הודעהעל ידי היא שיחתי » ה' מאי 17, 2012 7:53 pm
ב"ח חושן משפט סימן רעג
לא אם כן הזהירו והשמיעו תחלה באחד באדר ואחר כך יוצאין שלוחי בית דין מט"ו ואילך לבדוק בשדות ומפקירין כל השדה וכן כתב הרמב"ם סוף פרק שני דכלאים (הי"ז) ורבינו לא כתב שום זמן. ויש לומר דזמן שהוזכר במשנה אינו אלא בארץ ישראל אבל בחוץ לארץ אין התבואה גדילה באדר הילכך אין תלוי דין הפקר במה שמשמיעין תחלה באחד באדר אבל פשיטא שאין לשדה דין הפקר אלא אם כן הזהירו תחלה עליו בבתי כנסיות דאין עונשין אלא אם כן מזהירין ולפי שהוא דבר פשוט לא היה צריך לפרש:
תוספות יום טוב מסכת כריתות פרק ב
וכלומר כדאמרינן בעלמא אין עונשין אלא א"כ מזהירין.
יש הרבה במשך חכמה ואור שמח יש בחתם סופר ובשל"ה
תעשה חיפוש