הראוני מקור למאצ'ינג במדרש בפרשתינו, ויקרא רבה (וילנא) פרשת ויקרא פרשה ה
רשב"ל אזל לבוצרה והוה תמן חד בר נש והוה שמיה אבא יודן רמאי וחס ושלום לא הוה רמאי אלא דהוה מרמי במצוותה כד הוין פסקין כל עמה הוה פסיק כל קבל כולהון נטלו רשב"ל והושיבו אצלו וקרא עליו הפסוק הזה מתן אדם ירחיב לו,
ועי' פי' עץ יוסף שם שכתב:
כשהיה רואה שפסקו כל העם היה פוסק כנגד כולם וזה רמאותו כדי שירבו הקהל בידעם שהוא יפסוק אחר כך כנגד כולם ולזה היו מרבים כדי שיהיו סבה שירבה זה על ידן ומתחלה לא היה פוסק כנגד מה שיפסקו הקהל דכל שלא ידע סך פסיקתם אין זה נדר דלא סמכא דעתיה והוה כאסמכתא בעלמא.
- לא הבנתי אם בסוף הוא שילם את ההתחייבות שלו או שלא ולכן זהו רמאות במצוות כמו שקורה היום לחלק מהתחייבוית ההכפלה.