שימען כתב:ידוע שמהרח"ו כתב בהקדמה לשער הגלגולים שהרמב"ם לא ידע קבלה.
אבל כמובן יש כאלה שלא נוח להם שיש מגדולי ישראל שנקטו דלא כהקבלה ולכן המציאו המכתב שהרמב"ם חזר בו עי' מהר"ם אלשקר שהביא זה.
ויש דבר מעניין במגדל עוז על הרמב"ם פ"א מיסוה"ת שכתב שראה שהרמב"ם כתב שחזר בו ומאמין בקבלה ומיד לאחר מכן עוד ראיתי שכתב הרמב"ם בחייו...
ושמעתי מחכם א' שליט"א ע"ד חידוד שדייק בלשונו שרק התשובה השניה כתב הרמב"ם בחייו, השאר כתב הרמב"ם לאחר מותו. ודפח"ח.
שימען כתב:ידוע שמהרח"ו כתב בהקדמה לשער הגלגולים שהרמב"ם לא ידע קבלה.
אבל כמובן יש כאלה שלא נוח להם שיש מגדולי ישראל שנקטו דלא כהקבלה ולכן המציאו המכתב שהרמב"ם חזר בו עי' מהר"ם אלשקר שהביא זה.
ויש דבר מעניין במגדל עוז על הרמב"ם פ"א מיסוה"ת שכתב שראה שהרמב"ם כתב שחזר בו ומאמין בקבלה ומיד לאחר מכן עוד ראיתי שכתב הרמב"ם בחייו...
ושמעתי מחכם א' שליט"א ע"ד חידוד שדייק בלשונו שרק התשובה השניה כתב הרמב"ם בחייו, השאר כתב הרמב"ם לאחר מותו. ודפח"ח.
משה גרוס כתב:מה שהחמיר הזוהר בכעס - נראה שהעתיק מדברי הרמב"ם או שמקור אחד להם, שהרי גם הרמב"ם וגם הזוהר כתבו ש'כל הכועס כאילו עובד ע"ז'. ובעניין אם הרמב"ם ידע מהקבלה, ראה תרביץ תרצ"ה, שם הובאה המסורת והמחבר מפריך אותה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 21 אורחים