכל להחכימנו ולהראות לאיזה אשכולות בדיוק אתה מתכוין? אכן מדי פעם הדיסקוס יוצא מדי שליטה והרוחות מתלהטות, בפרט בעניני השעה כגון התנא מלפני 200 שנה וכדומה, ואכן פה ושם איזו הודעה מתריסה, אך אתה עושה מעשה מרגלים שראו נמלים ועשו מהם ענקים, האם בגלל כמה מקרים פה ושם כבר יש לסגור את הפורום כולו?
ולאיזו שיחות סבתא זקנה אתה מתכוין? אני מאוד מעוניין בשיחות מאין אלו שאפילו הרשב"א אמר שיש להתיחס אליהן בכבוד. את פורום ראה ואספרה דחקו לקרן זוית ובקושי מופיעה שם איזושהי הודעה אחת לכמה חדשים, וקשקושים זה דבר בלתיי נמנע, מה אפשר לעשות מדי פעם מקשקשים, בפרט לפני פורים ולפעמים זורקים איזושהי עקיצה או אנקדוטה אך לדבריך ניתן להבין שזה העיסוק העיקרי של הפורום.
ודרך אגב, אם למשל כל מה שמעניין אותך זה כתבי הראשונים ועניני פיוט ושירה וכו', מנין לך בכלל מה שקורה בפורומים אחרים? האם מתוך סקרנות אתה מציץ בהם בשביל לא להפסיד קצת אקשן? עד שפתאום איזה אשכול יוצא מדי שליטה ונעשה כמרקחה ואז אתה אומר שצריך לסגור את כל הפורום כולו? לעתים קרובות אתה אף משתתף בקשקושים האלו עם חוש ההומור השנון שלך. רוצה דוגמאות?
ובקשר להתגוששות והטלת רפש, אכן קרה מקרה היום וכתבתי דבר מה שלא נעם לאחד החברים וסבר (וכנראה מפני שלא הבין את סגנון הלשון שלי) שהכוונה אליו אישית וכל הסבר לא שיכנע אותו שלא היתה כאן כל כוונה אישית וניסיתי שוב ושוב ללא הצלחה, ואכן לו חכמתי הייתי צריך לשתוק שכן נאמר אל תרצה אדם בשעת כעסו.
איני יודע אם דברי עושים רושם על מישהו, אך אולי הגיע הזמן לעשות איזה פלקט עם מה שנקרא קו אדום וידע כל אחד שאם יעבור את הקו ימחקו דבריו לאלתר ואם הדבר יחזור וישנה תשלל ממנו זכות הכתיבה לזמן מה עד שיפנים את הדברים.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 6:50 am
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
כמדומה שלמוד הוא הגרח"ב שליט"א לקונן על מצב הדור וירידת קרן הפורום, ולא נצרכה אלא להעדפה וזירוז כדמעיקרא.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 7:42 am
על ידי נערי האוצר
לבי במערב כתב:
זאב ערבות כתב:הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
כמדומה שלמוד הוא הגרח"ב שליט"א לקונן על מצב הדור וירידת קרן הפורום, ולא נצרכה אלא להעדפה וזירוז כדמעיקרא.

טוב שיש צדיק אחד המתריע בשער כי הפורום מדרדר מיום אל יום ומן הפח אל הפחת. כי אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי, ואין שום השוואה למה שהוא היה לפני עשור.
הבעיה היא לא תת-פורום זה או אחר, כי גם בפורומים שנועדו לשיחות של בטלה יש אפשרות לקיים דיון אינטלגנטי ומחכים, ומאידך גם בפורום שנועד לדברי תורה אפשר לדבר הבלים גמורים.
הבעיה מתחילה בזה שיש כאלה שתמיד אומרים כלום. מה זאת אומרת? איך אומרים כלום? הנה כי כן, הם אומרים את המובן מאליו והם מסבירים את ההשקפה הראשונה והסברא הפשוטה של כל אחד ואחד בטוב טעם ודעת ובטעם זקנים שאבד סברם ונס כוחם והם לועסים את קיאם שוב ושוב ועוד מאריכים בזה באופן יוצא מן הכלל ומאריכים בד' ומדגישים את הע' ומתיזין את הז' ומושכים באף ובחימה ובקצף גדול בתוספת נופך של המחשות המושכות את הלב ומורטות את העצבים ועוד מכבירים בדוגמאות מאליפות עד שהגיהנום נפער תחתיך ובמעלה הצלעות אתה מרגיש פיהוק רב-ממדים המתגעש ועולה כלפי בית החזה ובכוחו לשבר חצי גופו של אדם, אבל כל זה איננו שווה להם כי אחר כך אינם נמנעים מלהוסיף ולהטריח את עצמם בהסברים יפים ומנוסחים בטעם גרוע ועילג ביצירתיות נדירה עד שלא יהיו משוכנעים שדבריהם דברי חכמה נפלאים שאוזן לא שמעה מאז שאלותיו של אותו טרדן שהלך ועבר על פתח ביתו של הלל בשעה שחפף ראשו וקרא מי כאן הלל מי כאן הלל ואותו יום ערב שבת היה, ובעיני עצמם הם אבני היסוד ועמודי התמך ובריח התיכון וחוט השני של הפורום, יכין ובועז וחצרון ורם ועמינדב, ומי יודע מה היה קורה בפורום בלעדיהם, שהרי עיניהם הרואות כי איש לא חשב על התובנות העמוקות והנוקבות שהם מציגים בשבעים לשון ובאופן שיכול להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד, מדינה ומדינה ככתבה ועם ועם כלשונו וכולם בולעים את לשונם מרוב התפעלות. לא תמיד מדובר בהודעות ארוכות בפועל ממש, אבל הואיל ומצטברות אלפי הודעות מיותרות לחלוטין, משתחרר פיהוק ארוך ומתקבל הרושם שהן ארוכות מארץ מידה.

בעיה חמורה וחסרת מוצא זו מולידה בעיה אחרת: כותבים שלוחי רסן הנמצאים תמיד במצב של השתלחות אישית והתקפה עוקצנית, והם עוד בטוחים כי התברכו בחוש ציני מיוחד ובסרקזם נדיר, ולכן הם חייבים להטיל גלגליהם בכל פינה, לא משנה מהן הנסיבות ומה ההצדקה. כותבים אלה לא היו מראים את פניהם בפורום מיושב ומלא בחכמה, אבל הם מזהים את הריקנות שהשליטו בעלי המובן מאליו וכמו זבובים החגים באשפה הם מצטרפים לתרום את הנחשים והעקרבים.
הגרועים ביותר הם כמובן אותם יחידי סגולה המשלבים את שתי הבעיות ויוצרים ריקנות מחליאה וירודה. אבל מיותר לתאר אותם. הם כבר יבואו בעצמם להדגים (אם לא יוצאו לחל"ת).

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 10:07 am
על ידי יבנה
חד ברנש כתב:
מה שנכון נכון כתב:
חד ברנש כתב:לכל הפחות לסגור את תת-פורום 'אספקלריא'.

מצטרף. הבעיה היא שאז יעברו הדיונים הללו לאשכולות אחרים.
אבל למי אפשר לבוא בטענות? זהו הציבור המשתתף בפורום וכנראה שזה מה שהוא רוצה.

אם הבלבולים יעברו לאשכולות אחרים, יש למהר ולסגור את אותן אשכולות. מיד. יקוב הדין את ההר.
ומי שלא מרוצה שיחפש פורום אחר, ואז "הציבור המשתתף בפורום" יתחלף לאיכותי יותר.
במקביל לכך, צריך לחשוב איך משלבים בפורום כותבים איכותיים חדשים. זה יתחיל מהורדת החרם הבעייתי מאוד של נטפרי.

הבעיה איננה מה שקורה באספקלריא, מי שזה לא מעניין אותו לא חייב לקרוא אותו, אלא מה שלא קורה בעיקר הפורום. כמות ההודעות היא פחות מחצי ממה שהיתה לפני שנים בודדות, נושאים שבעבר היו מקבלים מענה או דיון לא קורה איתם כלום, וכותבים איכותיים שבעבר כתבו הרבה כמעט אינם כותבים היום, ולעומת זה לא מצטרפים מספיק כותבים חדשים איכותיים.
בפורום השכן לעומת זה יש כמות מאד גדולה של כותבים, אך הרוב בבחינת פטפוטיא דאורייתא, ומרוב שטפון גם שם קשה לקיים דיון איכותי בנושאים תורניים, מלבד הצנזורה וכו׳.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 10:15 am
על ידי ונתנו ידידים
אז השאלה היא איפה כולם הלכו, האם נמצאים בפורום אחר או שהפסיקו להסתובב בין הפורומים אולי יש לאנשים עיסוקים יותר מטרידים.
לגופו של ענין אמנם שזה נכון שאין כל כך הרבה תוכן בימים אלו בפורום זה, עדיין בכל מה שיש כאן זה עדיין הרבה יותר איכותי מהפורום השכן, כך אני מרגיש.
וגם בויכוחים האינסופים ולפעמים לא יפים באספקלריא אני מרגיש שלראות שני צדדים ולשמוע דעתם המגוונות של אנשים מוסיף לי חכמה ותבונה.
דבר אחד אני מבקש מהרב איש ספר שאם יבא יום ויתקבל אצלו החלטה לסגור את הפורום, שיתן לנו התראה מספקת לפני זה שאוכל להעתיק ולשמור את ההודעות שלי ואת כל מיני דברים שאני מוצא בהם ענין.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 10:34 am
על ידי דרומי
יש כאן כותבים ידועים שמומחים בהטלת רפש וכו', ואפשר בהחלט להוציא אותם מהפורום או לפחות מהחלק של 'אספקלריא'.

מי שבאמת מפריע את האוירה אינם אלא ניקים בודדים. אי אפשר לבוא בטענות להנהלה שאינה חייבת לנו כלום, אולם נראה שהסיבה שההנהלה בוחרת להתערב במקרים מסויימים ובמקרים אחרים לשתוק אינה רק מסיבות עניניות.

אולי אפשר שהמנהל יצרף אליו כמה מותיקי הפורום (כגון הרב 'חד ברנש'), ויקימו מועצה של כעשר חברים שיקבלו החלטה משותפת האם להוציא ניק פלוני או אלמוני. ובלצ"ג.

עכ"פ זה ברור שאם יוציאו 2 או 3 ניקים יחול שינוי גדול לטובה.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 10:45 am
על ידי אשי ישראל
דרומי כתב:יש כאן כותבים ידועים שמומחים בהטלת רפש וכו', ואפשר בהחלט להוציא אותם מהפורום או לפחות מהחלק של 'אספקלריא'.

מי שבאמת מפריע את האוירה אינם אלא ניקים בודדים. אי אפשר לבוא בטענות להנהלה שאינה חייבת לנו כלום, אולם נראה שהסיבה שההנהלה בוחרת להתערב במקרים מסויימים ובמקרים אחרים לשתוק אינה רק מסיבות עניניות.

אולי אפשר שהמנהל יצרף אליו כמה מותיקי הפורום (כגון הרב 'חד ברנש'), ויקימו מועצה של כעשר חברים שיקבלו החלטה משותפת האם להוציא ניק פלוני או אלמוני. ובלצ"ג.


מצטרף. חוסמים את הניקים המטרידים ובא לציון גואל [האם יש אפשרות טכנית למנהלים לזהות האם ניק חדש הוא אותו אדם שכבר נחסם? במידה ולא, האם אותם נודניקים לא ימציאו שוב ושוב ניקים חדשים ויטריחו את מנהלי הפורום לחסום אותם שוב ושוב?]
זה לא יפתור את הירידה בכמות המשתתפים הרציניים, אבל לפחות ימנע את הנחשים והעקרבים, וזה עצמו אולי יגרום להעלאת כמות המשתתפים הרציניים.
ובהזדמנות זו, תודה גדולה למנהלי הפורום, העוסקים בצרכי ציבור למען כולנו.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 10:45 am
על ידי דרומי
הצעה נוספת לגבי מקומות תוססים במיוחד כמו 'אספקלריא':

לחסום את אפשרות הציטוט מהכותב הקודם.

אם יש לך משהו חדש תגיד, אך סתם לצטט את הכותב הקודם ולהתחיל להתפלפל בדיוקי לשונו - לעתים מעורר בחילה.

זאת בנוסף לכך שמרוב ציטוטים על גבי ציטוטים נהיה חושך בעיניים וקשה לראות מה רוצים בכלל.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 11:14 am
על ידי נטיעות
ב"ה

אנא, אל תסגרו.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 11:49 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:02 pm
על ידי קמנו ונתעודד
האם מותר לי להביע את דעתי כקורא?
כשהגעתי לפורום, - בעיקר לקרוא בו, ישבתי עליו שעות, חרשתי את רובו. וממש התפעלתי מכך שאף אחד לא מגיב - עד שיש לו מקור חדש בעל ערך לתת. בגלל זה גם כמעט ולא העזתי להגיב בו.
כשנפתח פורום אספקלריא מיד היה נראה שיש פה נטע זר - אשכולות שפתאום מתארכים ומתארכים להם, דיונים אינסופיים, ובעיקר סברות מהבטן. ומי שמצטרף בשביל לנהל וויכוחים בפורום אספקלריא - ממילא כבר נמצא בכל הפורום.

אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.

נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:05 pm
על ידי איש_ספר
נערי האוצר כתב:
לבי במערב כתב:
זאב ערבות כתב:הרב ח ברנש הנכבד, ידידי משכבר הימים
כמדומה שלמוד הוא הגרח"ב שליט"א לקונן על מצב הדור וירידת קרן הפורום, ולא נצרכה אלא להעדפה וזירוז כדמעיקרא.

טוב שיש צדיק אחד המתריע בשער כי הפורום מדרדר מיום אל יום ומן הפח אל הפחת. כי אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי, ואין שום השוואה למה שהוא היה לפני עשור.
הבעיה היא לא תת-פורום זה או אחר, כי גם בפורומים שנועדו לשיחות של בטלה יש אפשרות לקיים דיון אינטלגנטי ומחכים, ומאידך גם בפורום שנועד לדברי תורה אפשר לדבר הבלים גמורים.
הבעיה מתחילה בזה שיש כאלה שתמיד אומרים כלום. מה זאת אומרת? איך אומרים כלום? הנה כי כן, הם אומרים את המובן מאליו והם מסבירים את ההשקפה הראשונה והסברא הפשוטה של כל אחד ואחד בטוב טעם ודעת ובטעם זקנים שאבד סברם ונס כוחם והם לועסים את קיאם שוב ושוב ועוד מאריכים בזה באופן יוצא מן הכלל ומאריכים בד' ומדגישים את הע' ומתיזין את הז' ומושכים באף ובחימה ובקצף גדול בתוספת נופך של המחשות המושכות את הלב ומורטות את העצבים ועוד מכבירים בדוגמאות מאליפות עד שהגיהנום נפער תחתיך ובמעלה הצלעות אתה מרגיש פיהוק רב-ממדים המתגעש ועולה כלפי בית החזה ובכוחו לשבר חצי גופו של אדם, אבל כל זה איננו שווה להם כי אחר כך אינם נמנעים מלהוסיף ולהטריח את עצמם בהסברים יפים ומנוסחים בטעם גרוע ועילג ביצירתיות נדירה עד שלא יהיו משוכנעים שדבריהם דברי חכמה נפלאים שאוזן לא שמעה מאז שאלותיו של אותו טרדן שהלך ועבר על פתח ביתו של הלל בשעה שחפף ראשו וקרא מי כאן הלל מי כאן הלל ואותו יום ערב שבת היה, ובעיני עצמם הם אבני היסוד ועמודי התמך ובריח התיכון וחוט השני של הפורום, יכין ובועז וחצרון ורם ועמינדב, ומי יודע מה היה קורה בפורום בלעדיהם, שהרי עיניהם הרואות כי איש לא חשב על התובנות העמוקות והנוקבות שהם מציגים בשבעים לשון ובאופן שיכול להלך כנגד רוחו של כל אחד ואחד, מדינה ומדינה ככתבה ועם ועם כלשונו וכולם בולעים את לשונם מרוב התפעלות. לא תמיד מדובר בהודעות ארוכות בפועל ממש, אבל הואיל ומצטברות אלפי הודעות מיותרות לחלוטין, משתחרר פיהוק ארוך ומתקבל הרושם שהן ארוכות מארץ מידה.

בעיה חמורה וחסרת מוצא זו מולידה בעיה אחרת: כותבים שלוחי רסן הנמצאים תמיד במצב של השתלחות אישית והתקפה עוקצנית, והם עוד בטוחים כי התברכו בחוש ציני מיוחד ובסרקזם נדיר, ולכן הם חייבים להטיל גלגליהם בכל פינה, לא משנה מהן הנסיבות ומה ההצדקה. כותבים אלה לא היו מראים את פניהם בפורום מיושב ומלא בחכמה, אבל הם מזהים את הריקנות שהשליטו בעלי המובן מאליו וכמו זבובים החגים באשפה הם מצטרפים לתרום את הנחשים והעקרבים.
הגרועים ביותר הם כמובן אותם יחידי סגולה המשלבים את שתי הבעיות ויוצרים ריקנות מחליאה וירודה. אבל מיותר לתאר אותם. הם כבר יבואו בעצמם להדגים (אם לא יוצאו לחל"ת).
אם בעתיד נכתוב קובץ קינות על הפורום ('אהלינו אשר תאבנו'?) אין ספק שזו ההקדמה !

מדרך המקוננים להגדיל הכאב כדי להרבות המספד... ואחרי כ"ז אציין לאשכול נפלא מהשבוע האחרון, על הגהות תלמידי רמ"א למרדכי.
קבלתי שם ידיעות חשובות ביותר ותועלת רבה מאד !

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:09 pm
על ידי איש_ספר
קמנו ונתעודד כתב:
אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.

נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.


הדיבור, הראשון לא הבנתי.
השני, להד"ם. לא זוכר שעבר לי בראש מחשבה (בשעת שיקול האם להשאיר הודעה או למחוק), מה יאמרו אנשי נטפרי.

לענין חסימת נטפרי, מחד, מפסידים מכך כותבים ראויים. מאידך, המסה של הכותבים שהיתה מתדפקת על דלתות הפורום, לולי שהיתה חסימת נטפרי, היתה משהו שא"א לעמוד בו. אופי הפורום היה משתנה לחלוטין, ראו ערך הפורום התורני הפתוח בנטפרי. א"א לחסום אדם רק בגלל שכתיבתו רדודה. מצד שני ככל שהוא ועוד מאות כמוהו נוכחים בפורום, א"א לנהל שיח. בעיה ידועה. לפיכך, מן הטעם הזה (ומעוד כמה טעמים) אין לי הקטן שום מוטיבציה לטפל בחסימת נטפרי.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:10 pm
על ידי קו ירוק
קמנו ונתעודד כתב:האם מותר לי להביע את דעתי כקורא?
כשהגעתי לפורום, - בעיקר לקרוא בו, ישבתי עליו שעות, חרשתי את רובו. וממש התפעלתי מכך שאף אחד לא מגיב - עד שיש לו מקור חדש בעל ערך לתת. בגלל זה גם כמעט ולא העזתי להגיב בו.
כשנפתח פורום אספקלריא מיד היה נראה שיש פה נטע זר - אשכולות שפתאום מתארכים ומתארכים להם, דיונים אינסופיים, ובעיקר סברות מהבטן. ומי שמצטרף בשביל לנהל וויכוחים בפורום אספקלריא - ממילא כבר נמצא בכל הפורום.

אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.

נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.

אף אחד לא מדמה, כי הפורום השכן הוא יעלה קבס חריף, בעיני המתריעים פה.. דברו שצריך לקחת לתשומת לב, רק דברו בקיצוניות יתר. גם זה בסדר.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:11 pm
על ידי קו ירוק
איש_ספר כתב:
קמנו ונתעודד כתב:
אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.

נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.


הדיבור, הראשון לא הבנתי.
השני, להד"ם. לא זוכר שעבר לי בראש מחשבה (בשעת שיקול האם להשאיר הודעה או למחוק), מה יאמרו אנשי נטפרי.

לענין חסימת נטפרי, מחד, מפסידים מכך כותבים ראויים. מאידך, המסה של הכותבים שהיתה מתדפקת על דלתות הפורום, לולי שהיתה חסימת נטפרי, היתה משהו שא"א לעמוד בו. אופי הפורום היה משתנה לחלוטין, ראו ערך הפורום התורני הפתוח בנטפרי. א"א לחסום אדם רק בגלל שכתיבתו רדודה. מצד שני ככל שהוא ועוד מאות כמוהו נוכחים בפורום, א"א לנהל שיח. בעיה ידועה. לפיכך, מן הטעם הזה (ומעוד כמה טעמים) אין לי הקטן שום מוטיבציה לטפל בחסימת נטפרי.

לפי התרשמות אמר לי מאן דהוא שהממוצע של מסת הכותבים שם הוא שנות ה-20 האמצעיות.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:23 pm
על ידי שמש
קמנו ונתעודד כתב:האם מותר לי להביע את דעתי כקורא?
כשהגעתי לפורום, - בעיקר לקרוא בו, ישבתי עליו שעות, חרשתי את רובו. וממש התפעלתי מכך שאף אחד לא מגיב - עד שיש לו מקור חדש בעל ערך לתת. בגלל זה גם כמעט ולא העזתי להגיב בו.
כשנפתח פורום אספקלריא מיד היה נראה שיש פה נטע זר - אשכולות שפתאום מתארכים ומתארכים להם, דיונים אינסופיים, ובעיקר סברות מהבטן. ומי שמצטרף בשביל לנהל וויכוחים בפורום אספקלריא - ממילא כבר נמצא בכל הפורום.

אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.

נ.ב. כשיש תחרות ההמלצה בדרך כלל היא ליצור בידול. מרגיש לי שהחלום להתדמות לפורום המתחרה ולמצוא חן בעיני אנשי נטפרי לפעמים לא מוסיף בריאות לפורום.

דפח''ח. בעיקר הנ''ב.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:30 pm
על ידי צופה_ומביט
יבנה כתב:הבעיה איננה מה שקורה באספקלריא, מי שזה לא מעניין אותו לא חייב לקרוא אותו, אלא מה שלא קורה בעיקר הפורום. כמות ההודעות היא פחות מחצי ממה שהיתה לפני שנים בודדות, נושאים שבעבר היו מקבלים מענה או דיון לא קורה איתם כלום, וכותבים איכותיים שבעבר כתבו הרבה כמעט אינם כותבים היום, ולעומת זה לא מצטרפים מספיק כותבים חדשים איכותיים.

אא"ט זו תופעה של כלל עולם הפורומים ברשת, ואפשר להסביר ולהבין אותה, ואין בידי כרגע. ככלל: האינטרנט [= אופני ואופנת השימוש בו] משתנה עם הזמן.
אנשים מתבגרים, החיים ממשיכים ומעסיקים, וממילא דור המייסדים של הפורום וכן הדור השני והשלישי מתמעטים באופן טבעי.
הדור החדש והצעיר יותר פחות מחפש/מוצא את מקומו בפורומים, מכמה סיבות. ומי שמחפש ומוצא - מביא עמו סגנון כתיבה ודיון שונה מבעבר [כנ"ל גם לגבי ההבדלים בין דורות המייסדים / שני / שלישי].
גם נכון שהרבה נושאים כבר נידונו ומוצו עד תום, במה שיש לפורום להציע ולתרום [לדוגמה לאידך גיסא, אשכולות התכלת התחדשו כשהתחדש הנושא, עסקו בהם הרבה, הגיע נידון חדש של כתבי הגויים, ועסקו בו באופן מקיף ויסודי ביותר בהמון המון הודעות, וכעת גם הוא מוצה. כך דרכו של עולם].
א"כ: זו תוצאה טבעית של שינויים בגברא, בחפצא, ובתווך שביניהם.

לענ"ד אין מכל מה שתואר עד כדי סיבה "לסגור את הפורום". גם אם כבר אינו בית מדרש סוער שבו עסוקים אריות במלחמתה של תורה, עדיין יש ממנו תועלת תורנית [רבה או מעטה, איש כפי תחומו וכפי שימושו בפורום].
[לדוגמה: אני לא מכיר אישית אבל ביררתי אצל מישהו שמכיר: יש קבוצות תורניות בווצאפ (אני מדבר על האיכותיות), ופעם זה היה עולם סוער של דיונים וכו', אנשים היו מחוברים לזה כל הזמן, כמעט חיו שם. והיום הפעילות שם ירדה דרסטית, והפך למשהו מנומנם שנשלחות בו הודעות קבועות, פינות הלכתיות או על פרשת שבוע (בעיקר לקראת שבת), ווארטים, ובעיקר בירורי כשרות נקודתיים. פה ושם מישהו מחפש מקור, או מעלה איזו שאלה נקודתית שמקבלת מענה והנושא שוקע מיד. הסיבות דומות להנ"ל לגבי הפורומים, אבל מה שרציתי להביא מזה הוא את ההיפך: למרות שזה המצב - הקבוצות האלה עדיין קיימות, עדיין כותבים בהן, ועדיין יש מצטרפים חדשים. ואם כך הוא שם, עם כל החסרונות של קבוצת ווצאפ מבחינת הפלטפורמה והמכשיר וכו', כל שכן וכל שכן בבית מדרש דידן, פורום אוצר החכמה].
אני מודה בכל יום על הכותבים התלמידי חכמים והידענים שיש כאן. לא זכור לי נושא ששאלתי בו שאלה ולא היה מי שענה או נושא שבו לא היה לי עם מי לדבר [וזה אומר שגם אם היה משהו כזה, הוא כ"כ בטל שאיני זוכרו. כן היו אשכולות שפתחתי והצעתי בהם איזו סוגיא בפי מיסת ידי בהשקעה רבה ובדר"כ נשארתי בשאלה שייחלתי בה למענה, ומיעוט התגובות הראה שרוב האנשים לא יכלו להיכנס לזה ולהשקיע בזה או לא מצאו עניין בסוגיא הספציפית. וזה מובן לי לגמרי. אחרי כמה פעמים כאלה די הפסקתי עם הסוג הזה, כמתבקש].
מי שכבר לא מוצא כאן את מקומו יכול פשוט לא לבקר כאן. כל שכן שבהצצה על הודעות חדשות מחליט כל אחד אם מעניין אותו הנידונים או לא.
ארהיב עוד לומר כי לשונו של ידידי הרב חד ברנש לא היתה אלא ביטוי לתחושתו שאין כמעט תועלת מהפורום, לכן התבטא ש"הגיע הזמן לסגור אותו".

אני אישית נתרם מהפורום גם מעצם החברה, שמבחינתי ועבורי היא גם "קהילה", ועונה לי על צורך חברתי.

לסגור את תת-פורום אספקלריא זה רעיון חזק שיכול להעלות מאד את הרמה, כי יצמצם/ירכז את הכותבים בכמות ובאיכות.
אמנם הוא אליה וקוץ בה, כי אנו חיים בתקופה שיש הרבה נושאים אקטואליים והשקפתיים שעומדים ועולים על הפרק, והיכן ידברו עליהם חברי הפורום עם אנשים כלבבם אם לא כאן. לדון באותם הנושאים בכובד ראש תורני כסוגיא בהלכה לא נותן מענה לצורך הזה. מכאן גם הקלילות של עצם הדיון באספקלריא בדר"כ, שאנשים כותבים את הרהורי לבם ומחשבתם, בבחינת "לבי אומר לי", מכל מה שפעל בהם מה שלמדו וידעו עד הנה, בלי להביא מקור לכל דבר.
דא עקא שהדיון מתדרדר וכו', ובכלל יש לפעמים הרושם שעיקר הפעילות של הפורום מתרחשת באספקלריא, וממילא נצבע כל הפורום באותם צבעים קלילים ופגעיהם.
אולי הפתרון הוא להגביל את כמות ההודעות שמשתתף יכול לכתוב בפורום זה ליום, למספר קטן מאד, נניח 10 הודעות ליום, או 5. עצם ההכרח להמתין ליום הבא - יעצור את להט הדיון, יוסיף יישוב הדעת בבחינת "בוקר ויודע ה'", וגם יעלה דרסטית את איכות ההודעות, כי הכותב ידע שיש לו מספר מוקצב של הודעות לבטא את עצמו היום בפורום זה. [גם אם יגרום לכתיבת הודעות ארוכות, מה בכך, הבעיה אינה אורך ההודעות אלא ההתכתשויות המתלהטות ודיוני/הודעות הסרק. ואדרבה, הודעות מושקעות וארוכות יעשו בירור גם אצל קוראי תת-פורום זה, וישאירו שם אפילו כקורא רק מי שבאמת אכפת לו ומעוניין לברר ולדעת]. כשמוקצב לך מעט - אתה משתדל להפיק ממנו את המירב. כל שכן כשיש לך מה לומר בכמה נושאים, אתה בהכרח תחלק את הודעותיך בתבונה ולפי סדר עדיפויות, ותמצה את המירב מאותה הודעה בודדת או שתיים שתוקצב לך ליום לכל נושא שמעניין אותך. [היה מקום גם להקציב לפי אשכולות, דהיינו שלכל כותב יוקצבו 1-2 הודעות ליום בכל אשכול באספקלריא, דא עקא שזה יגרום בלי ספק למבול אשכולות חדשים שם, ויעסיק את ההנהלה המון במחיקות ולא עשינו כלום, לכן זו לא אופציה].

גם אם ח"ו ייסגר הפורום לכאורה אין הכוונה שהוא יימחק מהרשת. הרי החומרים שיש כאן מיום היווסדו ועד עתה [ובכלל זה עצם הדיון בהם, ובפלטפורמה שמאפשרת חיפוש] הם אוצר בלום ואדיר [הלוא אם היה באפשרות - היה אפשר לעשות רק מזה ארון ספרים עצום ומפואר, מלא וגדוש בכמות ובאיכות ובהיקף ובכל מרחבי התורה והיהדות, ומיוחד במינו מכל בחינה]. אלא הכוונה רק שלא יתאפשר לכתוב בו מכאן ואילך. [אא"כ שכירות השרתים עולה ממון שכבר לא יהיה מי שיממן אותו, וצ"ע (לא שאני יודע מי וכיצד מממנים עד עכשיו)].

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:43 pm
על ידי דרומי
לגבי כמה רעיונות שהציעו כאן, חשוב להדגיש כי (לפחות מבחינתי) עיקר המעלה בפורום כאן היא בחופשיות לנוע מנושא לנושא וכו' בלי תיכנון מיוחד, ולעתים אני מוצא את עצמי כמה ימים לא נכנס בכלל ויום אחד נכנס לכמה שעות, וכן על זה הדרך.

הגבלות בסגנון של 'עברת את המכסה להיום' וכדומה יהפכו את המקום לעוד אחד מהאתרים שבהם צריך אדם לדבר בסגנון מאוד מסויים, להתלבש כראוי ולחשוב מתי כבר אוכל לבוא הביתה ולהסיר את הנעליים הלוחצות.

כמובן שהפקרות מוחלטת היא בוודאי לא הכיוון, אבל גם הגבלות מוגזמות לא נכונות.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 12:44 pm
על ידי ישעיהו לוריא
ברם זכור אותו האיש לטוב ואיתם הענקין שמו השם יקום דמו ודם זוגתו, תוך כדי דיבור בכינויו,
שהיה לומד תורה באהבה, תלמיד חכם מובהק, חוקר בעל עין בוחנת ובטוב ליבו ועינו שיתף את הציבור כאן בהרבה מאוד מאמרים מתנובת תורתו, מחקרים ועוד וחסרונו ניכר כבר כמעט תשע שנים.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:09 pm
על ידי ר_חיים_הקטן
ונתנו ידידים כתב:אז השאלה היא איפה כולם הלכו, האם נמצאים בפורום אחר או שהפסיקו להסתובב בין הפורומים אולי יש לאנשים עיסוקים יותר מטרידים.

אני הקטן עדיין פה, רק שאין לי זמן לכתוב או להגיב, ואני רק קורא פעם או פעמיים בשבוע את האשכולות החדשות שנראות מעניינות לי ביותר.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:26 pm
על ידי נערי האוצר
איש_ספר כתב:
קמנו ונתעודד כתב:אבל על הפורום לבחור את דרכו. המקרה של אנשי פורום אספקלריא שמנהלים דיון על רבו של חוקר תורני שנמצא בפורום, וכל חוקר כזה הוא נכס, וכתוצאה מכך הפורום מפסיד את אותו חוקר - דוגמה קיצונית להתנגשות הזאת.

הדיבור, הראשון לא הבנתי.


כוונתו להדגים איך תת הפורום אספקלריא מפסיד את הפורום כולו. כי יש בפורום כותבים בעלי ידיעות ויכולות מחקר, שהם נכס לפורום בדיונים רציניים, וכאשר מטילים רפש על רבותיהם באשכולות אספקלריא הם נרתעים ורוצים לפרוש מן הפורום, וכתוצאה מכך הפורום כולו מפסיד.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:31 pm
על ידי בן מיכאל
איש_ספר כתב:באמת כואב.

היום בזבזתי זמן יקר למחוק עשרות הודעות. לפעמים ההודעות כ"כ בזויות ונבזיות שאין ספק שהכותב יודע שהן ימחקו, ואולי דוקא משום כך הוא מרשה לעצמו לכתוב בסגנון כזה, אבל זה בלתי נסבל. בעיקר בגלל האוירה שזה משרה על המקום.

אני חושב לאמץ את הרעיון לסגור את אספקלריא לתקופה. זה לא יפתור את הבעיה לגמרי. יש כאן כמה כותבים שדיון בכל נושא שהוא מסתיים אצלם בחילופי מהלומות ובאכילת זה את בשרו של זה.

אכן ישר כח על המחיקות.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 1:32 pm
על ידי דרומי
אפשר בהחלט להודיע שמי שמוחזק שהודעותיו צריכות להימחק נחסם מיידית ללא התראה, כדי שלא להעמיס על המנהלים והמוחקים.

ולאחר הודעה זו כבר פטור המנהל מלתת דו"ח מפורט מי נחסם וכמה מחיקות בדיוק היו אצלו.

והתועלת המיידית היא שכל אחד ייזהר שלא לכתוב הודעות שעלולת להימחק.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 2:02 pm
על ידי הוה אמינא
דרומי כתב:אפשר בהחלט להודיע שמי שמוחזק שהודעותיו צריכות להימחק נחסם מיידית ללא התראה, כדי שלא להעמיס על המנהלים והמוחקים.

ולאחר הודעה זו כבר פטור המנהל מלתת דו"ח מפורט מי נחסם וכמה מחיקות בדיוק היו אצלו.

והתועלת המיידית היא שכל אחד ייזהר שלא לכתוב הודעות שעלולת להימחק.

יותר מהמחיקה תועיל התראה מראש, ומודעה שיובהר כללי עשה ול"ת בתגובות.
מה ימחק ומה יחסם.
ולולא מחיקות בלתי מובנות כל עיקר, כי עתה שבנו זה פעמיים.

Re: *** הגיעה העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 2:49 pm
על ידי מה שנכון נכון
כל ההצעות הללו הן משאלות לב רחוקות מיישום. או משום שאין אפשרות טכנית לבצען, או משום שלא נראה שיש מי שכוחו ועתו אתו לפקח באופן מדוקדק על מבול ההודעות, ומה גם שנכנסים כאן כמעט תמיד לתחום האפור ואין לדבר סוף (וכ"ש להתרות, מה שיכול להביא להתפלמסות באישי וכו').

ועכ"פ פותח האשכול לא התלונן בעיקר על הודעות שעברו את הקו האדום, אלא על "שיחת סבתות זקנות, סיפורי מעשיות, קישקושים, ויכוחים אינסופיים", ובזה בוודאי שאין שום אפשרות לקבוע כללים ומסגרת. בעיני הזקנות מעשיותיהן חשובות מאד מאד.
במושב זקנים - אי אפשר להמנע מ"שיחת סבתות זקנות", ואי אפשר להלין עליו. גם אי אפשר להלין על שלא נמצאים שם גם אנשים מסוג אחר שאתם אפשר לשוחח, כי מטבע הדברים אי אפשר לדברים מנוגדים לדור בצוותא, ואין ברירה רק לחפש מקום אחר.
כך שצריך להגדיר איזה סוג מקום הוא הפורום הזה, מושב זקנים שקנו חכמה או זקני... וא"א לאחוז החבל בשני הראשים.

לטעמי האישי לא צריך להיות כאן מקום לשום דיון בעניני אקטואליה, ולשום השקפות/ דעת תורה/ מחאות על עניני דיומא, תהא חשיבות הדברים לכשעצמם (האמתית או המדומה) אשר תהיה. כמו כן אין להכנס בשום אופן למחלוקות ישנות וידועות בין החוגים השונים על כל פלגיהם, וכל דיון כזה יש לקוטעו באבו. [בשונה מויכוחים על התכלת לדוגמא, שלמרות שלא ימנע שיהיו שם דברים הרבה (מאד) מרבים הבל, בכ"ז טמונים שם גם דברים בעלי ענין וחשיבות. וזו דרך העולם שהקליפה רבה על הפרי]. כמה יפה שיכולים להתקבץ כאן אנשים מכל החוגים והעדות, ולדון באופן עניני בנושאים המשותפים: גפ"ת/ הלכה/ מנהג/ ספרים/ סופרים, כשמחוץ למסגרת הפורום כמעט לא היה יוצא להם מדרך הטבע לבא בדברים זע"ז, וזאת מבלי שיתווכחו ויכוחי סרק על ענינים שיש להשלים אתם ולעבור הלאה, ומה גם שבלא"ה הם משוללי הבחירה בענינים אלו. [וכמו ששכנים מחוגים שונים יכולים לנהל דיון רציני על עניני ועד הבית, בלי שיתחילו לפתוח ויכוחים על צדקת החוג שלהם בכל פעם שהם נפגשים בחדר המדרגות].
אולי באמת חסר לציבור החרדי פורום שבו יוכלו 'לדסקס את הנייעס' ולפרוק את מה שיש להם לומר על כל מה שזז, אבל אין ולא אמור להיות לזה כל קשר לפורום אוצר החכמה. ומי שרוצה ללמוד ברצינות בבית מדרש, וכשהוא נכנס לשם הוא מוצא חבורות חבורות שיושבות ודנות ומתווכחות בקולי קולות על עניני השעה וכדו', לא יפלא אם ימלט משם כל עוד נפשו ושפיותו בו, למרות שבאופן עקרוני מי מפריע לו לשבת במקומו ולעסוק בלמודו.
מרוב האריכות יש לי תחושה שאני מתחיל לפטפט כמו זקנה, אז אסיים.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 3:56 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
*** הגיע העת לסגור את הפורום ***

צ"ל: הגיעה.

Re: *** הגיעה העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 4:46 pm
על ידי י. אברהם
מה שנכון נכון כתב:לטעמי האישי לא צריך להיות כאן מקום לשום דיון בעניני אקטואליה, ולשום השקפות/ דעת תורה/ מחאות על עניני דיומא, תהא חשיבות הדברים לכשעצמם (האמתית או המדומה) אשר תהיה. כמו כן אין להכנס בשום אופן למחלוקות ישנות וידועות בין החוגים השונים על כל פלגיהם, וכל דיון כזה יש לקוטעו באבו.

אולי באמת חסר לציבור החרדי פורום שבו יוכלו 'לדסקס את הנייעס' ולפרוק את מה שיש להם לומר על כל מה שזז, אבל אין ולא אמור להיות לזה כל קשר לפורום אוצר החכמה. ומי שרוצה ללמוד ברצינות בבית מדרש, וכשהוא נכנס לשם הוא מוצא חבורות חבורות שיושבות ודנות ומתווכחות בקולי קולות על עניני השעה וכדו', לא יפלא אם ימלט משם כל עוד נפשו ושפיותו בו, למרות שבאופן עקרוני מי מפריע לו לשבת במקומו ולעסוק בלמודו.

מצטרף לדברי הרב וכו' מה שנכון נכון.

Re: *** הגיעה העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 4:56 pm
על ידי צופה_ומביט
מה שנכון נכון כתב:מי שרוצה ללמוד ברצינות בבית מדרש, וכשהוא נכנס לשם הוא מוצא חבורות חבורות שיושבות ודנות ומתווכחות בקולי קולות על עניני השעה וכדו', לא יפלא אם ימלט משם כל עוד נפשו ושפיותו בו, למרות שבאופן עקרוני מי מפריע לו לשבת במקומו ולעסוק בלמודו.

זה נכון, אבל הבה רק נשנה מעט את הציור: אם הוא מוצא שם חבורה אחת של תלמידי חכמים נבונים ומיושבים בדעתם, בוגרים בגיל ובחכמה, עוסקים בכובד ראש בענייני השעה על פי תורה - אני די בטוח שיהיו הרבה שירצו לדעת מה מדברים שם, וגם יביא תועלת לרבים. [בפרט כשמעורבים בדיון אנשים מכמה וכמה חוגים וסוגים, שזה דבר שלא כ"כ מצוי בבית מדרש רגיל].
אם כנים הדברים מעתה השאלה אינה: פורום אספקלריא כן או לא, אלא איך באמת נראית/תיראה החבורה והדיון שם, כזה או כזה, ועל זה ניסו לתת הצעות איך לגרום שיהיה כזה ולא כזה.
כמובן, מי שבא לבית המדרש אך ורק ללמוד, ולא מעניין אותו כלל יחס תורני והשקפתי לאקטואליה, מאיזו סיבה שלא תהיה, הוא עדיין יברח. [כמו"כ גם מי שמינון העסק בזה ביחס לתורה גדול מדי לטעמו]. וגם הוא - לא בטוח ש"כל עוד נפשו ושפיותו בו". הוא יוכל להבין ולכבד את הבוחרים אחרת, ואף להעריך ולייקר את העובדה שאותה חבורת ת"ח בחרה לעשות בזה דוקא "משכהו לבית המדרש" ולא לשבת על כוס קפה בבית של מישהו.
בכלל הציבור יש כאלה ויש כאלה, ואיני יודע מה רצון הרוב בפורום. מאידך, גם אם הולכים לפי הרוב, במקום כמו פורום או בית מדרש, המיעוט שסולד מזה פשוט מדיר רגליו מן המקום, וזה הפסד גדול, בפרט בפורום דידן שבוודאי עיקרו ורובו נועד לתורה נטו.

Re: *** הגיעה העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 5:10 pm
על ידי נערי האוצר
צופה_ומביט כתב:אם כנים הדברים מעתה השאלה אינה: פורום אספקלריא כן או לא, אלא איך באמת נראית/תיראה החבורה והדיון שם, כזה או כזה, ועל זה ניסו לתת הצעות איך לגרום שיהיה כזה ולא כזה.

אם אני זוכר נכון את ההיסטוריה, תת-הפורום הוקם כי דיונים בענייני אמונות ודעות השתרבבו לתוך הפורום הכללי, ובכל עת מצוא התפרצו אל תוך הדיונים הענייניים. מחוסר ברירה, כשהבינו שאי אפשר לשים לפה מחסום ואי אפשר למנוע לגמרי את הדיון בעניינים אלה, הקצו לכך מקום מיוחד בגיהנום, כדי שלפחות שאר הפורום ישאר נקי מדיונים אלה (ולאחר מכן עשו זאת גם בנושאים בעייתיים אחרים, כמו התכלת). הרציונאל הוא שגם ת"ח מעוניינים להשיח בענייני חולין המעסיקים את הציבור, וממילא לא סביר לדרוש מאדם הרגיל בין חבריו בפורום ללכת לשוחח בדברי בטלה במקום אחר. עם הזמן הגיעו דוברי מפלגה ואחרים שהשתלטו על תת-הפורום ועשו בו שמות.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 5:14 pm
על ידי 613מצו
האמת שמאוד הפתעתי מהפוסט. בכלל לא הכרתי שיש תת פורום כזה ובחיים לא נכנסתי לשם. אם זה באמת בעיה, למה אנחנו מאפשרים לאנשים האלה להשתתף בפורום? תן להם השהייה של חודש ואם הם ממשיכים כשחוזרים לחסום את החשבון שלהם לגמרי.

לגבי השאלה "למה אין כמות של משתתפים חדשים?" לענ"ד התשבוה שמאוד מסורבל לקבל אישור להצטרף לפורום. לקח לי כ-6 חדשים לקבל אישור. המערכת האוטאותמטית לפתיחת חשבון חדש או לא עובד או מוזנח.

Re: *** הגיע העת לסגור את הפורום ***

פורסם: ו' יולי 26, 2024 5:32 pm
על ידי לבי במערב
נערי האוצר כתב:טוב שיש צדיק אחד המתריע בשער כי הפורום מדרדר מיום אל יום ומן הפח אל הפחת. כי אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי . .
הבאתי קישור (שכמובן, אינו יחיד מסוגו) המוכיח כי פותח האשכול הגרח"ב שליט"א התאונן וקונן על ירידת קרן הפורום גם לפני כעשור; ומה השיבני כת"ר, ש"אכן מאז הקורונה הפכו פניו לגמרי"?...
בלי קשר, במחכ"ת - כמדומה שכת"ר לא השתתף בדיונים שבפורום בעשור האחרון, וקשה לומר שמי שלא ראה את החודש יבוא ויעיד.