זסבה כתב:כמדומני אצל המחבר עצמו הרב אברהם יוסף גרוס (שהו"ל פנים יפות על התורה ג' כרכים בנתיים)
סימנא כתב:למעשה, המחבר מזכיר שם את גדולי החסידות בשמם, או לא?
היא שיחתי כתב:היה על זה בישורון
חכם באשי כתב:סימנא כתב:למעשה, המחבר מזכיר שם את גדולי החסידות בשמם, או לא?
תלוי את מי שואלים, את קמינצקי (בעל המאמר מישורון) או את וידר (בתורה שבע"פ).
סימנא כתב:היא שיחתי כתב:היה על זה בישורוןחכם באשי כתב:סימנא כתב:למעשה, המחבר מזכיר שם את גדולי החסידות בשמם, או לא?
תלוי את מי שואלים, את קמינצקי (בעל המאמר מישורון) או את וידר (בתורה שבע"פ).
מרא דאברהם, למה צריך לעיין בישורון או לשאול את בעלי השמועה, והלוא בא הרוג ברגליו ולא נותר אלא לפשפש באמתחתו?!
בברכה המשולשת כתב:הבנתי שהויכוח הוא האם אי אזכור גדולי החסידות בפנים יפות הישן הוא השמטה או שזו מהדורה אחרת.
סימנא כתב:בברכה המשולשת כתב:הבנתי שהויכוח הוא האם אי אזכור גדולי החסידות בפנים יפות הישן הוא השמטה או שזו מהדורה אחרת.
אין ספק שמדובר במהדורה אחרת, אבל היא יכולה ללמד על ההשערה שבפנים יפות הישן היו השמטות. למעשה, נזכרים או לאו?
סימנא כתב:למעשה, נזכרים או לאו?
זסבה כתב:מזכיר.
זסבה כתב:אחי החסיד הגאון זללה"ה
ר' לייב פיסטנר [המובא בתולדות יעקב יוסף]
החסיד ר' מענדל מפרימישלאן
החסיד ז"ל [הרב המגיד או הבעש"ט] - האימרה לא נמצא רק בצוואת הריב"ש, וליקוטי אמרים להמגיד ממעזריטש
אבל לא זה הענין כלל
הספר כל כולו חסידות מרישא לסיפא
ולדעתי אין טעם לדון בזה
זסבה כתב:הדיון בזה הוא דיון טפשי לחלוטין
זסבה כתב:בעמוד שכ"ט:
וענין זה בת"ח המעוררים את העם וישמעו אליו א"א לו לעלות כל כך כמו שפירש החסיד ז"ל [צוואת הריב"ש י"ח ע"ב בדפו"ר ולקוטים יקרים ל"ה ע"א] צדיק כתמר יפרח עושה פירות כמאמר חז"ל אבל כארז בלבנון שאינו עושה פירות ישגה יותר, כי אין לו מעכב.
חלמיש כתב:זסבה כתב:בעמוד שכ"ט:
וענין זה בת"ח המעוררים את העם וישמעו אליו א"א לו לעלות כל כך כמו שפירש החסיד ז"ל [צוואת הריב"ש י"ח ע"ב בדפו"ר ולקוטים יקרים ל"ה ע"א] צדיק כתמר יפרח עושה פירות כמאמר חז"ל אבל כארז בלבנון שאינו עושה פירות ישגה יותר, כי אין לו מעכב.
איני מבין גדול בחסידות, אך ראיתי את הספר לזמן קצר אצל ח"א והעיר לי ח"א, שהאמירה בשם החסיד לכאורה אין הכוונה לצוואת הריב"ש, שכן דבריהם הפוכים. בצוואת הריב"ש ובמקבילות מבואר שיש שני צדיקים, צדיק שהוא ארז שמתעלה רק לעצמו כמו ארז, אך אינו עושה פירות, ויש צדיק שהוא כמו תמר שעושה פירות שכן מוציא יקר מזולל ויורד לדרגת רשעים להעלותם וזה צדיק כתמר יפרח, שהוא פורח, וזהו עיקר המעלה, ואילו בדברי הפנים יפות מבואר ההיפוך: שצדיק שהוא ארז מעולה יותר ולכן ישגה יותר כי אין לו מעכב מצד האנשים שבדרגות הנמוכות, ואילו הצדיק שהוא בגדר תמר "א"א לעלות כל כך". זה ממש ההיפוך.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 424 אורחים