מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

עמנואל - לשעשע לב חכמים.

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
בנשק
הודעות: 123
הצטרף: ב' יוני 07, 2010 8:12 pm

עמנואל - לשעשע לב חכמים.

הודעהעל ידי בנשק » א' יוני 20, 2010 2:24 am

ראה זה מצאתי אמירה נאה ורמז לקורות אחרונות.

בבעה"ט לך לך כ' עה"פ וקראת שמו ישמעאל, דיש ד' פעמים וקראת במסורה, וקראת שמו ישמעאל, וקראת אתכם הרעה (דברים לא כט), וקראת שמו עמנואל (ישעיה ז יד), וקראת ישועה חומותיך (ישעיה ס יח), וכתב שם רמז שע"י קריאת ישמעאל קראת הרעה, אבל ע"י קריאת עמנואל וקראת ישועה חומותיך.

בר ששת
הודעות: 668
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:01 pm

Re: עמנואל - לשעשע לב חכמים.

הודעהעל ידי בר ששת » א' יוני 20, 2010 3:20 pm

בנשק כתב:ראה זה מצאתי אמירה נאה ורמז לקורות אחרונות.

בבעה"ט לך לך כ' עה"פ וקראת שמו ישמעאל, דיש ד' פעמים וקראת במסורה, וקראת שמו ישמעאל, וקראת אתכם הרעה (דברים לא כט), וקראת שמו עמנואל (ישעיה ז יד), וקראת ישועה חומותיך (ישעיה ס יח), וכתב שם רמז שע"י קריאת ישמעאל קראת הרעה, אבל ע"י קריאת עמנואל וקראת ישועה חומותיך.


רצה בנשק לשעשע לבבות הלומדים ועלתה בידו.

אם יחפוץ במקור קדום יותר ימצא לו לבקשתו הפסוק בנבואת ישעיהו (פרק ז פסוק יד) "לָכֵן יִתֵּן ד' הוּא לָכֶם אוֹת הִנֵּה הָעַלְמָה הָרָה וְיֹלֶדֶת בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ עִמָּנוּ אֵל". ויצטט את ראשית דברי רש"י על אתר שכך כתב: "עמנואל - לומר שיהא צורנו עמנו". ויוכל להביא גם את דברי רש"י בפרק ח (פסוק ח) שגם שם כתב: "עמנואל - הוא שבט יהודה שהבטיחו הקדוש ברוך הוא להיות עמם בימי חזקיהו כדברי הנביאה שקראה שם בנה עמנואל".

וישעשע כל הנפשות.

מי יתן ונזכה לראות בעינינו כי יהא צורנו עמנו ועם יושבי עמנואל.

יצחק
הודעות: 60
הצטרף: ה' מאי 13, 2010 1:01 pm

Re: עמנואל - לשעשע לב חכמים.

הודעהעל ידי יצחק » א' יוני 20, 2010 4:30 pm

ומה עם הפסוק הזה?
עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל:

בר ששת
הודעות: 668
הצטרף: ד' יוני 16, 2010 1:01 pm

Re: עמנואל - לשעשע לב חכמים.

הודעהעל ידי בר ששת » ב' יוני 21, 2010 12:54 am

יצחק כתב:ומה עם הפסוק הזה?
עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל:


פרש כונתך.
כלומר, כאשר עמנו אל המה שני מילים מחולקות, אין צורך לומר שזו המשמעות. כוונת בנש"ק וכוונתי הקטנה, היה לשעשע לב הלומדים בכך שהשם עימנואל כשלעצמו רומז לאותו מסר.
ואל תקשה שגם בקרא דישעיה הוא מחולק, משום שגם האותו פסוק - אין זה פשוטו של מקרא כי אם שם אדם או שם מקום - ובכל זאת דרשוהו על עזר הצור.

ואין הכוונה חלילה לפגום מה בשיר שקודש ...


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Bing [Bot] ו־ 184 אורחים