מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ציוויי התורה – בלשון יחיד נאמרו או בלשון רבים

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
טיוטא
הודעות: 5
הצטרף: א' יוני 05, 2011 5:30 pm

ציוויי התורה – בלשון יחיד נאמרו או בלשון רבים

הודעהעל ידי טיוטא » ה' פברואר 09, 2012 6:20 pm

נתבקשתי מאחד הכותבים החשובים דכאן, להעלות הנדון דלהלן:

התורה בדיניה, פעמים משתמשת בלשון יחיד ופעמים בלשון רבים. למשל: "לא תגנוב" ו"לא תגנובו".
השאלה היא מה הדרך המקובלת ומה הדרך החריגה.
במקרה כגון זה שהזכרנו למשל, מה צריך להסביר – את הלשון יחיד או את הלשון רבים?
וכן במקרים אחרים שבהם יש רק התייחסות אחת, והנה לעתים זה בלשון יחיד ולעתים בלשון רבים.
מה ידוע לחו"ר הפורום בעניין זה

חיימקה
הודעות: 1303
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: ציוויי התורה – בלשון יחיד נאמרו או בלשון רבים

הודעהעל ידי חיימקה » ו' פברואר 10, 2012 3:25 am

בדרך מליצה אמרו לי פעם דלא תגנוב נאמר בגונב נפשות ולכן נכתב ביחיד
ולא תגנובו נאמר בגונב ממון ולכן נכתב בל"ר מלשון חשיבות [אתם] ואידך זיל גמור

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: ציוויי התורה – בלשון יחיד נאמרו או בלשון רבים

הודעהעל ידי לייטנר » ו' פברואר 10, 2012 9:51 am

הנצי"ב מתייחס לכך מספר פעמים בפירושו.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 379 אורחים