עובדא הוי בש"ק האחרונה (משפטים) בא' מהמניינים החשובים בעיה"ק קרית ספר, בעת שהגיע הקורא לפרשת "מכשפה לא תחיה - כל שכב עם...", העיר א' המתפללים שעמד סמוך להס"ת, שלפי חומש הוצאת בלום שבידו, הרי שאמור להיות הפסק בין מכשפה וגו' לבין 'כל שכב', כיון שמצויין אצלו אות ס' בין הני תרי קראי, ואילו בס"ת רואה שאין הפסק כלל, ונשתוממו שעה חדא, ופתחו הס"ת דפ' שקלים בעודו בידו של המחזיק, (היות ופ' כי תשא קרובה אל החלל ובנקל לבדוק) ומצאו שגם בס"ת זה אינה סתומה, אמרו ניתי ספר ונחזי ובדקו ברמב"ם הל' ס"ת פ"ח ה"ד ושם מבואר דרק פ' מכשפה סתומה, אבל לא נזכר שגם כל שכב סתומה, ויצא לעז על חומשים הנדפסים שאין בהם ממש בפתוחות וסתומות.
ואמנם אמרתי לא דבר ריק הוא יצא מידי הר' א. בלום (אף שאין החומשים מוחזקים כתקון קוראים), ובדקתי במנחת שי (אגב זה היה גם התוצאה היחידה באוצר להמחפש "כל שכב - סתומה", עכ"פ כך בגי' 7...), ושם כתב להדיא בקרא דכל שכב וז"ל: "בס"א כ"י כתב כאן פרשה סתומה וכן עשה המדפיס המ"ג וכתב אור תורה שטעות הוא כי אין כאן פרשה כלל בכל הספרים ולא כמאירי ולא כהרמב"ם ז"ל עכ"ל. אמנם בס' תגי היא סתומה", עכ"ל המנחת שי.
הרי שכוונת הוצאת א. בלום היתה ככל הנראה לציין שיש בזה דעות והדעה דס"ל שהיא סתומה אינה מבוטלת, וכפי שסיים המנחת שי, אלא שלמעשה לא נ"מ כיון שמקובל לכאו' כהרמב"ם.
הייתי מאד שמח לקבל מידע האם יש עוד ספרים שמדברים בזה (אולי מי שיש לו גירסא מתקדמת ממני) וכל מי שיש בידו מ"מ בזה, וכן אם מישהו יודע אם יש כאלו מקומות שנוהגים אחרת בזה בס"ת?
(ואגב לגוף דברי המנחת שי: מיהו "המדפיס המ"ג"?, האם הכוונה לסתם מדפיסי מ'קראות ג'דולות? או למדפיס מסויים, וכן מהו ס' תגי'?